Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Holdt meg i fjor slavisk unna ethvert selskap med fare for emisjon. Grunnen for å gjøre et unntak med hensyn til DC heter Limoneira. Hadde solgt mot slutten av fjoråret og holdt meg unna uten denne. Emisjoner er en del av gamet, men det øker i utgangspunktet den underliggende risikoen betraktelig. Da er minstekrav at man har noen rosiner i pølsen. Alternativt kan det bli bekmørkt worst case uavhengig av mulighetene for blue sky ett år eller to frem i tid.

Enhver som setter seg inn i teknologien, den innovative legningen til Limoneira og de rådende utfordringene i området (økende kostnader mtp vanntilførsel, både indirekte og direkte) bør skjønne at den avtalen er bankers. Og kun få måneder unna når en emi mest sannsynligvis settes. Som betyr en garantist hva innsalg angår.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Ser at ingen har nevnt det på en stund, men er mye unødvendig diskusjon her. For neste kvartalsrapport så vil jeg anta at kostnadene vil bli redusert mtp. mawarid har tatt over lønns kostnadene siden siste kvartalsrapport. Mest spent på å se hvor mye dette utgjør.

3 Likes

Nabhan said the agricultural industry needs to invest in a transition to water- and fuel-efficient practices that serve as economically viable adaptations to longer-term water scarcity, “and not just in Band-Aid remedies that don’t move the needle.”

“If we can stabilize or increase crop value per acre while cutting water and energy costs, everyone stands to gain over the long haul,” he said.

Til de som gidder å lese :point_up_2:

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Det er først de siste par årene at vannmangelen har skapt problemer for bøndene i form av gradvis minskende tilgang til vann. Irrelevant at Coloradoelven får mindre vannføring så lenge dette blir ignorert. Den tiden er forbi, og de som vil kjenne dette på kroppen er jordbruket som står for mer enn 70% av all vannforbruk.

@Evilfreud, @pdx skal vi virkelig måtte akseptere å få tråden forpestet av en som har absolutt null interesse av å ta til seg kunnskap og all mulig interesse av å spre møkk?

1 Like

Nope, bare rapporter innlegg så går vi igjennom ting etterhvert.

4 Likes

Er det ikke på tide å slutte med tåpelighetene nå? Greit å ta en diskusjon om mulige behov for emisjon og grunnen til manglende kontrakter, men du har for all verden demonstrert at du ikke har kunnskap om selskapet og produktet. Det å sammenligne lnc med leire ispedd hønsemøkk forteller det meste…

2 Likes

Hvis du skal referere er det greit å være redelig. Du har sikkert sett at jeg kritiserte sammenligningen mellom LNC og li-ion batteriteknologi, og påpekte at LNC er nærmere gjødsel (hønsemøkk) enn elbilbatterier.
Men når man blir desperat tyr man vel til «unøyaktigheter» (løgner).

Kjernespørsmålene består :

  • Hvorfor bruker ikke AUE LNC?
  • Når trenger de påfyll av penger?

Å prøve å komme rundt kjernespørsmålene med alt annet dilldall viser bare poenget mitt - at grønne aksjer er fulle av drømmere. Aksjekursen forteller egentlig alt.

• Hvorfor bruker ikke UAE LNC

Her har du ståa i nuet @Geirx hadde du giddet å bla deg oppover i tråden!!!

Slik jeg oppfatter forsinkelsen med Mawarid å det regulatoriske med myndighetene er at Mawarid jobber på flere plan(prosjekter) der hovedfokuset/satsningsområdet med government er av langsiktig strategiske størrelser. Det er der de STORE inntektene eventuelt vil komme. I mellomtiden til den eventuelle melding fra UAE blir nok målsetningen å ha omsetning fra en rekke prosjekter i USA og globalt ala Limoneira i året som kommer.

1 Like

Kjører elbil fordi det er en billigere og mer driftssikker bil og jeg har investert i DC på bakgrunn av markedspotensialet her og nå (som bare vil øke). Grønne aksjer handler gjerne om en fremtidsvisjon, som er høyst reell, men hvor det i tidlig fase er i det blå hvilke selskaper og hvilken teknologi som står igjen som vinnere.

Kjører ikke elbil for å redde verden like lite som DC er et bet på at selskapets teknologi klarer å presse seg gjennom nåløyet og står igjen som vinner i konkurranse med andre tilsvarende teknologier (som ikke finnes)

Spørsmålet er OM selskapets forretningsmodell holder mål. Den må man gjerne diskutere, men det sidestiller Desert Control med alt som måtte finnes av oppstartselskaper.

Og ja, jeg vet utmerket godt at å svare deg er som å fyre til kråkene.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Eier ikke DC selv, men skjønner ærlig talt ikke at du gidder.
Hvem faen her inne eller i resten av markedet bryr seg om du velger å trade DC aksjen?

7 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Betyr lite hva jeg tror om DC egentlig til det kjenner jeg selskapet for lite.
Men, jeg har vært skeptisk lenge og derav ikke tatt noen posisjon. Men kjenenr et par som sitter med mye i DC og som har god kjennskap til caset.
Jeg tør fortsatt ikke entre aksjen, men den er nok svært nær et punkt nå hvor den kan bryte opp fordi det må nesten snart komme noen bekreftelser i form av større kontrakter.
Jeg er enig i at aksjen ser skummel ut, samtidig er det nok definitivt en potensiell stor oppside herfra.
Vil fortsette å følge med framover.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Er kanskje det at samtlige aksjonærer sitter på tap som gjør det, men sjekk selv, aksjen trader selvsagt i nedtrend, men i nedtrenden er dette kjøpstidspunkt, med kursmål 18-20. så får vi se om markedet mener dagens pris er fair gitt dagens situasjon eller den må lenger ned. Jeg kjøper hvert fall en del her, synes det er god RR. Rapporten er et usikkerhetsmoment men ser ut som det er priset inn litt frykt for den rapporten.

1 Like

Vi tok en liten opprydning og delte ut premie til de som ikke kunne oppføre seg.

7 Likes

Takk for interessante betraktninger.

Og kun få måneder unna når en emi mest sannsynligvis settes. Som betyr en garantist hva innsalg angår.

Jeg hang ikke helt med på hva du mente her. Har du mulighet til å utdype?