Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Kan legge til:

For min del utgjør Limoneira en god nok betryggelse til at jeg har hvilepuls. Selv om tankevirksomheten bærer preg av at det finnes brikker i puslespillet som ikke helt finner sin plass.

Problemet er hva det «koster» å komme dit.

Vi må tro på at Mawarid er et riktig valg for å selge LNC i UEA. Om, ikke så er strategien en total fiasko. Mesteparten av produksjons enhetene er der nede, og ved å gå inn på «Linked in,» så ser en «likes» fra noen av de ansatte når prosjekter i USA er nevnt.
Siden, det kun er 14 dager til Q4 så er det bare å beholde troen. Topp 50 sitter fortsatt på aksjene sine, ( med få unntak) og der inne sitter det folk nær ledelsen bl.a slekt etc.
Men, ja. En godmelding fra UAE ville imidlertid vært kjærkommen. Og lettet noe av tvilen….

Med røtter tilbake til 2007 har det nok kostet ganske mye av blod, svette og tårer. I 23’ gjør de seg klare for å tjene en hel jævla masse penger fra 24’
Ps! Ikke gi opp enda.

6 Likes

Er dere villige til å kaste inn nye penger i en emisjon for å forsvare posisjonene deres?

Anser grønt lån som like sannsynlig som en emisjon. Men hvorfor skulle man ikke være villig så sant selskapet leverer på lovnadene (at inntekter av betydning skal begynne å rulle fra og med 2024)?

4 Likes

Hele greia nedi UAE har gått i sirup. Rart at dette ikke skal være salgbart i litt større skala allerede i UAE.

1 Like

OKS kan ikke gjemme seg bak fagre ord om et par uker. Da faller troverdigheten betraktelig. Mao; forventer at man får et solid innblikk i rådende strategi og at mulighetene til å vurdere fremtidsutsiktene i UAE på kort og lang sikt høynes betydelig kontra hva som er tilfelle her og nå.

3 Likes

Større kontrakter tar vel gjerne litt tid å få igjennom byråkratiet.

Lånet må kunne betjenes, tror ikke på noe grønt lån med det aller første, men på 1-2 års sikt er det mer aktuelt. Håper jeg tar feil.

1 Like

TTTT, tolmodighet ting tar tid

Aner ikke hva betingelsene er på slike lån, men registrerte blant annet at Co2 Capsol fikk et tilsvarende på over 20 mill selv om selskapet tærer på kapitalen hver eneste måned. Betinger nok uansett at selskapet kan sannsynliggjøre at det er inntektsskapende kontrakter underveis.

1 Like

Uten å kunne vise til inntekter blir lånebetingelsene dårlige. Jeg tror derfor selskapet velger emisjon. Jeg tror den kommer senest i juli/august hvis de ikke har fått inntekter innen den tid.
Problemet er at frykten vil øke frem mot sommeren/høsten hvis det ikke skjer noe.
Men det kan selvsagt dukke opp kontrakter, Den som hadde hatt en krystallkule :innocent:

2 Likes

Faren for emisjon er der, men det er ikke nødvendigvis negativt for kursen dersom det er en vekstemisjon. Guidingen ved neste Q blir derfor alfa omega som flere er inne på. Nå har jeg kjøpt av helt andre grunner enn det fundamentale, men benekter ikke at det kan veie en del ifht. hvor stor eksponering man bør ha.

3 Likes

Jeg tipper det løsner fort i statene når bøndene opplever nye rammevilkår. Politikerne må bli enige om vannfordeling og støtteordninger.

4 Likes

Uansett ikke voldsomme summer som kreves for å komme over kneiken (drifte selskapet til inntektene begynner å løpe). Eventuelt kan det alltids tenkes at det kommer betydelige kontrakter som krever økt satsing. Altså en vekstemisjon av det utelukkende positive slaget.

2 Likes

Storebrand netto uendret beholdning i Januar, betyr dessverre at det ikke er noen institusjonelle som tar imot fra selgerne med tidligere CFO i spissen slik jeg trodde. Betyr vel også at kursen vil fortsette å sige hvis ikke DCG leverer news av betydning snart.

2 Likes

Kanskje det hadde vært en ide å gitt noen gunstige rabatter til mulige kunder i UAE på en viss prosent av potensielle områder? Om det så medføre å selge med tap, kunne dette vært det som skulle til for å få i gang større salg etter at disse kundene fikk se at LNC faktisk fungerte?

1 Like

Jeg har ikke forstått det så at pris er kritisk faktor, men det er basert på tynt grunnlag

OKS snakket faktisk i telefon om at en mulighet er å utstede en garanti for effekt.
Dette ville addressere utfordringen med manglende tillit i UAE, men de var ikke veldig gira på å gå i den retningen. Det vil vel også medføre knotete opplegg med dokumenter, administrasjon, oppfølging og kan i verste fall trikses med.

Redigert:
Innlegget var venstrehåndsarbeid. Fjernet en ‘ikke’ i første linje

2 Likes

Problemene bunner nok i skepsis til alt som er nytt i et konservativt marked. Da vil eksempelets makt bli avgjørende bare man kommer i gang. Det gjelder bare å finne den beste metode for å få disse avgjørende eksempler synlig.