Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

helt naturlig at noen burde finne på å mase litt om emisjon, (dog, ser ikke noen til det med en liten scroll oppover her)

Uansett siden kassa ser ut til å inneholde 40MNOK. Og forrige kvartal brente 34,5MNOK så ville jeg og vært pisse redd for at kassa går tom i inneværende kvartal.

1 Like

Imponerende. Ikke noe av det du skriver stemmer. Cash burn var vel 22m og jeg mener de hadde ca 80mill. Cash burn kommer til å gå ned, så da har de nesten cash ut året.

2 Likes

Stemmer det, så på revenue, i cashflow så brennes 22, ren cash i kassa er rapportet til 36,78MNOK jeg ville sjekket notene, siden over 40 miller ligger i den ekle posten “other current assets”

Så må du huske at det er et krav på normal børs at du har sakene i orden, og spesielt det med å ha penger til et års drift. så veldig ofte, vil selskaper som har slunken kasse, og penger bare til et par kvartaler, ha det veldig travelt med å hente penger. (jeg overlater til dere å vurdere markedet for pengeinnhenting pdd)

1 Like

Bærtur, ekle posten? De 40mill er som cash å regne. Du bruker ikke P&L for å sjekke cash burn.

2 Likes

så hva er de? (de er som likvide midler å regne, (i prinsippet skal/kan det stå der om det kan bli til cash innen et år) “ekle” fordi det IKKE er cash på konto, så om det er en post utsatt for en problematisk timing, og kassa er tom før det, så blir er det gøy.

1 Like

Ordet emisjon er nevnt i over 30 innlegg siden 1 mars. Og det inkluderer ikke alle trolle-innleggene som har blitt slettet.

2 Likes

Som jeg skrev i Februar så er det flere måter å hente penger på for å ekspandere videre for selskapet:

•Grønne bånd
•Prosjekt finansiering
•Grønn infrastruktur finansiering
•Diverse «grants» på initiativ fra div. myndigheter
•Gjelds finansiering (på Capex siden)

2 Likes
4 Likes

Hyggelig å se at 14 ble brutt. Om enn midlertidig.

1 Like

Moro så lenge det varte….14 roboten er tilbake for fullt

Det er dessverre flere store selgere i aksjen her. Investore, monsunen og ikke lenger så stor tidligere CFO.

Får se på det som positivt i det lengre løpet; antall gjenværende IPO-aksjer blir stadig færre. Som betyr mindre tilløp til festbrems i fremtidige oppganger.

1 Like

Ser ut som vi vil slite med 14 grensa en stund til…over 100k aksjer lagt ut i sluttauksjonen

Kunne vært verre. Helt tydelig at selgerne tar det rimelig piano og har ingen interesse av å presse kursen videre ned for å få ut mer volum. Må nyheter til for å få dem fort ut og det er vel det vi alle venter på

4 Likes

Tror ikke denne er delt tidligere.

Om det kommer flere avtaler før mnd skifte kan vi håpe det blir slutt på den endeløse ørkenvandringen☀️

4 Likes

Endelig en nyhet fra DSRT😅

https://newsweb.oslobors.no/message/587788

Tja… er vel en 6-7 uker gammel. Noe vet vi fra tidligere.

Siktet nok til salget fra styremedlemmet. Skylden legges på skuldrene til de rødgrønne, som ikke akkurat gjør det enkelt å være en grunder i disse dager.

1 Like

Hva baserer du det på?

Ikke gjør deg dummere enn du er. Kler deg ikke. Når lock-up’en er ute på det du kjøpte for få øre å kan selge det til 14’ pris hadde gud å hvermann gjort det. Intet fundamentalt er endret i caset Desert Control. Som @Aaleby skrev så vakkert litt lengre opp…. færre ipo aksjer i omløp. Fyll på du guttebass så får du nok fin gevinst i 24’ du også på det du tar nå.

2 Likes