- Ingen vet om det blir en emisjon. Det kan skje, men det er flere løsninger
- Før evt emisjon kan det komme ganske solide nyheter som gjør mye med kursen.
Poenget er om Grove sier det basert på innsikt i selskapet eller basert på en generell betraktning om hvordan det gjerne har gått med andre selskaper som har hentet penger i det siste. Det er åpenbart sistnevnte. Som er et stort gjesp av selvfølgeligheter.
Grove har vel en tendens til å selge på bunnen? Bla. REC på 13 kr… og nå har han vel gjort det samme her. . Jeg gjorde det motsatte av hva han sa i REC og gikk 5 kr pr aksje i pluss. Idag har jeg kjøpt desert control på 13,08… hørte podcasten. Han sitter jo bare å venter på en atombombe, og får minus 5 % i banken…
Du mener at selvfølgelighetene ikke har fått spalteplass her på tråden?
Har latt deg få holde på, uten å be mod om å sjekke ip’en
Hva er det som ser så mørkt ut? Hvis du mener kursen kan jeg være enig… men vet ikke om du har satt deg inn i hva som er guidet? Ledelsen har frem til nå ikke bommet på den… og hvorfor skal ikke DnB stille opp med et grønt lån, f.eks ift emisjon? Vet at et par av fondene er inne, så forundrer meg ikke hvis så skulle skje…
Kasta ut NyGiv. Kjent bruker.
Er det ingenting i systemet som klarer å fange opp at samme person lager nye brukere hele tiden?
Det finnes mange måter å ordne det. Men det er alltid en drawback.
Så normalt pleier vi heller å kaste ut nye brukere ettersom de dukker opp.
Here we go again….
Tørken kommer i år igjen.
Kjørte i fjor gjennom Andalucía og det var kontinuerlig belte med oliventrær.
Gjennom hele provinsen.
Spanias matfat ligger der.
Det er 200 millioner Oliventrær der.
Verdens største leverandør.
Markedet skriker etter LNC……
Nå må det skje noe snart, (unnskyld utålmodigheten).
Litt frustrerende å vente for tiden, når OKS har lovet oss litt nyheter fra USA.
Og en masse produksjons kapasitet står på vent i UEA.
Satser på at Ole Morten Olesens salg er skatterelatert.
Men liker aldri når topp 10 selger noe.
Olesens har vel ikke solgt?
hmm, det kom ikke opp tekinvestor sine aksjonærlister, derfor jeg lurte. Hvorfor er ikke den registert på tek listene?
Merkelig, hos meg er den der. 24.04.23
Det er rimelig sannsynlig.
Han ble lignet nærmere ti mill i formue for aksjene i DC for 2022, og eier sikkert egen bolig osv som kommer i tillegg.
En eller annen plass må han ta pengene fra for å betale formueskatt.
Sikkert bare meg som undrer…
Tenker vedkommende og andre selgere vet om denne skatten. Så og ta fram den når noen selger tror jeg ikke det er hold i hver gang. Kan godt være at salgene er godt planlagt, hva vet jeg, spekulere i hvorfor de store selger skal jeg ikke. Det har skjedd flere ganger tidligere for og drepe en oppgang. Men må innrømme at jeg stusser litt når dette skjer gang på gang med IPO.
Tenker også at nyheter kan dukke opp når som helst ift hva som er komunisert ut. Så får vi se hva som kommer. Kan bli traurig fremmover om det skal selges mer, selv om alt er på G slik det ser og høres ut.
Salg av 14200 aksjer av totalt 1,650 mill kan være planlagt salg? Under dekke av å være “skatt”?
Og dette er ikke spekulering?
Olesen solgte 14k aksjer. Som man kunne se på listene for 2 dager siden. Skrev selv på pm til noen at det er 100% fair and square å selge om man trenger likvider, men at jeg virkelig håpet at det ikke var Olesen (av alle) som stod for det aggressive nedsalget som man har sett de siste børsdagene. Fasiten fikk vi på gårsdagens liste, hvor vedkommende ikke hadde solgt en eneste aksje.
Selge for 190k kr er en ikke-sak.
14k solgte aksjer av 1,65mill er en ikke sak. Såfremt dette var det ene salget. Er heldigvis lett å tracke.
Er heller ikke nevnt noe enda, så kan være utlån også.
Fasitt kommer ila et par dager.