Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Ingen nye kontrakter frem til sommeren og du vil garantert få rett. Alt handler om å vise evne til å omgjøre potensial til tellende resultater. En solid dipp til tross for nye kontrakter vil være tidenes kjøpsmulighet. I motsatt fall vil OKS og selskapet ha utfordringer som gjør kursfall vel fortjent.

1 Like

Det er grovt sett to aktuelle typer emisjon som her er mulig. Enten en vekstemisjon som følge av at selskapet ekspanderer etter flere kontrakter. Eller en overlevelsesemisjon kun for å ha videre dekning for løpende utgifter til driften.
Vekstemisjon er i realiteten innvannende og bør ikke bekymre noen.
Utviklingen i USA tilsier at vekstemisjon her er mest trolig.

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Vi kan ta opp emisjonsdiskusjonen etter sommeren, høsten. Emisjon er ikke noe som haster og mye som kan skje gjennom sommeren. Plutselig tar de en emisjon mot en strategisk partner i usa på høyere kurs, man vet ikke, så alt spinner ned til at vi må vente å se om selskapet leverer, gjør de det vil kursen gå opp, gjør de ikke det vil kursen gå ned.

2 Likes

Hvis ikke det de “selger” står i forhold til realitetene, så blir de fort gjennomskuet. Så det bør ikke være så alt for vanskelig å bedømme hvilken type emisjon det eventuelt blir.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Teknisk er vi i bunn av kanal rundt her 11,5-12,5 og da kan de fort snu til rundt 18-19, så her så må den bryte disse nivåene ellers er det ned til lavere bunner i nedadgående trendkanal igjen, men kortsiktig er aksjen kjøp nå.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Begynner å bli smålei den samme fremgangsmåten på baissere i denne tråden. Fremgangsmåten til helt nyopprettede brukere er:
1: Baise produktet og stille spørsmål med effekten: Blir gjentatt motbevist av kunnskapsrike personer som viser til flere uavhengige forsøk både i UAE og USA som viser AT PRODUKTET VIRKER. Dette må gjentas flere ganger før baiseren skjønner at det ikke er noe å hente.

2: Når han ikke kan baise produktet går han på manglende fremgang i UAE: Blir forsøkt besvart konstruktivt med at det har gått saktere enn forvente. Selskapet var klar for salg mye senere enn markedet hadde inntrykk av. Og flere folk her inn med betydelig personlig erfaringer fra UAE sier at kulturen der gjør at ting tar lenger tid enn vi er vant med. Spesielt med ny teknologi som lover såpass mye som LNC.
3: Når man ikke kan baise produktet eller fremgang: Gjenta i det uendelige at en emisjon kan komme! : Ja, det stemmer at det kan komme en emisjon på et tidspunkt. Det er alltid en risiko i vekstselskaper. Mye bra svar på dette spørsmålet i denne tråden. Ingen her inne kan konkludere rundt dette spørsmålet. Plutselig kommer det en saftig kontrakt fra UAE og emisjonsfaren er over. Eller så drøyer inntektene og det må løses senere i år med emisjon eller lån (selskapet er gjeldsfritt).

Positivt med kritiske blikk og gode diskusjoner, men det blir for dumt at hele tråden skal besvare de samme spørsmålene hver gang en ny bruker kommer inn her! Mulig jeg er konspiratorisk, men er rart at vi har noen korte besøk her med nye brukere som bombarder tråden i en kort periode. Geirx er et veldig godt eksempel.
For de som husker hadde vi semi-profesjonelle aktører her inn som forsøkte å få ned kursen for en stund tilbake. Ingen her inne glemmer Toyotaen.

9 Likes

Ja man gjennomskuer fort når noen faktisk har et personlig ønske om å få kursen ned. Det er ikke alle strategier for å tjene penger som er like sympatiske…

Skjønner. Tenkte at siden kanalen jo tross alt heter “småprat” var det innafor å spore av litt. Beklager det.

Nå vet jeg ikke om innlegget var rettet mot meg spesifikt, som ikke er aktiv her ukentlig, men innimellom. Har fulgt DC tett siste to år og er enig i punkt 1 og 2 i ditt innlegg. Produktet har bevist effekt og de fleste skjønner situasjonen i uae, selv om det er frustrerende.

Det som først og fremst bekymrer er det korte bildet. Ingenting av nye avtaler har blitt meldt siste tre måneder siden q3 rapporten. I mine øyne må en melde betydelig mengde prøveprosjekt for å unngå utvannende emisjon. Limoneira piloten gir kun knappe 2 mill kroner før utgifter. DC må melde betydelig flere av slike for å få det til å gå rundt uten emisjon, og nå altså 3 måneder uten noe

Var ikke til deg spesielt. Var mer litt frustrasjon over flere måneder som skulle ut rundt hele tråden :laughing: Det er et diskusjonsforum for aksjer. Cash-beholdning og emisjoner må vi diskutere. Poenget er bare at vi har hatt flere eksempler på folk som kommer ut av det blå, og bare skal kverulere og baise. Og da totalt uten interesse i å høre andre argument og perspektiv.

1 Like

Når det kommer til emisjon gjør jeg det veldig enkelt for min del: Investerer jeg i unge selskaper forventer jeg emisjoner og at jeg må kjøpe meg stadig opp for å henge med på lasset. Har selskapet såpass store vekstutsikter at jeg henger med fra “start” vil jeg uansett tjene bra med penger, som jeg kjøper meg inn på kurs 10, 20 eller 30 håper jeg spiller liten rolle i den store sammenhengen.

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Kanskje du kunne tatt en status her?

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Liten vits i å diskutere med en som åpenbart ikke har orket å sette seg inn i caset. Når personen ikke evner å ta til seg korreksjon fra de som har kunnskap om caset, og retorikken bikker over i ren trolling, så er det null poeng å gå i dialog, slik jeg ser det.

Forøvrig fascinerende å se hvor mange rare karakterer denne aksjen tiltrekker seg.

5 Likes