Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

USA er foran skjema. Rundt ett år
UAE er bak skjema, men veldig tvilsomt at DC kan klandres for det

6 Likes

Tror nok DC har vært vel optimistiske med tanke på tidslinje, i tillegg til covid tror jeg vi er ganske enige. Utenom så har jeg ingen tvil. DC vil nå gjennom det er jeg overbevist om. Jeg ser det store bildet, og tenker at det vil bli humpete på veien. I DC har det vært vel mange humper, men jeg eg tror det løsner snart. Overdeliver sa Mr Full gass. Det tror jeg snart kommer. Om jeg venter noen måneder til tror jeg veien er klargjort allerede. De har gjort noen fantastiske annsettelser. Det koster, men en gjør ikke det uten at vet!?

Blir vel en smule unyansert?
Når de er ett år (!) foran skjema i usa?!

2 Likes

Poenget er at det er ALLTID vel mange humper på veien i oppstartsfasen. DC er ikke et særfenomen i så måte. Heller motsatt (USA trumfer UAE alle dager i uken).

Det smarteste man kan gjøre som aksjonær er å innse at man er sin egen verste fiende. Hvor de positive sidene ved et case ubevisst forsterkes, mens mulige humper i veien neglisjeres. Med økende utålmodighet og ditto misnøye selv om realitetene gjerne er at toget fortsatt ruller og går på de eksakt samme skinnene, men med en annen tidstabell enn hva du selv hadde sett for deg.

Hovedkluet er å passe på at man har nok innsikt til å kunne føle seg trygg på at toget ikke sporer av. Og ta det for gitt at ting har en tendens til å ta tid. Lengre tid enn hva ens eget hode liker å tro.

Nei, er ikke klimafornekter. Klimaet endrer seg. Det har vært tørt i California i 3 år. Det er for kort til å hevde at klimaet blir tørrere.
Hva om det heller blir våtere?

California nå:


1 Like

Sjekk NRK dokumentar anng. tema. Hvor lenge det tar og fylle opp reservoar.

Dette er vær @Geirx. Klima er noe annet :wink:

1 Like

Fra VG artikkelen:

« Klimaforsker Benestad forteller at tornadosesongen starter i overgangen mellom mars og april, men at man i år har sett en tidligere start.

– Man forventer at nedbøren vil gå tilbake til normale verdier. Om dette varer lenger er det noe nytt, og det er litt skummelt. Det betyr at klimaet endrer seg»

1 Like

UAE har vært førstepri! Det vet du også. USA ble prioritet når ting gikk senere enn forventet i UAE. Og godt det skjedde. DC sin kapasitet er for UAE.

Godt mulig det kan snu.

“Om, hvis, dersom”

En endring skjer over tid og bestemmes ikke av rådende vær her og nå. Du kan garantert bedre enn dette. Intet ved den artikkelen peker mot at man kan forvente at årets sesong tyder på en slutt på tørkeproblematikken.

Og du kan garantert bedre enn klimaforsker Benestad :rofl:

Vis meg hvor du har det fra.

Jeg kan ta et veddemål på at det er fundamentert i din magefølelse, og absolutt ikke i fakta

2 Likes

UAE MENA! Resten etterpå. UEA USA I rekkefølge. De samarbeider om klimatørken. UAE eier ganske mye av dyrkbar jord i USA.

USA er verdens økonomiske lokomotiv og den soleklart største mateksportøren i verden. Ting forandrer seg. Ofte basert på tilfeldigheter og selskapet hadde nok aldri trodd at satsingen i USA ville ta av så eksplosivt. DC sin kapasitet består av containere som kan flyttes hvor som helst.

Har ikke motsagt Benestad overhodet.

Problemet foreløpig er at de står hvor? Og hvorfor?

OMG…

Føles som å mate en gjøkunge. Så bortkastet.

3 Likes

Hvorfor så ensidig fokus på California?

De har heldigvis fått mye snø denne vinteren som hjelper endel på den prekære situasjonen.

Lake mead sliter likevel, og den er kritisk vannkilde for flere stater

Det er greit og mate gjøkunger. Det er vel et spørsmål om inngangen til tema, selskapet vi diskuterer. Om jeg er uenig med deg er jeg ikke en gjøkunge! Ta deg sammen! Du har ingen rett til og kalle noen.

2 Likes