Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Stilt seg dårlig…
Du vet at han jobbet som drosjesjåfør tidligere?
De fleste klarer ikke hoste opp f. Eks 100k til å betale formueskatt.

Nei.
Han skatter for ca 5,40 per aksje.

1 Like

Easy com easy go🤣 i et selskap som kan bli fantastisk. Lyver dere for dere selv. Eller har han dårlige folk rundt seg?

De fleste formuende klarer det!

Når ble Olesen formuende?!! Utover papirverdien tilsvarende aksjene i DSRT.

1 Like
1 Like

Han fikk formuen når de gikk på børs. Hvor lenge siden? Tror neppe han ikke forstod.

Og han har ikke forstått mener dere? Give me a breake.

Har han ikke skjønt hva han har i aksjeverdi, og ingen har fortellt?

Og den formuen består av hva?

12.5 × 1 640 000.

Men men, han solgte litt og visste det var økonomi i det.

Og de likvide midlene, hvor er de?

Du har ikke forstått at om en har slike verdier må en skatte for det? Neppe. F.eks. i 2021? Noe annet er om en tror at kursen skulle vært høyere neste år.

Eller hva tror du om vedkommende’s salg? Og til feil tidspunkt. Det +er ikke selskapet. Om aksjekursen var stabil eller på vei opp er det noe annet. Nå kan det jo være at enn ikke vet🤔 Men uannsett er nedsalg fra nest største eier ikke positivt i dagens marked.

Du lever i en annen galakse. Gir opp. Knapt nok opplevd logiske slutninger på villere veier.

Og før du tar det som hets; dette er min mening. Ikke en objektiv sannhet.

1 Like

Ingen kommentar. Tar det ikke som hets. Ser bare ikke hvorfor en må absolutt fornekte at kursen er i fritt fall. Med påfølgende nedsalg og hvorfor. En kan ha så lange briller en vill. Men noen vil kanskje innvestere her. Det kan være smart. Men neppe i dag. For all del, jeg kan ta feil. Men ser ingen positive signaler i dag. Det forklarer seg selv. Men ståpå viljen misunner jeg.

2 Likes

Sånn for å understreke det jeg mente om slutninger; det er vel ingen som har fornektet dette. Overhodet.

En aksjekurs kan ikke benektes. Men den er bare rett her og nå. Fremtiden er ikke skrevet i stein. Om man feiler eller lykkes handler til syvende og sist utelukkende om hvor langt perspektiv man har og rådende kurs på tidspunktet hvor aksjene selges. At man kunne ha makset fortjenesten underveis ved å ha gjort ditten og datten er irrelevant. Det perfekte er utopisk.

Nedsalgene har blitt rikelig kommentert. Ingen kan vite den faktiske bakgrunnen. Som betyr at hver enkelt må vekte hendelsene basert på egne subjektive kriterier. For min del er det uinteressant. Utover å observere at ingen av storselgerne har vært villig til å gå ytterligere ned i kurs for å få ut volum.

Sånn ellers må alle finne sin vei til Rom. Du ser ingen positive signaler og har laserfokus på den rådende kursen. For min del er kursen ikke av samme viktighet. Begrunnet i at fokuset lenge har vært rettet mot 2024 hvor den løpende vurderingen går på selskapets utviste evner til å forberede grunnen for betydelige inntekter neste år. Hvor UAE så langt er en stor skuffelse, men som heldigvis lar seg overskygge av et USA som pumper på alle sylindre. Så langt om ikke annet.

At kursen pdd er uenig med egne vurderinger påvirker fint lite. Og bekymrer ikke nevneverdig basert på eksisterende informasjon. Det er uansett utenfor min råderett.

Når blir årsrapporten lagt ut ?

Den seneste diskusjonen her er jo mer meningsløs enn kursnedgangen i seg selv!

9 Likes

Ny dag, ny nedgang på fillevolum mens man venter på nyheter… :thinking:

Aldri så galt at det ikke registrert for noe…jeg har fylt på med et par tusen aksjer i dag på 12,20 tallet

1 Like

Spania er helt kaos nå, tv2 nyhetene har en stor reportasje om vann mangelen og usedvanlige høye varmegrader

Typo…registrert ga jo ikke setningen mening…skal være «aldri så galt at det ikke er godt for noe»

Hva i helv….11.56 i sluttauksjonen :confused: