Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Skjer nok noe stort, men først når BÅDE Saudi og MDC er klar.

3 Likes

Det blir litt mye rundt problematikken om vannproblemer, jeg forstår jo det. Men jeg gleder meg til mer direkte selskapsnyheter! Jeg håper virkelig de kjenner sin besøkelsestid i dette markedet, med tanke på nyheter, aksjekurs og finansiering.

Ganske bra fart på sakene i det siste, spør du meg

I tillegg til

4 Likes

Joda, jeg enig i det, men det er liksom rett utenfor det håndfaste som vi trenger å vite.

Ikke like tørt i California lenger?

@Geirx du må skille mellom klima og vær!

Samme feilen som de som er skeptiske til menneskeskapte klimaendringer gjør, når de Twitrer om snøstormer som et argument mot klimaforandringer.

Ikke bare det, men slikt ekstremvær blir det mer av pga. klimaendringer. Ikke nødvendigvis en god ting for hverken mennesker eller jordbruk.

Her gjelder det å heve argumentasjonen et hakk…

7 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

Det er forskjell på å være inne i den tørreste perioden på 1000 år, og beskrive konsekvensene av det, og å antyde at det kanskje ikke er så ille som folk skal ha det til likevel. Men det var kanskje ikke det du mente?

1 Like

Fra litt tidligere i år:

"“Drought is in the eye of the beholder,” said Jeffrey Mount, senior fellow at the Public Policy Institute of California. “If you’re in San Francisco, and you rely on surface storage from Hetch Hetchy, this is great … But if you’re in a small town in the San Joaquin Valley, where massive pumping of groundwater has dried out your well, it will take successive years of rain like this to make a difference.”

Og:

"Determining when a drought begins and ends is tricky. While many experts refer to California’s 2013-2016 drought, as though it had a clear beginning and an end, others, like Mount, feel that particular drought hasn’t yet ended — the current drought is just an extension of it.

After all, most years in the past 15 have produced an underwhelming amount of rainfall. Since the big water year of 2006, only three — 2011, 2017 and 2019 — have been notably wet. Many climate experts believe California’s predominant weather pattern in the future will be one of steady drought conditions broken periodically by very wet interludes.

“This might well be just another case of a wet year followed by a string of dry ones,” Mount said."

Det er faktisk utrolig irriterende med alle innleggene her som handler om hvor tørt det er i verden. Vi vet det nå.

1 Like

Klimafornektere har en egenskap i livet som virkelig utkrystaliserer seg; viljen til å hoppe på ethvert agn som kan omformes til et forsøksvis bevis på at klimaforandringene er en scam. Sannhetsgehalten er fullstendig underordnet, selv om iveren og manglende innsikt nok gjør at mange ikke en gang er klar over at de sprer uvitenskapelig humbug.

Du er i den eksakte kategorien. Bare at din hang-up heter Desert Control. Hvor man bare må la seg imponere over iveren etter å finne noe, ett eller annet, nesten samme hva det måtte være, som kan tegne en dyster mørk himmel over ørkensanden.

Hvorfor? Gudene må vite.

Og her er sannheten. En enslig svale gjør ingen sommer. Dessverre for alle millionene som kjenner konsekvensene av klimaendringer og overforbruk på kroppen.





5 Likes

For å redde noen fra å gå på en smell slik jeg har gjort.

Enda mer irriterende er forsøk på å diktere ordskifte fra noen som knapt bidrar.

6 Likes

Unnskyld meg, men har du tatt en titt i speilet?

Ser en som sørger for at tråden er aktiv, som gir meg vesentlig større grunn til å ha meninger om hva som er destruktiv atferd enn en “gratispassasjer” som vil at andre skal skrive om hva enn som måtte interesse vedkommende. Som er rimelig freidig i min bok.

Og det er helt supert med ikke-aksjonærer som deltar aktivt, slik som deg. Bortsett fra når man beviser for endte gang at innsikten er lik null og at agendaen ikke er konstruktiv for fem flate øre.

5 Likes

Fordi jeg linket inn en artikkel om at California drukner?

Fordi “totalen av dine 67 innlegg”

1 Like

Geirx, overask oss……
bilde

Er du klimafornekter Geirx? Hvorfor?

Ta et tap som svir, det fikser du også. Kom deg heller inn igjen. Pilene peker oppover. Jeg er også lei, men har ikke mistet helt trua, derfor jeg noen lodd til i forrige uke. Ganske mangen faktisk. Vi gjør alle feil, det er faktisk lett og innrøme.

Ting går tregt det er jeg enig med deg i.

2 Likes

Tipper at du kan spørre en gruppe aksjonærer i 10 vilkårlige selskaper om de føler at ting går alt for tregt og minst 8 av 10 vil si ja. Mao, det er et høna eller egget; går ting virkelig så tregt eller handler det mest om den enkelte aksjonær sin overoptimistiske natur.