Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Ja, spennet er stort her. Alt fra emisjon på 5-6kr til bud på 15kr kan bli utfallet her.

Grunnen til at jeg har ventet med å gå inn var nettopp dette, det er MYE vanskeligere enn før å få tilgang til kapital. Og det gjelder alle, uansett hvor mye potensiale vi ser i dem.

Håper selskapet finner en god løsning og at de klarer å skalere opp. Fungerer dette i stor-skala er det jo et selskap vi alle ønsker suksess.

4 Likes

Det var litt av en børsmelding. Kan ikke huske å ha sett noe lignende før

Det må man vel si at har skjedd allerede. Men bedre sent enn aldri.

Det kan også være snakk om at en industriell aktør går inn og tar 10% eierskap.
Jeg tror ikke vi skal svartmale ting.
Selskapets fundament for fremtiden ser veldig bra ut. Teknologien fungerer, kommersielt god pris på produktet, lett å skalere og enormt markedsbehov.

Jeg tenker det blir greit å få ryddet bort usikkerheten rundt kasdebeholdningen

4 Likes

Tja. Vet vi det?

Ikke for å gi deg urealistiske forhåpninger, men du bør kanskje ta en nærmere kikk. F eks Meltwater som meldte strategisk gjennomgang 15 sept 2022. Et positivt utfall her kan være hvis man f eks får med en industriell aktør på eiersiden. Men ja, det kan selvsagt gå dårlig også hvis selskapet har få gode alternativer.

1 Like

Vi vet ikke, men det fremstår litt for åpenbart. Både timingen til Grove og at noen har hatt tilsynelatende veldig dårlig tid på å få ut aksjer. Sånn helt plutselig. Men klart, det kan gjerne også være helt tilfeldig.

Ikke gitt at dette gir emisjon

Men at noen som har fått med seg noe (Desert har nok vært i møter med Arctic) , kan ha konkludert i den retningen - det er nok mulig. De kan hs konkludert radkt på tybt grunnlag.

Synes ikke meldingen lukter veldig av desperat ledelse.

Det var Meltwater, Quantafuel og Soft-Ox som først slo meg da jeg leste meldingen ja. De har vel meldt noe av det samme i løpet av siste 12 mnd.

Ser ingen grunn til å ha store forhåpninger, nei. Men kan jo selvsagt bli overrasket.

1 Like

Kjenner ikke til meltwater, men at de to andre sliter med å hente finansiering er fullt forståelig.
Jeg mener dc ikke kan sammenlignes

1 Like

Gjetter på tilfeldig.
Og, det har ikke blitt solgt så mye aksjer.Tross alt…

Men, håper fortsatt på «Lyse utsikter» og ikke « Lange ansikter»
Men, har kanskje fortsatt mine «Rosa» solbriller på.
Men, er fortsatt langsiktig…:crossed_fingers:

4 Likes

Soleklart ikke. Alle muligheter ligger nok på bordet. Og man skal ikke se bort fra at det finnes industrielle aktører som sikler etter å få en bit av kaken. Man må ikke glemme denne oppi alt dette

2 Likes

Meltwater og Qfuel ble solgt, men til langt under tidligere vurderinger. Qfuel var på det meste verdt over 75kr per aksje, ble solgt for 6,30kr eller noe sånt.

Jeg personlig synes det er en merkelig måte å formidle et behov på.
Minner veldig om hva Observe Medical gjorde.

1 Like

Hvorfor blande Qfuel inn i dette? Skitner til debatten spør du meg.

1 Like

Quanta har jo slitt med det ene etter det andre, og blitt verdsatt mye mye høyere enn dc

Hadde man hatt en god løsning, så hadde denne kommet uten behov for å melde om «strategic review». Det er det som er mest bekymringsverdig her.

6 Likes

For å vise eksempler på selskaper som i løpet av det siste året har meldt noe av det samme som Dsrt nettopp meldte.

Det er selvsagt relevant, selv om selskapene er forskjellige.

Ja, veldig enig at slik ser det hvertfall ut sett fra utsiden

2 Likes

Sånn går det når folk ikke ser forskjell på “skit og pannkak” som vi sier i min landsdel