Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Må til for å oute trollet.

Tenk om han har rett. Hvem er da trollet?
Leste dere artikkelen på E24 om biotek?
Gjelder ikke bare biotek, men alle oppstartselskaper som trenger penger.

« Mange av selskapene har lenge utsatt å hente inn mer penger, i påvente av bedre tider.

– Flere må ut på markedet nå, og vi tror mange ikke vil lykkes med å hente penger.

– Hva skjer da?

Da blir det konkurs. Eller så må de komme opp med alternative finansieringsformer.»

Det er ikke fordi de driver med biotek, men fordi de ikke har inntekter ennå og trenger penger.

1 Like

Handler virkelig ikke om å ha rett eller galt, @Geirx. Har heller ikke skrevet at det er et fullstendig utenkelig scenario. Brukte selv fjoråret på å advare mot den finansielle situasjonen i Softox. Fikk rett så det sang etter. Er mao ikke ukjent med problemstillingen.

Poenget er at man har et valg. Gi albuerom og åpne opp dørene til de som har en dårlig skjult agenda heller enn ærlige hensikter og man kan like gjerne rette nettleseren mot https://www.finansavisen.no/forum/. TI vil råtne på rot.

Bra. Det jeg reagerer på er at alle som er bear blir avfeid med å være troll. De blir ofte også flagget og slettet.
Det er faktisk en mulighet til at DC ikke lykkes enten vi liker det eller ikke. Flott at du ikke er av fornekterne. Jeg har ingen fasit, men det har ingen av dere heller. Vi får bare håpe det beste. Men når man ser på kursutviklingen ser det ut til at tvilen (risikoen) øker. Da øker også fortjenestemuligheten hvis de lykkes. Men det tyder på økt risiko.
Skulle ønske de som er bear ikke blir avfeid som troll.

2 Likes

Se gjennom dine innlegg på denne tråden. Som ikke er få og du vil se at saklige innspill får seriøse svar. Ovenfra og ned holdninger, som dine innlegg gjerne bærer preg av, eller i overkant repeterende adferd blir slått ned på. Vel fortjent om du spør meg.

Ingen blir automatisk avfeid som troll og det finnes rom for differensierende meninger. Handler om å vise respekt for sine omgivelser og man vil få tilsvarende tilbake. Selv om det alltid kan tenkes at takhøyden kunne vært enda større mtp kritiske vinklinger (ydmyk erkjennelse av manglende objektivitet).

5 Likes

Jeg kan garantere deg at det er flere enn meg som føler seg alt annet enn respektert når man ytrer sin skepsis. Da blir man automatisk hundset.

1 Like

Får ikke respekt når dere spyr ut tull og vås etter å ha tapt penger.

2 Likes

Bare fremtiden kan vise hvem som har rett og hva som er «tull og vås»

Endel kaster seg inn med "På hvilken kurs blir emi? " og inntar en belærende kritisk tone, åpenbart uten å ha satt seg inn i caset.
Det blir rett og slett useriøst. Det er flere her som har brukt fryktelig mange timer på caset, deler villig osv, og blir nærmest møtt med “bullshit” fra rimelig uvitende debattanter som i tillegg tar offerrollen.

8 Likes

Du er heldig som har fasit og vet hva som er «bullshit».
Alle andre er usikre på hvordan det går.

Alltid deilig å bli møtt med sarkasme og hersketeknikk.

Du misforstod (med vilje?) poenget mitt.

Uansett - hadde drivkraften for din deltakelse her vært å opparbeide innsikt, ville atferden vært annerledes. Jeg tar det for gitt at også du innser det.

@pdx Tråden sporer av (igjen). Kan dere rydde opp/slette? Takk!

6 Likes

Markedet er fullt av folk med mer eller mindre innsikt. Ettersom du mener at du kan mest kan du jo bare glede deg over andres uvitenhet og glede deg over at du kommer til å bli rik pga din kunnskap.
Jeg skjønner derfor ikke problemet ditt.
Hvorfor ikke bare akseptere at noen er bear?

1 Like

Hvis det er noen form for hersketeknikk her så blir vel det brukt av de som «kjenner» caset, men som er -50 % på investeringen.

2 Likes

Hva får deg til å tro at jeg ikke aksepterer det?
Folk må gjerne ikke tro på caset for min del.
Det er mange bokser som mangler kryss fremdeles, full forståelse for at endel er skeptisk av den årsak.

Men når alt er landet, når store kontrakter er på plass, når selskapet viser at de tjener på avtalene, når regnskapet viser blå tall, når ordreboken er sprekkfull…
Da er kursen en helt helt annen enn idag.
Og inntil så skjer, er det opp til hver enkelt å gjøre en god jobb med å få innsikt i uavklarte faktorer.

2 Likes

Da regner jeg med at du heretter vil akseptere at andre har ulike syn, selv om de er bear.
Folk legger ulik vekt på de uavklarte faktorene og har derfor ulike syn på utviklingen fremover.

Alle med en viss fartstid i aksjemarkedet vet at kursen kan svinge veldig i selskap som er i kommersiell startfase.

Det er risiko med å være inne i sånne, men også en risiko med å stå utenfor. Man må velge det som passer for egen strategi

Jeg har gjort det hele veien.

Det som ikke fungerer er “På hvilken kurs blir emisjon?” og lignende.
Konklusjoner, når ingen vet, blir bare støy

Poenget er at ingen vet noenting om fremtiden, og du har ikke noen rett til å avfeie det andre synes er viktig. Hvis noen er usikre på emisjon og emisjonskurs så har de full rett til det uten din godkjenning.

1 Like

Så du synes det er konstruktivt og riktig å hevde at det blir emisjon?

Å TRO at det blir emisjon er noe annet ennå hevde.