Det ene salget her er bare et. Jeg nevnte flere. Og synes det er merkelig av og til, og flere med meg tydeligvis. Om ikke her.
14 k er ingenting. Men hvorfor ikke flere? Noen trykker på nedover dog…
Det ene salget her er bare et. Jeg nevnte flere. Og synes det er merkelig av og til, og flere med meg tydeligvis. Om ikke her.
14 k er ingenting. Men hvorfor ikke flere? Noen trykker på nedover dog…
Et ordtak for dagen…
Den som ikke har lidenskap, ser aldri det forjettede land, men omkommer i ørkenen.
Søren Kierkegaard
……………………………………….
Passer bra for både ansatte og aksjonærer i Desert Control.
Lidenskapen har jeg hatt gjennom nærmere 2 år som aksjonær.
Men, har kjøpt jevnt og trutt hele tiden, så snittet er ca. to ganger dagens kurs.
Nå begynner jeg å lengte etter det forjettede land……
Hva er merkelig med at man selger ut deler eller alt av IPO-aksjer som ble kjøpt for noen få øre stykket? Handler ofte om å spre risiko og ikke ha for mye i en kurv. Eller realisere for å investere i andre selskaper. Kanskje noen endog er utålmodige? Ønske om å kjøre mer safe i usikre makrotider. Uendelige muligheter. Håpet var nok gjerne at kursen skulle lagt høyere, men en fastsatt plan er fortsatt en plan. Som må gjennomføres. Og planen til person X vil åpenbart skille seg fra person Y. Av uendelig antall grunner.
Og samtidig med dette valgte en annen aktør å kjøpe. For rett i underkant av 20 millioner kroner. Neppe på impuls.
Klager du virkelig over at han selger for lite? Formodentlig solgte Olesen akkurat så mange aksjer som krevdes for å forsvare hva enn han måtte ha av utgifter og ikke en aksje mer.
Jeg har ikke klaget på noen salg. Les første innlegg en gang til. Jeg stusser på nedsalgene og tidspunktene.
Kursen faller fortsatt videre.
Noen kan godt være utolmodige eller lei av lovende utsikter. Surt er det i mang en lommebok og aksjer for tiden. Det vet vi alle.
Monsunen og Platypus har i ukesvis balansert kursen på ± kr 14 og utvist en forbilledlig kustus. Tipper at det er andre aktører som har presset kursen ned de siste par dagene, men det gjenstår å se.
Dette er en konsekvens av formue skatten. Som har vært diskutert i media.
Som, Rugseth(utflyttet til Sveits), sa under «Debatten» på NRK forleden.
Sitat:
Jeg flytter til Sveits da jeg ikke vil bli tvunget til å selge aksjer på lave kurser for å dekke denne skatten.
Det vil påføre bedriften ulemper økonomisk og skade tiltroen til aksjen i børsnoterte selskaper.
Det som Olesen og Brage Johansen nå har gjort bekrefter idiotien. Særlig når øvrige aksjonærer stiller seg tvilende til motivasjonen til vedkommende.
Jeg er med på tanken, samtidig går det kanskje ikke an å selge mer uten å gruse?
Tja, var en innsider som solgte 300k aksjer i mars.
Brage Johansen solgte. Han sitter i styret.
Det ble børsmeldt som skatte motivert.
Når skal skatten betales?
Normalt en del i august, og en i september.(Senest). Men slipper renter om en betaler nå….
Å da selger man selvsagt …
Jeg tror at en del kanskje vet at det kan bli videre nedtur? Om aksjen skulle stige kraftig nærmeste mnd"er ville jeg neppe solgt nå. Selv med litt formueskatt i vente.
Selvskuff har et meget godt poeng. 190 000 for å være likvid? Det kan jo være. Men med 1 638 000 aksjer er vel det en grei sikkerhet?
2024 blir bra. Men hvor mange oliven og dadler som er ristet ut da er vanskelig og si. Håper på at flere større aktører tar tak, for de er det ikke mange av, så mange aksjer er det ikke i selskapet, selv om produktet i seg selv er bevist fantastisk.
Nå gnåler du noe ekstremt. 190k er så lite at det ikke er verdt å diskutere uansett hva pengene er ment til.
Interessant opplysning fra Grunde Eriksen. Tenker da på opplysningen at det er en Saudi Arabisk kjøper.
Vi har lov og mene begge 2.
Det er akkurat hva jeg mener. Hvorfor selge?
Jeg har mer kapital og venter på inngang. Billigere enn ved børsnotering.
Mener du han skulle tatt opp lån for å betale formueskatt?
Synes du det er en god finansiell strategi?
Nei. Ikke hvis han kun har en strategi.
Men da har han stillt seg dårlig om en har hatt verdier for 60-70 mill tidligere? Kan jo være låst, for all del. En blir jo skattet for 22. Fortsatt mye verdier. Så spørs det jo hva en har i dag. Og hva en har i inntekter.
Fordi kun du tenker som deg selv? Slik kun jeg tenker som meg og det gjelder også alle andre. Olesen er ikke en aksjefantast slik som vi her inne prøver å fremstå som. Han har 1,6 mill aksjer og blir søkkende rik om selskapet lykkes. 14k solgte aksjer forandrer ikke på et slikt faktum. Han trengte penger, solgte og fortsetter ufortrødent med livet. I uvitenhet over at det genereres den ene håpløse diskusjonen etter den andre på TI.
Ja det er jeg sikker på at du og jeg gjorde om vi hadde slike papirverdier. Latt de gå til hel…