Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Her mener jeg du bommer totalt!
Det er volum som er poenget i fremtidige regnestykker. I dag er det hele en form for småskala, for å få innpass. I en slik introduksjonsperiode er selvsagt marginene for Desert små. Det fremtidige potensialet er dog så enormt med så stort sannsynlig volum i store deler av verden, at prisen på LNC vil synke til langt lavere nivå, samtidig som Desert likevel vil kunne tjene enorme overskudd.
Det gjelder bare å få innpass over et visst nivå, så blir det vinn vinn for både Desert og bønder! Dette blir en helt normal progresjon for et selskap av denne typen!
Industriell masseproduksjon av både LNC og utstyr, vil gi helt andre marginer for alle parter enn det vi ser nå!

8 Likes

$46 per tre i siste eksempel på Value prop for kunder. Forventes lave inntekter i 2023, altså knapt nok til å dekke et kvartals cash burn. Lov å håpe at det endrer seg.
image

3 Likes

I underkant av 30$ per tre ifb med en fullskalakontrakt med Limoneira (50mill/170k).

2 Likes

Synes det er helt innenfor med kritiske spørsmål @fellini. Problemet oppstår når brorparten av de kritiske partene i denne tråden ikke har lest seg opp på selskapet i forkant og bare kaster ut påstander. Stort sett alt du spør om kan du finne svar på dersom du gidder å gjøre din due diligence i caset (noe som også er “101 ifm investeringer”)

18 Likes

Fellini.
"Hvorfor gikk det så dårlig i UAE som har hatt ørken i flere tusen år, og bør ha kapital til å forske frem smarte løsninger på dette. Det er et soleklart rødt flagg et ingen av partene vil informere om hva som gikk galt her, og så hopper fokuset over til USA?

Det er dessverre lav sannsynlighet for at pilotkontraktene kommer til å konvertere til lukrative avtaler."

Dette er dessverre et stjerneeksempel på hvordan enkelte tror at de er med i en konkurranse om å kunne markere seg mest mulig. Med dårligst mulig utgangspunkt. Av en eller annen grunn.

Det er helt greit at du stiller spørsmål om ting du lurer på. Vi er alle her på forumet for å søke informasjon, diskutere aktuelle problemstillinger og skaffe seg bakgunn for egne beslutninger.

Men vent med de bombastiske konklusjonene inntil du vet hva du snakker om.

Kommentaren fra BullBear er helt på sin plass.

7 Likes

https://research.fearnleysecurities.no/Food-Tech/?fbclid=IwAR2Et3Px7MGC2jvf5LZp3SEdIJN2Sxr43OAgb6N2rpPlKBJ6zwBLKr5DuyU

8 Likes

Noe spesiell ordredybde etter at auksjonen var ferdig :

1 Like

Det utrolige er at det dyrkes masse i ørkenområder! Det vi ser er jo at dette ikke er bærekraftig over tid. Grunnvannet i UAE, Saudi Arabia og USA tømmes raskere enn de etterfylles pga. vannbehovet til landbruket. I USA har den mest alvorlige tørkeperioden på 1200 år ført til at elvesystemene heller ikke klarer å levere nok vann til all den jordbruksproduksjonen som fins.

Bruk av LNC kan være en nødvendighet for å kunne fortsette med det jordbruket som allerede finnes.

UAE har jo nettopp brukt store midler til å forske frem smarte løsninger. Blant annet LNC er de siste årene utviklet i tett samarbeid med nettopp organisasjoner i UAE.

Jeg opplever dette som å spørre: “Hvis LNC er så fantastisk, hvorfor brukes det ikke allerede over alt hvor det er ørken i dag?”.

Svaret er at LNC har ikke laget seg selv. Det har tatt 15 år med forsking og utvikling å komme dit vi er i dag. Alt har en begynnelse, og for Desert Control tror jeg og flere med meg at vi er i startgropa av noe stort. Men om det stemmer vil bare fremtiden kunne vise.

Jeg opplever ikke at tråden går i forsvarsposisjon, men at mange av forumdeltakerne prøver å besvare spørsmålene dine på en vennlig måte. Jeg synes på den annen side at noen av spørsmålene dine fremstår som påståelige og lett aggressive.

Faktisk synes jeg tråden er relativt balansert når innleggene kommer med gode begrunnelser og kunnskap om både DSRT, LNC og det stadig mer aktuelle kapitalmarkedet

16 Likes

6 Likes

Hvilken betydning kan det få å vinne dette? Er dette store greier eller en fin anerkjennelse.

Neppe store greier, men man må vel nesten anta at det betyr anerkjennelse som vil kunne styrke standingen i UAE (og MENA generelt) ytterligere. Blant annet jobber DC opp mot myndighetene for å prøve å få innført bruk av LNC som en nødvendighet (for å minske vannforbruket nasjonalt). Og i et slikt perspektiv skader det neppe å få litt ekstra tyngde.

Screenshot_20230302-214943_Chrome

3 Likes

Apropos


15 Likes

Jeg fikk ikke med meg q4, så denne linken var nyttig. Takk

Med fare for at jeg husker feil, så er det Five Rivers Cattle Feeding in Wellton Mohawk som tester LNC på alfalfa. Den gror raskt og har 10-11(?) vekstsykluser/innhøstinger hvert år.

Testresultatene, gitt at de trenger kun en vekstsyklus å teste på, vil sånn sett kunne foreligge veldig raskt etter at behandling er startet. For Limoneira så de resultater rimelig umiddelbart, og antar dette ble godt støttet opp av sensorer som gir objektive data.
OKS nevner også i presentasjonen at man for alfalfa vil ha resultater etter første pilot mye raskere enn f.eks ved testing på sitrusttrær.

Poenget mitt er som følger:
Det er slettes ikke umulig at avtale 2//oppskalering for bruk på alfalfa kommer raskere enn hva mange ser for seg.

18 Likes

Likte den cattlefeed-dealen særdeles godt, ja. 8-10 avlinger årlig, var det snakk om, og da får man jo mye kjappere resultater av virkningen av LNC, noe som igjen kan resultere i en større kontrakt med USAS største dyrefôrprodusent. Så min tanke her, er bare å sitte rolig, fylle på ved eventuelle dipper, og la jungeltelegrafen gjøre jobben sin.

11 Likes

Bare lukt på denne USAS største dyrefôrprodusent

Kan skjønne at markedet var skeptisk før Q4. Men mangelen på fomo her og nå sammenlignet med de siste par månedene av 2021… fascinerende.

9 Likes

Må si det OKS sier angående selskapets fokus på digital fremstilling av besparelse av vann og penger er viktig. Vi kan bare tenke oss en bedriftseier som får månedlige eller ukentlige rapporter på at han kunne spart X antall kroner i vann og tjent X antall kroner mer på avlingene. Dette er utvilsomt med å bygge en følelse av dårlig tid og videre med på å kunne fremskynde prosessen med større kontrakter.

5 Likes

Spørsmålet her er egentlig bare når det kommer en pilot på BULLgur. :ear_of_rice:

1 Like

Sånn… da var hølet (gap’et) så og si fylt igjen (ned til 15kr). Ønsker at det omsettes litt aksjer rundt 15kr nå.

1 Like

Ikke bare vann og avling. Avhengig av forhold/anlegg kan dette også bety reduserte kostnader når det gjelder drivstoff (pumpeanlegg etc), gjødsel og manuelt arbeid (personell). Prisene på denne typen av innsatsfaktorer har jo økt betraktlig den siste tiden. Alt i følge tidligere publisert Limoneira-intervju.

5 Likes