Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Tenk worst case; ingen kontrakter, mye er bekmørkt, kassabeholdningen nærmer seg tom og selskapet må ut i markedet for å hente penger. Da hjelper det lite å snakke om potensial. Rabatten ville blitt betydelig og kursen tilsvarende tynget lenge i forkant.

Limoneira-avtalen er det levende beviset på at LNC er liv laget. Kontrakten som derisker caset. Hvertfall for min del. Uten denne og status pdd hadde vært en tro som var ribbet for noe håndfast. I august/september vil en eventuell emisjon ha 170 000 snarlige citrustrær som et spennende krydder. Et krydder om 6 måneder og et beroligende middel per i dag.

2 Likes
11 Likes

6 Likes

@Hayen måtte lete opp denne igjen for og se om de hadde begynt og sende over uniter fra UAE.

Ser ut som alle containerene har logoen slik at den er motsatt på ene siden.


1 Like

Godt husket og godt fanget opp :blush:

Men har de fått på plass flere enheter i Biden-land?
Det skal bli interessant å høre OKS på tirsdag

2 Likes

Nei, ser ikke ut som det er noen endring i forhold til det.
Men vi vet jo at det går raskt og produsere nye enheter ved behov, evt flytte over fra UAE. Noe som sikkert ikke skjer i år😊

Er det noen som har oversikt over hvor mye cash og cashburn selskapet har? Dvs er det fare for emisjon her?

For en som ikke følger selskapet skulle jeg forvente 70Mnok cash og ca 3,5 -4,0 kvartal runway i kommende rapport.

Så det er uklart, men regner med det er noe som må komme innen et halvår. greit å se an kommende kvartalsrapport.

1 Like

Ok, takk. Får lete i neste q rapport. Har ikke fulgt selskapet på en stund. Liker selskapet.

Krysser fingre mtp lønnskostnader, ihht jv med Mawarid.

1 Like

Tror ikke det blir noen stor forskjell. Lavt lønna ansatte i UAE er erstattet med nyansettelser i USA.

En evt reduksjon i q4, vil nok rimelig sikkert bli avløst av økning i q1/q2 med ansettelser i USA og Norge.

2 Likes

Ønskeliste for uken/imorgen.

  • OKS kommer med nyheten han har lovet fra USA. At det dukker opp fler interessenter som gir konkrete ordre.

  • Limoneira går for LNC….

  • At Mawaid leverer LNC i UEA. Jevnt og trutt.(Større ordre ville ha blitt børs meldt). Men, i mengder som gjør at det er «liv laga», der nede.

  • At det er kontroll på utgiftene…

Hverken mer eller mindre🙏

4 Likes

Ønsker for min del mest av alt en beretning, som ikke skurrer, om at det meste går på skinner og som ikke innebærer at ting blir skjøvet fremover i tid. OKS har stort sett levert varene på dette punktet tidligere, men det blir opplagt mer og mer krevende nå som selskapet står med begge føtter godt plantet i kommersialiseringsfasen. Skal ikke mye til for å ende opp som en tåkefyrste.

En konkretisering av tingenes tilstand, både i nåtid og hva man kan forvente ut året, med vekt på en grundig forklaring omkring ståa i UAE. Med betryggende effekt på markedet heller enn visa versa.

Har DSRT i dag nok utstyr i USA til at selskapet kan dekke sine løpende utgifter hvis de fikk mange små kontrakter ?

Det er en løpende vurdering rundt behov for flere enheter i USA.

1 Like

De har 2 uniter + 1 prototype som jeg tror har halve kapasiteten av en 1 unit.

Basert på Limoneira jobben vil de da kunne ta 3 pilot prosjekt i uken med eksisterende utstyr. De vil selfølgelig måtte ansette flere en de 6 ansatte de har i dag.

UAE har forøvrig 10 uniter + 4 prototyper.

3 Likes

Du har selvfølgelig fått med deg denne @Sveinongen når det gjelder arbeidstempo?

I juli 22’ tok det tre dager å behandle 50 trær. I Desember 22’ brukte de 2 minutter pr tre. Prosjektet i Yuma ble ferdigstilt denne uken med en kapasitet på 50 sekunder pr tre så med samme bemanning som tok 50 trær på tre dager er de nå oppe i 500 trær pr dag så her er det bare å finne frem pølsepapirene å begynne å regne.
Setter man så dette i perspektiv kan man si at de 20 LNC implementeringene fra 2018 til desember 22’ samlet tilsvarer 20 fotballbaner ish. Så…. fra desember 22’ å frem til nå meget nylig har de til sammenligning gjort 24 fotballbaner i samme størrelse.
Fra 20 på 5 år til 24 på tre måneder så de går ikke rundt å klør seg i ræva.

5 Likes

Stemme👍 så får vi håpe 2023 blir som guidet med flere pre prosjekter som OKS ser ut til og hinte til i nylig facebook kommentar🤞 . Når de gikk fra 2 min per tre til 1 min antar jeg har mest og gjøre med at de behandlet dobbelt så mange trær på en mobilisering.

Håper vi og får mer informasjon rundt intensjonsavtalen som ble gjort med Amarenco som har som mål og behandle 5000hectar de neste 5 år.

Og om det er noe progress i R&D avdelingen på automatisering av mikseprosessen som i dag er helt manuel og mer tidkrevende.

1 Like