Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Det vil være ganske overbevisende å få gode data rett “i ansiktet” (fra q4 rapporten) :

"Strengthening sales success with digital services
A crucial part of securing commercial projects is documenting and visualizing the impact of LNC and results obtained in pre-projects. For the customers to monitor performance and results, a digital dashboard has been developed to show real-time water usage, soil moisture, and soil temperature in LNC treated field compared to the control. The initial focus for the dashboard is to support our sales FTIPP* update team with converting pre-project opportunities into full-scale projects.

9 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Der var vi i minus. Folk er redd for emi ?

1 Like

Kunne virkelig ikke brydd meg mindre. Å være investert i DC det siste halve året har alltid handlet om å se mot 2024, hvor det viktige er klare prov på at toget ikke viser tegn til å spore av underveis. Som er nettopp hva vi fikk med dagens Q4-rapport.

3 Likes

Jeg tok en liten inngang igjen her på utviklingen i USA og kostnadsreduksjon (nedskalering?) i UAE. Gjør mer av det som funker, mindre av det som funker dårlig!

Bare en mindre post da jeg vil ha bedre visibilitet på finansieringen før jeg øker. De hinter om at revenues kan komme før kassa er tom:

The sales pipeline is growing, and streamlining of the UAE operation for optimized cost efficiency further contributes to reducing operational costs for Desert Control Middle East by more than 50%, aligning the cash runway with anticipated contracts for large-scale LNC deployment.

Legg spesielt merke til:

aligning the cash runway with anticipated contracts for large-scale LNC deployment.

Det er nok optimistisk men gir dem en liten sjanse! Nok til å unngå fomo og føle at jeg har en fot innenfor.

2 Likes

Eeeeeeelsker at jeg har aksjer i Desert Control! Det føles så riktig.

“Yuma is to Ag, what Detroit is to cars and what Silicon Valley is to computers”

Yuma - the Winter Salad Bowl - YouTube.

6 Likes

Du er inne igjen?

Har nevnt det før men emisjonsfrykten er noe overdrevet IMO. For det første har de nok cash til å drifte ut året, og sannsynligheten for at det kommer vesentlige kontrakter innen den tid er meget stor skal man tro på det som formidles i dag.

For det andre; hvis det skulle bli en emisjon så er det jo fordi de skalerer opp veldig fort. Det er kapitalintensivt. Men man må smi mens jernet er varmt - mao. snakker vi om en emisjon for ekspansjon, og ikke en emisjon fordi “vi klarer ikke å tjene penger på produktet”… :wink:

6 Likes

Har vært inne siden kursen duppet under kr 17. Som vil si en god stund. Var kun et salg for å ikke sitte inne under Q3. Eller mer korrekt; har vært inne hele veien (fikk bare solgt 50%)

1 Like

Hadde ikke fått med meg at du var inne igjen, skjønner exiten du hadde før Q3 :blush:

Imponerende at kursen kunne nå kr 40 med så lite håndfast, hvorav den i dag er kr 13(+) hvor selskapet viser klare tegn til å innta verdens største marked. Viser hvor forskrudd prisingen ofte er i begge ender av skalaen relativt sett.

7 Likes

Akkurat samme som i flere av de andre growth selskapene

Hvis amerikanerne liker LNC så kommer de ikke til å nøle og vi kan bli overrasket over hvor raskt det går, ja. Kurs 13 på terskelen er da en gavepakke som vi får delvis pga. status i kapitalmarkedet og delvis pga. erfaringene fra UAE, som kanskje skyldes kulturelle forhold og neppe er overførbare til USA. Samtidig så skjønner jeg @Geirx og andre som ser hva som skjer i andre selskaper uten nevneverdige inntekter og derfor forventer emisjon på 1-sifret kurs. Her spørs alt på hvilken rekkefølge ting spiller seg ut. Saken er at ingen vet. Man må bare posisjonere seg slik det kjennes komfortabelt og bestemme sin position size med utgangspunkt i hele hendelsestreet.

2 Likes

Så skal det sies at det i mange av growth-selskapene hersker tvil om mye, inklusivt hvordan selskap X når frem i konkurranse med en horde av andre selskaper. I DC sitt tilfelle handler det egentlig bare om tid og grad av lønnsomhet.

Der fortalte OKS om de 3 pilotene de har signert i USA nå. Spennende !

1 Like

Høres ut som UAE kommer etter Ramadan? Hørte jeg riktig?
De har jo alt et prosjekt på gang der sier han, har de børsmeldt dette?

1 Like

https://newsweb.oslobors.no/message/566237

1 Like