Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Siden LNC også reduserer bruk av energi (ofte diesel) for å hente vann og drive vanningssystemer vil DSRT her slå to fluer i en smekk.

5 Likes

18 Likes

Som skrevet på fundamental tråden. Det var nok denne godkjenningen som manglet mht det regulatoriske med myndighetene i UAE. Herlig å se at det løsner nå. Slike meldinger som gjør at flere vil teste ut produktet å flere som vil investere i selskapet.

7 Likes

Akkurat på det punktet tar jeg forbehold inntil man har det svart på hvitt, klok av skade, men uten tvil viktig å få på plass!

1 Like

Moiat & MOCCAE er en del av myndighetene så at de gir :white_check_mark: for effektivitet & safety er grønt lys i min bok.

1 Like

Det viser hvert fall at alt vil falle på plass til slutt, men det man kanskje kan kritisere OKS for er at selskapet har vært svært vag om hva som har manglet på det regulatoriske. Slik at det er vanskelig etter mitt skjønn å vurdere hva eksakt hva man har ventet på. Muligens at det bare er noe jeg ikke har fått med meg.

4 Likes

Jeg tenkte det samme, men lot være å kommentere. Dersom dette har vært en nødvendighet, finner jeg det utelukkende kritikkverdig at det ikke er kommunisert. Selvsagt fint at det er på plass nå. Kursmessig har dette selvsagt ingenting å si for de som måtte lure. Nå er det utelukkende kontrakter, penger i kassen og bevis av livets rett som betyr noe.

5 Likes

Å da er det nødvendig med slike meldinger som dagens for at vi skal komme dit.

3 Likes

Sagt med noen andre ord:

9 Likes

Støttes 100 %.
Forventningene hos (små)aksjonærer har nok vært for høye til fremdrift i UAE på feil grunnlag. Selskapet selv er nok iallfall delvis skyld i det.

Det sagt - nå faller ting på plass i UAE.
Jeg tror forsåvidt ikke dette er lisens(endringen) OKS snakket om ift mulighet for kontrakter med myndighetene.

6 Likes

Hva gjør at du så sterkt antar det? Såvidt jeg veit har det ikke tidligere framkommet informasjon om hva som konkret har gjort at dette har tatt så lang tid.

1 Like

Hva tenker dere her?

  • Kjøp
  • Hold
  • Selg

0 stemmegivere

Ta deg bryet med å bla deg tilbake i tråden å sjekk ut et innlegg jeg hadde akkurat angående forsinkelse & det regulatoriske med myndighetene i UAE :+1:

Dette bør gjøre noe med tillit i UAE til om LNC har en effekt eller ikke:

"The organic certification validates the effectiveness and safety of LNC as a solution for organic farming. "

11 Likes

Tenker at det er en meningsløs poll med tanke på at alle har ulik strategi, tidshorisont, risikovilje, kjennskap til caset, psyke osv.

1 Like

Jeg tenker at nye investorer ønsker å kjøpe aksjer som stiger i verdi

1 Like

Jeg er alltid på utkikk etter investeringscase

Hvorfor skal jeg kjøpe Desert Control?

1 Like

Hvis du kommer med noen konkrete spørsmål kan sikkert noen her svare. Men neppe på om den kommer til å stige eller synke i nærmeste fremtid. Vi som eier aksjer tror selvsagt at den skal opp. Men jeg er mer overbevist om det på lang sikt enn på kort sikt.

1 Like

En konkret ting jeg lurer på er finansieringsbehov og om selskapet har kapitalsterke eiere som er villig til å stille opp

3 Likes

Godt spørsmål.

Selskapet har penger i noen kvartaler til. Selv uttalte de på Q4 (slik jeg oppfattet det) at de tror at større kontrakter med penger kommer omtrent når cashbeholdningen går mot null. Så det er helt klart at det kan/vil bety kapitalbehov før de begynner å tjene penger. Om dette kommer som en emisjon eller ikke er ikke klart, da selskapet slik jeg oppfattet det også så på andre løsninger.

Med forbehold om at jeg har misforstått noe.

De har noen milliardærer på listene, men om de er villige til å stille opp er jo ikke godt å si. Men de har jo troa på selskapet siden de er aksjonærer.

3 Likes