Enig i det, men de hører nå til i totalbildet vil hvertfall jeg mene uavhengig av selskap.
Bra funn! Nytt for meg i hvert fall.
Dette virker litt rart. Noen som har spurt eller spør selskapet? Direkte til kunde på denne måten var vel ikke planlagt før en stund frem i tid.
Siden det stadig mases om emisjon fra enkelte her inne.
Noen som har oversikt over hvor mye cash og cashburn de har? ( til de av dere som maser om emisjon) frem til dere kan svare på spørsmålet over, er det bare å holde kjeft.
helt naturlig at noen burde finne på å mase litt om emisjon, (dog, ser ikke noen til det med en liten scroll oppover her)
Uansett siden kassa ser ut til å inneholde 40MNOK. Og forrige kvartal brente 34,5MNOK så ville jeg og vært pisse redd for at kassa går tom i inneværende kvartal.
Imponerende. Ikke noe av det du skriver stemmer. Cash burn var vel 22m og jeg mener de hadde ca 80mill. Cash burn kommer til å gå ned, så da har de nesten cash ut året.
Stemmer det, så på revenue, i cashflow så brennes 22, ren cash i kassa er rapportet til 36,78MNOK jeg ville sjekket notene, siden over 40 miller ligger i den ekle posten “other current assets”
Så må du huske at det er et krav på normal børs at du har sakene i orden, og spesielt det med å ha penger til et års drift. så veldig ofte, vil selskaper som har slunken kasse, og penger bare til et par kvartaler, ha det veldig travelt med å hente penger. (jeg overlater til dere å vurdere markedet for pengeinnhenting pdd)
Bærtur, ekle posten? De 40mill er som cash å regne. Du bruker ikke P&L for å sjekke cash burn.
så hva er de? (de er som likvide midler å regne, (i prinsippet skal/kan det stå der om det kan bli til cash innen et år) “ekle” fordi det IKKE er cash på konto, så om det er en post utsatt for en problematisk timing, og kassa er tom før det, så blir er det gøy.
Ordet emisjon er nevnt i over 30 innlegg siden 1 mars. Og det inkluderer ikke alle trolle-innleggene som har blitt slettet.
Som jeg skrev i Februar så er det flere måter å hente penger på for å ekspandere videre for selskapet:
•Grønne bånd
•Prosjekt finansiering
•Grønn infrastruktur finansiering
•Diverse «grants» på initiativ fra div. myndigheter
•Gjelds finansiering (på Capex siden)
Hyggelig å se at 14 ble brutt. Om enn midlertidig.
Moro så lenge det varte….14 roboten er tilbake for fullt
Det er dessverre flere store selgere i aksjen her. Investore, monsunen og ikke lenger så stor tidligere CFO.
Får se på det som positivt i det lengre løpet; antall gjenværende IPO-aksjer blir stadig færre. Som betyr mindre tilløp til festbrems i fremtidige oppganger.
Ser ut som vi vil slite med 14 grensa en stund til…over 100k aksjer lagt ut i sluttauksjonen