Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Åpenbar spekulasjon må være lov så lenge det har en ikke usaklig forankring :slight_smile:

Personlig tror jeg at DCG i denne perioden har brukt ekstremt mye tid på å forbedre clusterne for bedre å møte etterspørselen i form av produksjonskapasitet og lavere pris. MEN det er veldig merkelig at de nå tilsynelatende har egne selgere, men oppklaringen kommer trolig på Q3. Vi får håpe de kan transparente på hva status er.

8 Likes

Husk at om noen nøkkelpersoner selger seg ut som følge av frustrasjon over stillstand, så vet de vel like lite som alle andre om ikke en stor ordre kommer f.eks. neste uke. Den første større ordre gir fort en ganske stor smitteeffekt blant skeptiske bønder!

3 Likes

Say no more…
Med disse besparelsene burde det bli påbudt å bruke LNC, som Nansy Corda fortalte at de jobbet med i et tidligere intervju.
Tenker at de har sprøytet masse LNC i UEA dette kvartalet.
Siste nytt fra OKS fra FB

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02FofHuZbnAaMN4oPqPkYbxJbnpfizbUCN4V9QjMXwgNSWXrv7vTZ4QZ66Nj4kFFc4l&id=884430082

1 Like

Som referanse til at daddeltrær trenger 300 liter vann om dagen ja

Hva da? Angående høyere produksjon og større prosentandel dadler som kunne selges som menneskemat, så er første gang jeg hørte akkurat det resultatet i DnB podcasten med CFO i forrige uke.

Artikkelreferansen fra 2014 underbygger jo bare en påstand om at daddeltrær trenger 300 liter vann om dagen, men nå vist at de trenger mindre med LNC

3 Likes

Atle Idland :

Uten at jeg skal gå helt i detaljer, så er det naturlige årsaker til Idlands endrete rolle i Midtøsten.

Han har stått på kolossalt over tid, og ganske brutalt funnet ut at det ikke er bærekraftig å fortsette på samme vis. Det har også vært lite gunstig ift hans nærmeste ha en såpass altoppslukende stilling. Han har defor selv valgt å gå over i en mindre intens rolle enn hva han har hatt siden 2018.

Nedsalget er høyst trolig av helt private årsaker.

Idland er fremdeles svært lidenskapelig for Deserts misjon.

17 Likes

Gir opp min evne for logiske slutninger til evig tid om det skulle ende med at Desert Control feiler i UAE.

9 Likes

Aner ikke hva man skal få ut av dette, men…


8 Likes

Aaleby:
Gir opp min evne for logiske slutninger til evig tid om det skulle ende med at Desert Control feiler i UAE.

Vel, vi kom ikke videre fra «steinalderen» fordi vi gikk tomme for Stein.
Har troen på at mennesker beveger seg til noe.Ikke tilbake til noe.
Men, om LNC er løsningen?
Jeg beholder mine rosa solbriller på inntil det motsatte er bevist.
Fortsatt god helg.

2 Likes

Et av innleggene til OKS i helgen.

Handler om makt og penger. Store selskaper i spill. Alt henger sammen om det er lokalt, nasjonalt eller internasjonalt. Alle er enig om matmangel, tørke og klima. Men lommeboken?

Største utfordringen til DC for tiden er nok fortsatt å omgjøre 'too good to be true"-individer til troende

Nå er vel ikke ceo for biochar i målgruppen😊

Høres mest ut som at LNC holder han våken om natta :joy:

2 Likes

Det mest utrolig med alle lignende innlegg om LNC på LinkedIn er at det man kan anta skal være fagmenn/eksperter utviser en sånn uvitenhet (ignorance) og kommentarer uten å ha satt seg inn det. Mistenker at det kan være en form for baissing i frykt for utkonkurrering.

5 Likes


11 Likes

Godt å høre at Idland fremdeles er motivert og engasjert, la oss bare håpe at det ikke kommer frem noen skjelett på Q3 der man kan så tvil rundt innsideproblematikk. Dette vil være svak svak governance, og noe institusjonelle ikke liker. Men at han har fortjent noen kroner i gevinst er helt sikkert.


https://videoportal.rcn.no/#/event-registration/b82106cd-bb65-41d0-af93-2b6751ba45ea

6 Likes


9 Likes
5 Likes

6 Likes

Hissig på promoteringen

9 Likes