Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Har tatt påfyll både igår og idag, 20,30 og 19,30… På en måte skjønner jeg at folk ikke “tør” å sitte over tallene… Men jeg gambler på god guiding og kaniner i hatten, og i tillegg er det kanskje en naturlig forklaring på at Idland har lettet seg…

1 Like

Sjekk innlegget til Hayen: Desert Control Group - Småprat 2 - #1728 av Hayen.

Alltid støy før et selskap virkelig beviser livets rett.

Vi kan fint være i den store røde boblen nå. Sett og erfart det flere ganger. Defor sitter jeg med flere aksjer enn noen gang.

9 Likes

Da er vi to Hayen! Fyller fortsatt på jevnt og trutt!

3 Likes
3 Likes

Har du en link til presentasjonen? Prøvde å bruke link over, men funket ikke…

2 Likes

Vi er tre! Har klar penger til å handle mer dersom det kommer en finn dipp de neste dagene/ukene :slight_smile:

3 Likes

Mye omtale ja, men…

Inntresant lesing i siste link i teksten. Yara topp uttaler seg om framtiden.

2 Likes

Ish 90-100mill ligger i kassen ved Q3. Mange nye ansettelser så kan godt være kassen er mer drained.

Mtp kursfallet siden Limoneira meldingen, så er det kansje flere som frykter en mulig kommende emi.
Nye investorer sitter nok også på gjerdet inntil vesentlig størrelse på kontrakter blir synlig, som er forståelig i dette børsklimaet.

Dog finnes det en del tradere i dette papiret som også kan forklare kursfallet.
:man_shrugging: Kun egen personlig tolkning.
Holder aksjene mine åkke som :+1:

5 Likes

Topp 50 sitter rolig. Noe, uro i retail. Sikkert pga av Atle Idlands, salg av aksjer. Men, dette er et «tve egget» sverd. Faller prisen «betraktelig» etter Q3 presentasjonen pga eventuell emisjon blir det mye dumme spørsmål rundt insider problematikk. Men, summen av alt det positive er større enn en forståelig nervøsitet pga Makro, og insider tematikk.
Men, håper på overraskelser i form av at det går bedre enn forventet i UAE. (Og, kanskje et overraskelses moment på fredag).
Stiller meg undrende om at «Mawarid» hadde stilt opp på «lagbilde» under COP 27 uten at det var grunn til det. Og at de på Twitter hyller samarbeidet.
«Time vil show».
Men, det langsiktige bildet er uforandret.
Matvare sikkerhet, tørke, krig, og at LNC tross alt virker….

7 Likes

MDC er åpenbart fortsatt på gang, men jeg tror nok man må forvente at dette har gått enda tregere enn man trodde på Q2. Tipper de gjentar guiding fra Q2 om en noe større kontrakt i UAE ila Q4. Noe som selvsagt er greit hvis det skjer, siden det et guidet tidligere.

1 Like
1 Like

Hvorfor legge inn en ordre med påfølgende kjøp av 25 000 A til 19.50 dagen før q3 ?

Idland som forsetter å selge ?

utifra listene de siste dagene kan det virke som storebrand fondene forsvinner like fort som de kom, men ikke 100% sikkert, litt vanskelig å tyde siden de trikser mellom ulike meglere.

Triste saker

Krysser fingre og tær for dere i morgen! Måtte dere få noen oppmuntrende signaler rundt utviklingen i UAE! :crossed_fingers:

6 Likes

Achieving exceptional full-year results for LNC treatment of date palms. Reduced water usage by 46% while increasing yield by 8% and gaining >20% increase in fruit quality.

2 Likes

Mye har skjedd og positive ting skjer i UAE! De har nok lært og erfart mye frem til nå slik en start up / scale up må gjennom, men peiler seg stadig inn på riktig kurs.
100 mill på bok som forventet, og fortsatt null gjeld på dette stadiet!

Hva som var betryggende mtp UAE for min egen del:

  • Restructuring Desert Control Middle East into a focused LNC production entity with an indirect go-to-market model for the UAE market through the Mawarid partnership.
  • Streamlined organization with personnel transfer to Mawarid JV drives increased efficiency with lower UAE operational costs for Desert Control (reducing running costs by >50%).
  • Securing Mawarid Desert Control contract for a strategic commercial pre-project with a significant UAE food-security company for implementation commencing Q4 2022.
  • The General Manager for MDC, Moamen Younis, was officially appointed on 14 November, and key positions in the company are being filled.
  • Although it has taken significant time to establish the J.V., the parties passed critical milestones to operationalize the new entity during the third quarter. The financial infrastructure, including bank accounts, critical systems, and governance, was implemented, and the company is, per November, operationally able to hire personnel.

Hva tenker dere om rapporten? Den lille rosinen må vel være:
bilde

2 Likes