Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Kaller ingen noe som helst. Beskriver en følelse. Som er min.

Vil California investere mer eller mindre i vannbesparelse i et år med flom?

Du vet vel at Yuma ikke befinner seg i California, men Arizona?

1 Like

Det har kommet 17meter snø i fjellene

1 Like

Påvirker fortsatt ikke Arizona og deres tilgang til Coloradoelven.

Så du ser bort fra California som et marked?

Ja!Det vil de selvsagt.

Dessuten er det en faktor at vannforbruket i hele vestlige usa har bare økt og økt.

Av samme årsak vil lake mead “aldri” bli fylt opp igjen.

Jaja. Takk for usaklig svar.

Helt enig. Det er det som er poenget.

Nm i stråmannnsargumentasjon her ikveld.

Man griper tak i enkeltfaktorer uten å se, eller ønsker å se, hele bildet. Hopper lett på, eller insinuerer, konklusjoner uten å være fagmann på området.

1 Like

Litt trangsynt for noen.

Desert Control har en mcap på 500 millioner kroner. California er virkelig ikke make it or break it for å kunne forsvare eller øke selskapsverdien per i dag. Yuma produserer enorme mengder grønnsaker. Både for USA (vinterstid spesielt) og for eksport. Vi snakker områder så store at det er vanskelig å ta innover seg for Ola Nordmann.

Point being; suksess i Arizona betyr et inntektspotensial så stort at nei, jeg bryr meg ikke om California som marked per i dag. Selv om California spesielt, men også Texas og New Mexico er områder som DC har planer om å satse på i årene som kommer. OKS har endog nevnt at man kan forvente nyheter mtp California any day

1 Like

hva er bulletpoints på DSRT?

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Det handler ikke om at man befinner seg i et marked som fokuserer på risk-off og at DC blir straffet for å fortsatt være ca et år unna inntekter av betydning med behov for å fylle opp kassen som en ekstra-belastning?

3 Likes

UAE, MENA, USA. De startet i østen Afrika. 15-20 år siden. AMERIKA etterpå. Ting har gått tregt i UAE. USA har komt etter, hvor det går på fram. Klart det er et politisk/økonomisk spørsmål om hva som gagner selskapet/r.

Forstå det som kan.

1 Like

Det går ikke et år til. Knapt et halvår.

Ja, et medlemskap her kan koste dyrt om man lett lar seg påvirke og går inn i aksjer man egentlig ikke ville gått inn i…men desert har jeg tro på, de har jo et produkt som funker

4 Likes

Ca ett år basert på det man vet per i dag (Limoneira blant annet).