Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Mye bra, men fra 190 mill på nok til 100? Penga renner ut . Hvor lenge kan beholdningen vare?

1 Like

22 mill i kvartalet, uten inntekter, er vel ikke så gale?

Fra Q2:
Total cash balance 30.06.22 (bank deposits and funds) NOK 122.9M [NOK 204.5M]

Men at det må inntekter til for å unngå en emisjon om et halvår(++) tid, det er åpenbart. Som det har vært lenge.

1 Like

Veldig lav cashburn spør du meg

2 Likes

Helt enig. Dette er da ikke gale , uten å sammenligne andre selskaper! Selskapet hentet 200 mill, mars 2021. Shit tiden flyr :slight_smile: Og sitter nå med 100 mill.

Enig, men ser ikke hvordan emi kan unngås, med mindre vi ser inntekter i 10-millionersklassen per kvartal, og der er vi nok ikke med det første.

La oss håpe at det ikke blir en “black” friday…

Jeg tipper dette snur frem mot Fredag. Oppdatering rundt in5, Alain, PP Masdar,Amarenco,MDC,DC US, Limoneira.
Alt for mye på gang til at det skal tilsi noe i negativ forstand.

4 Likes

q rapport er jo negativt 9 av 10 ganger for kurs

Som skrevet nett over. Er av den oppfatningen at det er FOR mye på ballen som skulle tilsi at vi får et videre fall. Det er blitt lempet ut å tatt papirer den siste måned som har ført til mye vingling. Helt klart. Men ser ikke for meg at vi skal videre ned etter rapport. Tipper det blir en overraskende rapport mht til UAE å der borte tipper jeg det skjer noe stort meget snart, kanskje før……eller rett etter nytt år. Men……mine vurderinger etter egen investering.

1 Like

Fin diskusjon,men den kan kanskje tas på Småprat?

@pdx : kan du flytte innlegg?

Kan man leke med tanken om at sjangsen er vel større for at man tar opp et lån? De spesifiserer jo selv ganske tydelig på dagens q3 at det er null gjeld i selskapet.

2 Likes

Man kan tenke seg om det var DC som måtte oppbemanne for satsingen i MENA-området, hvor man ikke fikk halvert kostnadene, men justert betydelig opp. Samtidig som den kommersielle fasen nødvendigvis tar tid i starten. Da hadde man snakket en god del rødere tall med grunn til en viss bekymring.

2 Likes

Vel… Bare avtalen med limoneira fase 2 til høsten er jo på blinken ift det. Og det vil nok skje mye kommersielt I løpet av 2023.

6 Likes

De skriver også at grunnet overføring av personell til Mawarid Desert Control vil kost gå ned over 50%

9 Likes

Er i Portugal for tiden. Tørreste året på 1200 år skriver dem. Kjørte gjennom Andalucía i sommer. 200 millioner oliventrær står og venter. Mesteparten dyrkes økologisk. Går det som jeg håper med kursen kommende året blir jeg skatteflyktning.:wave:
https://www.theolivepress.es/spain-news/tag/drought/

1 Like

Med 46% vannbesparelse på daddeltrær, så selges det ingen aksjer herfra på 4-5 år.

Dessuten er Bill Gates kjent med produktet, og sikkert også resultatene på citrustrær.

3 Likes

Se på økt produksjon og kvalitet. Om noen klarer å finne riktige priser på dadler og grade A så kan man lage et fint regnestykke. Jeg klarer ikke å finne fasit her. Men om noen er gode til å finne frem tall så tar jeg de gjerne imot…

70 millioner daddeltrær i UAE/Saudi alene som kan oppnå en betydelig vannbesparelse, i tillegg til å øke avlingene med 8% og grade A-dadler med 21%. Et enormt potensial.

Så skal det sies at svært mange av disse åpenbart befinner seg i urbane strøk hvor det vanskelig lar seg gjøre å tilføre LNC, men like fullt.

3 Likes

8% økt avling og 21% økning i kvalitet A er ganske imponerende.

2 Likes

Ganske pent/sykt å se på det raset. Men kan konkludere med at det er veldig få aksjonærer i DC som sitter høyt giret eller har SL.