Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Kommet inn en industriell aktør hadde vært ekstremt bull for caset dsrt, og om de fortsetter denne fremgangen, setter jeg det som størst sannsynlighet vil skje også.

2 Likes

OKS touchet innpå dette i tirsdag:

Så en dialog er i hvert fall i gang og gjødselfirmaer kan som OKS sier ha en egeninteresse her.

5 Likes

Vanskelig å regne på, korrekt. Utover at det finnes et umettelig marked.

Tyder oppstarten i USA på at kunder ikke er villig til å betale? LNC gir svært store besparelser, som gir grunnlag for å ta seg godt betalt. Men ja; grad av lønnsomhet vil man først få svart på hvitt til neste år. Inntil da må hver enkelt gjøre sin vurdering basert på hva man vet.

Feilet i UAE, regulatorisk de venter på der, det er jo nå det begynner der også.
Nei de trenger det helt sikkert ikke og de har helt sikkert massevis av løsninger, og helt sikkert derfor Ministry og energy and infrastructure i UAE tildelte de pris som vinner av nyvinning, oppfinnelse og forskning, de har helt sikkert ikke troen på dette produktet da.

4 Likes

Det blir fryktelig prematurt å konkludere, helt klart i grenselandet useriøst.
Hvem sier at det “har gått galt” i UAE? Det er ingenting som tyder på det.

Og fokuset har vel ikke “hoppet over til USA” - det er mer at strukturen i UAE er landet med MDC. Nå bruker DC energien på USA

Det finnes diverse tall, men du virker mer opptatt av å kaste negativt slør over selskapet.

Et kort og enkelt svar er ca 30 % margin

De har i praksis gjort det på flere måter hvis du orker å lete litt i gamle presentasjoner.

Jeg tenker siste dagers kommersielle piloter snakker for seg selv. Behovet er der . Det er rimelig uomtvistelig.

11 Likes

Som jeg postet for en halvtime siden:

1 Like

Nå var det vel du som gikk veldig raskt i angrepsposisjon…

Hva med å heller sette pris på innspillene som besvarer mange av dine spørsmål?

6 Likes

Viktige spørsmål du er inne på her. Liker at du tar det opp! Vi vet at det gjenstår for DSRT å bevise sin forretningsmodell. Som du sier representerer salgsmodellen en betydelig capex for kundene. Men jeg er samtidig glad OKS & Co ikke satser utelukkende på topplinjevekst. Det har definitivt vært business modellen som vekstselskapene har gått for i lang lang tid nå. Men jeg tror ikke kapitalmarkedene er helt der fremover, på mellomlang sikt, at ensidig fokus på topplinjevekst vil bli tatt godt i mot. Nå får vi se om salgsmodellen blir en suksess i USA. At det foreløpig ikke har lykkes i UAE tror jeg er en kombinasjon av capex og kultur (skepsis til “vestlig” teknologi og løsninger?), men det gjenstår selvsagt å se.

Prosjektene er fortsatt “små”, men de har deploert mer LNC siste kvartal enn hele selskapets historie forut, som OKS sa. Poenget er nå å bygge tillitt hos kundene, så får vi se om de tar investeringen.

2 Likes

Nei, dette er grunnen, regulatorisk grunnet strategiske endringer. Og dette er i sluttfasen, så propper løsner det også, ikke uten grunn at de vinner priser for beste innovasjon nylig-

Det var da skråsikkert! Tesen din implisererat det løsner i UAE ila kort tid. Håper selvsagt du har rett! For meg er USA nok :sunglasses: Så får UAE komme som en hyggelig overraskelse.

Er jo det selskapet skriver er grunnen til at det har tatt tid, så kan man velge å ikke stole på det:)

Vel, oppfatningene mine er også basert på informasjon fra selskapet:

Så blir det delvis en subjektiv sak hva man leser mellom linjene :slightly_smiling_face:

1 Like

Snakket om UAE jeg nå da

Ja nettopp. OKS fikk spørsmål om USA eller UAE. Og svaret fokuserer ensidig på USA. Som sagt man tolker det som man vil :slightly_smiling_face:

Jeg kommenterte denne: At det foreløpig ikke har lykkes i UAE tror jeg er en kombinasjon av capex og kultur (skepsis til “vestlig” teknologi og løsninger?), men det gjenstår selvsagt å se.

Og at selskapet skriver dette ikke er grunnen, men grunnen er det jeg postet over. ref selskapet.

Som sagt, jeg danner meg oppfatning subjektivt basert på tilgjengelig informasjon (og forsøksvis uavhengig av egen posisjon). Ikke sikkert jeg har rett. Aldri skråsikker. Avslutter denne sirkelen nå.

Ja, skjønte nesten at dette var din subjektive mening, defor ville jeg objektivt rette deg med hva selskapet virkelig skriver. men ja avlsutter denne nå.

De har vel oppgitt priser per kvm tidligere og at den vil gå drastisk ned etter hvert som de skalerer opp. Var de 2$/kvm, men ser for seg 0.2$ på sikt? Det vil jo uansett være noe individuelt for hvilket område som skal behandles vil jeg tro. Ser jo bare på de citrus trærne hvor mye mer effektive de ble på kort tid ved påføring.
Hvor det lenge det holder har de vel også oppgitt, men kommer an på om det er trær eller hvilken type plante, men det er vel snakket om 5-20 år. Så man får se noen eldre presentasjoner eller bla tilbake i tråden.

1 Like