Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Hva venter vi på egentlig? :slightly_smiling_face:

Den første som nå burde komme er en oppdatering på resultater rundt piloten som ble avsluttet nå på sen høsten 22’

Venter vel på 2024…

Skjønner ikke helt hvorfor det fokuseres så sterkt på 2024? Er ikke det stor sannsynlighet for store kontrakter i UAE i løpet av 2023, nå når vi vet at de ikke var ordentlig operative før fra slutten av september i fjor? Mange ventet jo opprinnelig på større ordrer i løpet av Q4 i fjor. Da må det vel nå være enda større sannsynlighet for store ordrer dette året?

6 Likes

Har de guidet noe på når dette kommer?
Dette er den seigeste traden jeg har vært i på en stund, men analysen holder enda, det bare beveger seg ekstremt tregt ifht. det jeg tror kommer… :slightly_smiling_face:

2 Likes

Må en betydelig nyhet til for at det skal skje noe, hvis ikke tror jeg at det vil sige sakte nedover eller i best case holde seg. Salgsoverhenget er for stort nå for de som følger med på listene, og alt avhenger av hvor mye de skal ut med.

1 Like

Tviler på at man eksplisitt får vite noe om pilotene som gjennomføres i Arizona utover sporadiske drypp ifb med ymse presentasjoner. Ting vil nok skje fremover, både i statene og UAE, men eksakt når er helt umulig å vite. Kan komme i morgen eller om tre måneder.

For min del har jeg ingen mening om kursutviklingen de neste ukene eller månedene. Utover at det ikke finnes mange synlige knagger til å henge forventninger på på kort sikt. Som er et åpenbart argument for kjøpere til å avvente og selgere til å få det gjort.

2023 bør kunne bli et finfint vorspiel til 2024 om OKS og selskapet holder ord. Spørsmålet er bare hvor kjapt ting begynner å skje. Time will show.

Nå har de mesteparten av produksjons enhetene av LNC i UAE, så jeg blir overrasket om ikke det kommer «umiddelbare» nyheter der nede ifra. (Senest eller innen slutten av februar) ved Q4 presentasjonen.
Når det gjelder Arizona, så må de få noen ordre. Og, deretter fikse noen flere «Clustere». Men, nå er det 3 selgere ansatt. Så, vi må jo bare håpe/tro. Men, ja markedet begynner å forvente litt mer action.

Er det ingen som vet om det er cluster under produksjon.
Det ble jo sagt ifjor at de skulle trappe opp produksjonen…:blush:

Faren er vel at det blir meldt om betalte piloter / pre-commercial projects i uae (ref den de meldte om på q4 som var en pilot pakka inn i fine ord). Dette gir ikke noe volum i aksjen og tidligere CFO og noen andre tipper jeg vil selge på den minste antydning av volum og kvele momentum slik Idland gjorde. Tiden vil vise, tar gjerne feil, men forventer ikke noe før de melder en faktisk kontrakt og ikke nytt forprosjekt. Mitt inntrykk er at OKS bare venter forprosjekter i 2023, håper det er feil.

Den er ukjent for meg. Produksjonen avhenger av kontrakter og det man vet er at

  1. Mawarid Desert Control er operativt. Som ikke var tilfelle for et par måneder siden.
  2. Besparelsen for bruk av LNC i UAE er så åpenbar at det bare kan handle om tid før ballen begynner å rulle.
  3. Man vet ikke eksakt om i hvilken grad de jakter etter høythengende frukt vs de enkle jobbene. Som igjen betyr at man heller ikke kan vite hvor kjapt ballen faktisk begynner å rulle.

Tviler på at noe er på gang. De skalerer opp hvis de får nok store kontrakter, ikke før.

Må sies at forprosjekter i Limoneira-klassen ikke er “bare”.

Absolutt fint det, men poenget er at det ikke er nok til å gjøre noe spennende med aksjekursen. Må nok konkrete kontrakter og penger på bordet som reduserer emi frykten til for å rikke kursen.

Forprosjekt genererer ikke penger men tapper firmaet for cash.
Om vi ser på børs er det jo en emisjonsbølge OSBX.
Så da er det vel bare et tidsspørsmål før vi ser en emisjon. Vet at de har sagt at de har cash til våren, men når det blir flere som ønsker kapital kan det jo være at markedet tørker inn, eller at kostnadene kursen blir veldig lav.
:blush::blush::blush:

Dette har blitt sagt i 18 måneder… lite har skjedd

1 Like

Akkurat der får vi enes om å være uenig. Per dags dato kan hvem som helst hevde at Limoneira-dealen er et blaff. Med ytterligere intensjonsavtaler på plass, som avhenger av vellykket forprosjekt, vil man se klare prov på at forretningsmodellen er liv laget. Med ditto potensial. Og da bør man også se bevegelser i kursen. Markedet ser tross alt litt lengre frem enn morgendagen.

3 Likes

De har cash til ut året, mer eller mindre. Samtidig vil et selskap aldri kjøre kassabeholdningen helt tom. Mao; noe må skje før den tid. De som ikke tror at DC vil få napp det neste halve året i form av kontrakter som genererer betydelige penger i 2024 bør selge sporenstreks. Med kontrakter i boks bør en mindre emi være grei skuring. Om selskapet i det hele tatt velger å gå for den løsningen.

6 Likes

Tror du peker på det viktigste her. Hva kommer først av kontrakter eller emisjon? (Eller annen finansiering)
Tipper svaret kommer innen St.Hans

1 Like

Positiv undertone:


10 Likes