Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Viktig presisering. Det bør motivere de med betalingsevne til å være pionerer i dag når de ser hvor lønnsomt det vil kunne bli på litt lengre sikt.

6 Likes

Nå også på VG.no :ok_hand:

12 Likes

I fjor var det selskapet med peptidbasert vaksine som induserer en spesifikk T-celle respons mot det universelle kreftantigenet telemorase som blomstret på landets førstesider. Denne sommeren blir det Sandnes-selskapet som får det til å spire å gro i ørkensand med flytende nanoleire. Du verden som Norge leder ann I kampen mot globale utfordringer :norway:

2 Likes

Veien videre på kort sikt:
-De konkrete resultatene fra Arizona?
(Kan det dukke opp fler reportasjer fra CNN, BBC?)
-Innholdet i kontrakten fra UAE?
Supplert med bilder og dokumentasjon på hvem kunden er etc etc.

Kan det komme overraskelser, Aramco F.eks?
Det ruller på bra nå…

1 Like

Ser at artikkelen har blitt omgjort til E24+

Åpen tilgang for de som ikke har fått lest:

10 Likes

Jeg hadde håpet på litt internasjonal presse idag også…(?) fant ingenting ennå, men kom over en annen artikkel om diverse start ups i samme bransje. Jeg synes Desert Control ser lovende ut sammenlignet med disse eksemplene :slight_smile:

Trist at artikkelen har blitt + sak i løpet av dagen, men uansett fint innhold.

Fint sitat fra Robert Masson:
“Normalt er det uendelig lite utbytte. Kanskje en liten økning i avlingene. Men dette … jeg har sett effekter hele veien, sier han” .

9 Likes

16 Likes

Ut av bildene som ble delt på facebook fra åpen dag,så kunne vi identifisere ene selskapet som deltok.
Gowan seed


10 Likes

E24-artikkelen også publisert i Aftenbladet

7 Likes

Noen spørsmål som dere som følger selskapet nok kan svare på, raskere enn jeg finner det ut :blush: hvordan er ledelsene eksponert i selskapet og hvor lenge har det blitt kommunisert st de 200 millionene skulle vare?

Ledelsen er tungt investert vil jeg si
OKS, Idland og Olesen (og sikkert flere også) er blant topp 20

https://www.desertcontrol.com/investors

OKS consulting er Ole Kristian Sivertsen. Om du lurer på eier bak Norsk selskapsnavn - bruk proff.no

Styret eier til sammen ca. 25 % av akjsene, hvorav oppfineren, Kristian Olesen, ca. 14 %. 3 andre i styret eier mellom 3 og 4 % hver, og da Marit Ødegaard ble styremedlem kjøpte hun så vidt jeg husker 30 000 aksjer.

CEO Ole Kristian Sivertsen eier ca. 2 %, og Atle Idland som leder arbeidet i UAE og omegn eier 2,76 %. Det er et par Idland til på topp 50 lista som muligens er barna hans(?).

Etter Q1 hadde selskapet ca. 150 millioner kroner tilgjengelig, og de brukte ca. 24 millioner i Q1. Selskapet er veldig tydelig på at det ikke er noe behov for mer kapital i 2022 og at de kan tilpasse aktivitet til etterspørsel, fordi de ganske raskt kan skalere opp ved større kontrakter osv.

Etter avtalen med Mawarid Holding er også kapitalbehovet ved oppskalering redusert fordi en del kostnader tas av Mawarid.

16 Likes

Godt svart ut, jeg er midlertidig litt skeptisk til lengden på kapitalbeholdningen.

De trenger påfyll av cash for at den skal strekke seg langt nok (mid 2023 etter min mening). Tror burnrate har tatt seg betraktelig opp med tanke på at de er 75 ansatte pr dags dato… Når det er sagt de midlene som kan og «bør» komme fra FN, USA på bakgrunn av miljøsatsning bil kreve en MYE større organisasjon så pengene brukes fornuftig pr dags dato!

Vi spekulerer, selskapet har holdt ord så langt, jeg velger å stole på at litt større kontrakter kommer. Ny kapital forlenger mulighetene for selskapet kan bidra til Green Wall og andre prosjekter verden trenger! Det kortsiktige gullegget ligger i FN og UAE (tror jeg).

Gleder meg til en spennende børsuke (tvitvi)

3 Likes

Hvis ikke de får større kontrakter vil de i hvert fall ikke trenge å bruke mer penger per kvartal enn de gjør nå.

2 Likes

Sterk åpning! Et snev av FOMO etter artiklene?

5 Likes

Ja det er bare å snitte opp. Data rundt salget i slutten av måneden :partying_face:

3 Likes

Snittet opp litt på 26,30, nå skal heller fruktene få vokse og gro :star_struck:

2 Likes

Skal jeg kjøpe mer nå så må jeg belåne huset til svigermor. Går det dårlig med DCG så må hu flytte inn til oss.
“Toppen av blandede følelser”

5 Likes