Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Vi er ved et potensielt brytningspunkt i daily chart. Vi klemte oss opp mot MA200 fra undersiden forrige fredag og idag spratt vi over. Avslutning over 29.50 blir bra men ikke noe overbevisende før vi får volumstøtte oppgang til 34-35 og helst videre oppover. Så alt i alt ganske uavklart men med positive signaler / tendenser.

6 Likes

Enig i den TA.
Vi konsolidering mellom 26 og 33. Ønsker å sjå mest konsolidering over 30. MA mener eg ikkje er så viktig i den perioden vi er i. Når vi får ny trend blir dei viktig igjen.

1 Like

Volumet øker. Virker som om E24-artikkelen har generert noe interesse.

3 Likes

Ligger en pott på ca 45.000 aksjer til 31,50 og ca 21.000 aksjer til 31,70.
Bra sperre for videre oppgang i dag…
Men, en bra dag, lell.

3 Likes

I dag er et godt eksempel på hvor fort kursen går opp når det kommer litt volum.

1 Like

Volumet har vært fraværende i den siste tiden. Nå spørs det hvor hissige på grøten de er de som har en plan om å lette seg gradvis med aksjer sånne som Falnes.
I tillegg venter vi på salgskontrakter i UAE. Spennende dager i det korte bildet uten at det spiller så stor rolle for oss som er long. Har egentlig ikke lyst å selge noe av beholdningen før vi runder 50 i kurs uansett

5 Likes

For å ta Falnes.
Han solgte 50 % av sine aksjer på kurser ca 24-30 kr.
Mao de aksjene han sitter på nå er ren netto gevinst.
Tror han ser det samme som de «fleste» andre topp 50.

1 Like

Han,Falnes, solgte jo litt over 10000 aksjer i forrige uke ifølge Nordnet sin nyhetsfeed over kjente investorer og deres plasseringer.

Holder den posisjonen jeg har, fram til høsten 2023 - da kan jeg vurdere det grundig.

Har Falnes solgt hele 10 000?

Om jeg har forstått det riktig er alle annsatte bedt om ta ut ferie før juli. Om det stemmer kan det bli morsomt en stund frammover… ikke dermed sagt vi skal til himmelen. Men en hvis oppgang kan vi forvente. Jeg er imponert hvor godt DC har holdt seg gjennom uroen. Det kan vel tegne på at de gjør noe riktig?

3 Likes

https://www.farmprogress.com/soil-health/patented-process-converts-sand-fertile-soil

3 Likes

Hvor har du det fra at de skal ta ut ferie før juli?

1 Like

rimelig trangt inn døra nå, opp 5% på knapt 1 mill i omsetning.

Tror han antar det, da de fleste ikke tiltrer rollene sine før juli/august :+1:

1 Like

Han har vel snart jobben som IR ansvarlig utenfor selskapet.

3 Likes

Analysen skal komme på slutten av sommeren og er en betydelig trigger, denne Masson er en av de som utfører denne analysen, er det riktig vurdert?

Stemmer det @Funcomi10kr

:point_up:Litt snacks til morgenkaffen :point_up:

2 Likes

Det blir ledelsemøte i Dubai helt i starten av juli om jeg har skjønt det riktig. Ikke ønsketenking.

Det er ingenting som tilsier kurs 30 i DC. Normalt burde den ha falt mye mer om en skulle ha følgt børs i et vekst-selskap. Det tyder på positivitet.

Kanskje jeg tar feil. DC ligger på snitt 30 di siste mnd. 27-33 kr er et område mange har kjøpt seg inn siste 1/2 året , ser også DNB meglerkonto har solgt litt, (ca 200k) men topp 20 øker!

TTT

Fortsatt positiv!

2 Likes

TTT 4 sure men, dette lukter gull.

2 Likes

Fra en lang og grundig analyse av hvordan klimaendringer kan påvirke California:

Målene er i Fahrenheit. 1,8 Fahrenheit endring er ca. 1 Celsiusgrad endring.

More Frequent and Intense Droughts

Warmer temperatures also contribute to more frequent and intense droughts by leading to a decline in and faster melting of winter snowpack, greater rates of evaporation, and drier soils. These conditions decrease the amount of spring and early summer snowmelt runoff upon which the state historically has depended for its annual water supply, at the same time that they increase the demand for irrigation water in both agricultural and urban settings. The period of 2012 through 2015 represents the state’s four driest consecutive years on record in terms of statewide precipitation, and 2021 is the third driest single year. Moreover, 2022 already experienced the driest consecutive January and February in the Sierra Nevada, based on records dating back over 100 years. Droughts have widespread impacts across the state, including mandatory water use restrictions, reductions in agricultural crop production, over‑pumping of groundwater—which damages infrastructure from land sinking and dries up domestic wells in some communities—and degraded habitats for fish and wildlife.

https://lao.ca.gov/Publications/Report/4575

4 Likes