Spot on!
Uansett årsak, en gigatabbe av de større, ingen mulighet at de kan forsvare det uansett hva bakgrunn de måtte ha, de har utelukkende klart å gruse kursen og den interessen som var igjen med den der ludo teksten sin
Spørsmålet er vel om de hadde noe valg om å sende meldingen eller ikke, ref. det jeg skrev her:
Ellers: dette er en småprattråd, men synes det er viktig at vi holder oss til temaet Desert.
I etterpåklokskapens lys er det lett å se hva som var riktig å gjøre, men jeg tolker likevel dette som en overreaksjon all den tid vi ikke vet utfallet av prosessen som er igangsatt. Det dumme med meldingen er at kursen nå er langt lavere om de skal kjøre en emisjon, enn hva den kanskje hadde vært om de bare klinket til med en emisjon. Håper i det lengste at utfallet blir noe annet og uventet enn det markedsreaksjonen tilsier, men holder ikke pusten. Klargjør derfor kapital for å forsvare min spede beholdning hvis det kommer en emisjon i nær fremtid…
Du kunne nok hatt stor nytte av å ta en tidsmaskin et par år tilbake og ta en lignende prat med deg selv. PCIB endte i en giga-katastrofe, hvor du gjorde ditt ytterste for å sette på plass enhver kritiker. Mens din egen conviction holdt stand gjennom brorparten av børskollapsen. Hva som blir utfallet i Desert Control? Det gjenstår å se.
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
De som ufarliggjør krakk i kurser tror jeg egentlig ikke mener det innerst inne. Enig at det ikke er noe farlig om Hydro halverer seg pga finanskrise eller noe, men når growth selskaper som bare kanskje får til det de driver med faller 70-90% er det klart det blir noe helt annet. Dette er så high risk som det nesten går an og det er ikke noe gøy å sitte med gigatap. Jeg sitter og håper det blir bra til slutt. Produktet og markedet virker superspennende, men det er mye som skal klaffe.
Altså:
Er jo bare tull. Ingenting blir “consumed” her. Det går rett ut igjen i kretsløpet via grunnvann, fordampning og utløp. Helt misvisende retorikk dette.
Mine svar til Aaleby blir sletta, men hans som er langt over streken mot meg får stå.
For en vits moderator er.
Da slipper jeg å kaste bort mer tid her.
Ehmm, nei? Grunnvannsnivået synker i et alarmerende tempo og tilsiget tilbake er ikke i nærheten av å utlikne forbruket. I tørre år hentes 2/3 av vannforbruket fra grunnvannsreservoarer. 1/3 i normalår. Og om noen tiår vil disse reservoarene være tømt om det ikke gjøres noe drastisk. Hvordan skal man da kunne produsere mat i regionene som står for en stor prosentandel av USA sin matproduksjon?
Kjøpte en liten sekk med aksjer i dag til 8,15, sweet!
Men dine adjø er kortvarig Like sikkert som at sola snur i desember, og at flo blir til fjære, så kommer bamse/geirx alltid tilbake med sine tanker.
Q3 presentasjon om få uker. Jeg gleder meg til å høre hvor langt selskapet har kommet siden forrige kvartalspresentasjon.
redigert:
Gjort som deg @Ramsess . Økt med et hyggelig antall.
Alarmerende påstand. Hvilke grunnvannskilder tenker du på her spesifikt, og hvor stor er forskjellen i tilførsel og bruk for de kildene? Og spesifikt, hvor mye av forbruket er jordbruk for disse kildene, og hvor mye av tilførselen kommer fra jordbruket der?
Det sier litt om saklighetsnivået bamse at du klarer å påstå at PCIB og NANO ligner på DSRT. To case som avgikk med døden grunnet en teknologi som ikke virket i praksis. Som er det stikk motsatte av DC. Forøvrig vet du ingen ting om mine disposisjoner.
Poenget er at du har tatt skyhøy risiko. Om og om igjen. Traff med Algeta, om jeg husker riktig. Bommet så det sang etter andre ganger mens du preket om at kursen skulle ta 10-gangeren og mer til. På tide å gi opp det heller stakkarslige forsøket på å sitte på din alt for høye hest.
Jordbruket overvanner åkrene for å prøve å la noe sige tilbake, men effekten er begrenset. I tillegg til at det tilfører vann med for høyt saltinnhold. Det vil ta tusenvis av år for å normalisere grunnvannsnivået. Slik det tok tusenvis av år, om ikke millioner av år for å fylle de opp fra førsten av. De siste 150 årene har jordbruket tømt store deler av grunnvannsbeholdningen både i California og Arizona. Mer enn 70% av uttaket brukes i forbindelse med jordbruk. Og svært lite føres tilbake. Kilder kan du google selv. Men tro meg, dette er virkeligheten.
Ja, mulig jeg ikke klarer å styre meg etter “vekst”-emisjonen heller.
Lykke til
Samme her…kjøpte noen tusen.
Prøver å fange en fallende kniv, som ved nærmere ettersyn
er en «Giljotin».
Desert Control, får en gjesteopptreden i aftenbønnen fremover.
slettet
Kan bli lenge å vente, Ikke sikkert det kommer en emisjon med det første.
De burde fint ha kunnet sondere det finansielle terrenget, uten å gått ut med en slik melding. Dette er jo slike sonderinger som styre og ledelse helt normalt bedriver til enhver tid i et selskap som dette. Det er først når det konkretiserer mot reelle valg seg at det nærmer seg meldepliktig.