Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Ja, men da er det jo nevnt. Hva savner du da?

EDIT: Meltwater ble forøvrig notert på ca 40kr og var på det meste verdsatt til over 60kr. At de da blir solgt for 18kr vet jeg ikke om jeg vil si er en solskinnshistorie. Men de gikk opp fra 8-9kr det siste halvåret, så bra for de som kom seg inn på slutten der.

Skal ikke se bort ifra at den saudiske aktøren som plutselig nappa til seg 1,3mill aksjer har lagt inn bud, og at styret må vurdere hvilke alternativer de har. Vil si at den meldingen kommer påfallende raskt etter de kom inn. Kan selvsagt være tilfeldig.

7 Likes

Ingen her som bryr seg om meldingen som kom i sted om pilot ?

The company, struggling with poor market sentiment, financing challenges, and a rapidly dwindling cash reserve, is now desperately attempting to salvage shareholder value.

4 Likes

At eksempler på positivt utfall ikke presenteres som det motsatte.

1 Like

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg ser bredere enn som så.

Men man må se alt i kontekst.

Lett å bli bli blind med utgangspunkt i andre selskapers katastrofer.

Kursen til dc blir nok turbulent nå, men det trenger ikke bety så mye. Det kan være kortsiktig støy.

Jo… og 5 betalte piloter i q1, og en vingård i California. :slight_smile:

1 Like

Alt som betyr noe nå er at selskapet får fylt opp kassa. Jeg håper inderlig de klarer å gjøre det på en god måte. :+1:

1 Like

Bare rart at ingen kommenterer den her

Veldig smått da. Ser ikke ut til at de har en hjemmeside engang. Gårdsbruk som produserer herbs og grønnsaker

Kom en pressemelding, som var litt mer omfattende enn børsmeldingen. Ikke bare herbs…

1 Like
5 Likes

Har indirekte kommentert den ved å skrive at DC er en solskinnshistorie, som er en ekstremt fascinerende kontrast til den rådende diskusjonen; man skulle tro at noen har dødd, mens sannheten er at USA - verdens største marked, går for fulle mugger. Da må det være lov å tenke litt selv og påpeke at DC neppe kommer til å lide samme skjebne som en gjeng råtne zombier (Qfuel &NANO).

Når det er sagt; bare sunt med slike diskusjoner @anon50125742

2 Likes

Enig. For meg fremstår der kun at de trenger noen kr for vokse fortere, det er ikke sånn at de er nedsylta i gjeld, tvertimot, fortsatt penger på bok. Og blir det en emi, håper jeg “vi” får mulighet til å delta…

2 Likes

Så ærlige bør egentlig alle børsmeldinger være. :slightly_smiling_face:

Tolket meldingen som at det er to nye piloter siden siste kvartalspresentasjon.

Recent additions include a large vineyard in sandy California soil, now expanding further with premium organic farming of specialty herbs and vegetables in Arizona grown by Yuma Organic.

3 Likes

Kudos for evnen til å være både negativ og positiv uavhengig av posisjon. Alt for sjelden vare :+1:

3 Likes

Tror ikke det er en god ide sånn egentlig. De skal tross alt selge inn en kapitalinnhenting, Jeg tok en maksimalt negativt vinklet, bare for å gjøre poeng ut av en veldig fin setning “maximising shareholder value” som en referanset til endel selskaper som har skrevet det samme og ikke akkurat maksimert formuen til sine aksjonærer. Hadde vært noe å se en børsmelding si de skal maksimere de “gjenværende” aksjonærverdiene.

Jeg skjønte hvor du ville, og verdsatte innsatsen. Min egen personlighet ville ha tvunget meg til å skrive børsmelding akkurat sånn, så det er kanskje like greit at jeg ikke behøver å gjøre akkurat dét. :sweat_smile:

1 Like

Og når alt har fått summet seg; er det ikke litt greit også at man endelig får adressert elefanten i rommet?