Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Enda en som mener at leire er en ny «li-ion» teknologi?
Eller har man ikke kunnet måle hvordan ulike planter trives i ulike typer jord før nå?
Jeg vet at leire blandes med vann som gjør at jorda holder bedre på vannet. Vet også at UAE har hatt prøveprosjekter.
Hvis resultatene var så positive, hvorfor bruker de det ikke?

Hvis resultatene var så negative, hvorfor tester Limoneira teknologien på 4000 citrustrær etter å ha gjennomført en svært positiv innledende test på 50 citrustrær? Med intensjoner om å utvide til 170 000 trær gitt at de positive resultatene blir gjenskapt?

Mens det kommer nye intensjoner renner pengene ut av kassa.
Ble dere fortalt at prøveprosjektene bare var pre-prøveprosjekter som skulle resultere i nye prøveprosjekter og ikke i penger?

Greit å være kritisk Geirx, men det her minner om trolling.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette blir for dumt. Vi er flere som har prøvd å ta deg på alvor, men dessverre ender man bare opp med å mate et troll.

PS; sandy soil er sandy soil uavhengig av om jordsmonnet er geografisk plassert i Yuma eller UAE.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Trolling er en ting, men det som er overveiende sannsynlig pr nå er at selskapet må hente penger i markedet. Bakpå konvolutt beregninger tilsier at de må minst 5-10 nye prosjekter ala limoneira ila første halvår for å unngå det. Dette dersom det ikke skjer nye ting i uae. Så får enhver tenke over hva som er sannsynlig

Å hente penger nå vil tilsi at kursen kommer ytterligere ned.

Derfor har jeg solgt med tap for en tid tilbake. Har ikke problemer med å kjøpe meg inn igjen på stigende kurs dersom nyhetsbildet skulle tilsi overraskende mange nye prosjekter. På sikt håper jeg virkelig selskapet får det til også kommersielt

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

4 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Q4 hadde de 100 mill, brenner 23 mill i kvartalet, de har penger ut året, æsj fakta er noe drit.

Penger ut året er riktig. Uten flere avtaler vil de har nullniks igjen i januar -24 og fremdeles ha cashburn. Noe som betyr at de er helt avhengig av multiple avtaler de tjener penger på frem til dette

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Selskapet må hente penger, men ikke overveldende mye. Min tese er at DC vil ha bevist at forretningsmodellen fungerer til neste år, med betydelige inntektsgivende prosjekter, og at det vil tilfalle nok nye prosjekter i år til at markedet vil ta en emisjon type 50 mill med stoisk ro. Ekstrem utvanning blir det uansett neppe med det første. Da må forretningsmodellen feile (Limoneira går i vasken, vedvarende kontraktstørke).;

1 Like

Tja, 50 mill emisjon vil gi 10% utvanning på nåværende kurs. Pluss evt (uunngåelig) rabatt. 50 mill vil heller ikke holde lenge uten nye og bedre avtaler, men det kan selvfølgelig komme

1 Like

10% utvanning med garantert mulighet til å kjøpe i markedet. Null stress.

Hvorfor sitte investert om man tror at å selge LNC blir som å selge sand i Sahara?

Kostnader ved tilrettelegging. Å hente 50 mill ville bare virke dumt og gi frykt for ytterligere emisjoner.
Jeg vil tro rabatten blir 30%

Denne skjønte jeg ikke, kan gjerne utdype. Jeg har vært investert, men synes nå risiko spesielt i det korte bildet blir for stor

1 Like

Poenget er at vi som er investert per i dag hadde aldri forblitt investert om man ikke trodde at det ville komme nye avtaler. Derav hvorfor 50 mill bør holde helt fint, hvor selskapet heller supplerer med lån for å fylle opp kassabeholdningen i påvente av at ytterligere kontrakter skal bli inntektsgivende. Limoneira vil komme med sin beslutning før året er omme. Investeringer til å ta fatt på det prosjektet på nyåret 2024 kan innhentes ved hjelp av et grønt lån. Slik at cash burn av emi-pengene holdes på et minimum.

Det er jo klart at hvis man finner det mest sannsynlig så blir man sittende. Jeg tror vi skal innom en betydelig dip i kurs før det forhåpentligvis går oppover

1 Like