Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Man får se hvordan dette ender. Når fasiten ligger på bordet. Vil være en personlig katastrofe for grunderene om det settes en emisjon basert på den ihjelbombede kursen. Den utvanningen vil forvitre mye av livsverket. Og det gjelder forsåvidt mange andre, OKS inkludert. Selv om han vil kunne plusse på med nye opsjoner også i årene som kommer. Point being; kursen er der den er og meldingen har så definitivt ansvaret, men jeg klarer fortsatt ikke etter beste evne å tro at dette var første skritt mot emisjon. At styret er så fullstendig tapt bak en stol at de skjønner mekanismene så ekstremt dårlig heller enn å sette en emisjon på kr 10 basert på kursen for et par uker siden. Især på bakgrunn av uttalelsen fra OKS, som kom etter fallet til kr 9, hvor han stadfester at man ikke bør bekymre seg unødig.

DC har på ingen måter hatt kniven på strupen på nåværende tidspunkt. Meldingen derimot kan så definitivt tolkes dithen. Som gjør at det bør ligge noe mer bak om fornuften skal være i nærheten av å seire (som den ikke alltid gjør).

4 Likes

Skulle tro at dette innbefatter investering i LNC

https://vimeo.com/822192580/fc363d9cf0

3 Likes

Den fra Mavrick tidligere i dag, at det skal ligge et krav om at desert skal til en hver tid ha nok cash til å drifte i 6mnd, hvem har stilt dette kravet? For hvis dette er et krav så begynner det jo faktisk å haste.

Det heter seg at et aksjeselskap skal ha kassabeholdning til å kunne drifte selskapet i minst 6 måneder. Hvor styret kan bli holdt ansvarlig om selskapet går ad undas om dette neglisjeres. Et moment som er ekstremt aktuelt i Softox as we speak.

3 Likes

Det er ingenting som har forandret seg i mitt syn på caset DSRT. Tvert imot så er selskapet mye nærmere suksess i dag enn det var da kursen sto langt opp på 30 tallet. Jeg frykter kun en ting og det er at selskapet kan bli kjøpt opp for en slikk og ingenting. Aksjonærsammensetningen er ikke spesielt «tung». Når det gjelder børsmeldingen så er det en ikke sak…det at mange retailers får panikk og kursen gruses betyr lite i den store sammenheng. Langsiktighet er stikkordet. Jeg sitter med et stort papirtap pr i dag, men denne reisen skal jeg være med på. Muligheter som dette kommer ikke så ofte, og risk/reward på disse kursene er jo helt fantastisk.

16 Likes

Akkurat dette vet man vel ikke før om en 20-40 min

Salget begynte fredag etter strategisk gjennomgang meldingen torsdags kveld, stengt i går, så får vel ikke vite før i morgen.

1 Like

Beklager, jeg tenkte en dag feil her

En dag feil i forhold til hva?

Jeg tenkte at kveldens liste ville vise hvem som solgte dagen etter den etter min mening famøse melding, men først imorgen kveld kommer listen fra fredagens handel

Famøs melding…? Mulig jeg er i mindretall her, men meldingen skremte ikke meg…synes den var helt ok og forteller meg at det ikke er emisjon som er på trappene

Jeg er enig med deg, men det er jo ikke vanskelig å se at markedet er enig med Rodjer.

Hvis det er slik du beskriver sier det vel at de nærmer seg en løsning da, siden de meldte dette?

Jeg føler de er litt amatørmessige i forhold til børsen. De har antagelig feiltolket hvordan reaksjonen skulle bli. Kanskje de trodde at dette skulle bli mottatt positivt fordi det viste handlekraft?

1 Like

Nekter å tro at hele gjengen står med hue i sanda. De har folk som tar seg av den økonomiske biten også å følger med på markedet. De kan da, unskyld uttrykket ikke være så kjukke i hue å tro at i dagens situasjon skulle den melding tolkes positivt på tross av uro, krig, renter, makro etc.

3 Likes

Nada interesse, virker som markedet venter på at den finansielle situasjonen er løst og aksjonærer selger for å ha cash til en eventuell emisjon til rabatt. Sett i ettertid er det ikke tvil om at markedet tolker denne meldingen svært negativt og de skulle aldri ha sendt den ut.

Nuvel, nå er det vel radio silence til denne prosessen er avklart.
I mellomtiden daler kursen til stadig nye ATLs. Hyggelig… :wolf:

Den enkleste form for klokskap er etterpåklokskap

Jepp, hadde også trodd denne meldingen var bull, men ser jo i etterklokskapens lys at det var feil, klarere lys får man ikke.

Ekstra usikkerhet servert sort på hvitt vil sjelden kunne være bull.