Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Mye korn i Norge blir dyrket i sedimenter fra istiden. Den kan det være mye leire i. Jord som er mer grå i fargen.

1 Like

https://twitter.com/MartyWeems/status/1652777105388896257?s=20

2 Likes

Klarte ikke å holde tyst.

11 Likes

Liker fremtoningen:

8 Likes

Burde Vader bry seg i nevneverdig grad om det ikke var en sjanse for at Desert Control er/blir involvert? Who knows.

8 Likes

Her fra årsrapporten som kom ut samtidig som strategisk gjennomgang meldingen: The current liquidity forecast demonstrates that access to additional
financing will be required within end of 2023.
Noe som alle viste hele tiden og noe som de nå skal gjøre noe med, de freser ut pilots og har god tid på å møte industrielle investorer. Fatter ikke at aksjonærer ble så stresset av dette.

5 Likes

Klart investorene med en hel jævla masse penger investert blir stresset på en klønenete å unødvendig melding som sist. Vi alle var klar over hvor landet lå å at dette ville komme. Ble bare så jævlig dårlig formulert av DC. Av egen investering ser jeg forsåvidt ikke store dramatikken da det fundamentale ikke er forandret å målet er fra 2024, men igjen……klønete mtp kurs. Kunne vært meldt ved avgjørelse.

6 Likes

Du har helt rett i etterklokskapenslys, men jeg synes ikke det er så rart at de melder om dette og synes heller ikke den var klønete og unødvendig. Men markedet tolker det annerledes og det blir vanskelig å argumentere mot det.

Denne meldingen fra Desert Control kunngjør at selskapets styre har utnevnt Arctic Securities og Pareto Securities som finansielle rådgivere for å utforske strategiske alternativer tilgjengelige for selskapet. Bakgrunnen for denne gjennomgangen er å optimalisere aksjonærverdier og sikre finansiering for å forfølge selskapets vekststrategier. Desert Control vil samarbeide med sine finansielle rådgivere for å utforske en bred rekke strategiske alternativer, inkludert finansiering, strukturelle og forretningsmessige utviklingsmuligheter.

Det er viktig å merke seg at selskapet ikke gir noen garantier om utfallet eller timingen av gjennomgangsprosessen. Selskapet har også besluttet at de ikke vil gi noen ytterligere kommentarer til offentligheten om gjennomgangen før den er fullført eller selskapet avgjør at offentliggjøring er nødvendig eller passende.

Slike kunngjøringer om å utforske strategiske alternativer kan bety at selskapet vurderer å selge seg selv, fusjonere med en annen virksomhet eller kjøpe opp en annen virksomhet. Gjennomgangen kan også bety at selskapet ønsker å finne nye finansieringskilder for å støtte sine vekststrategier. Denne typen kunngjøringer kan også være ment å signalisere til markedet at selskapet er åpne for muligheter og at de er aktivt engasjert i å maksimere aksjonærverdien.

Ja, det er vanlig praksis å børsmelde når et selskap planlegger å gjennomføre en strategisk gjennomgang eller utforske strategiske alternativer. Dette skyldes at en slik gjennomgang kan ha betydelig innvirkning på selskapets fremtidige retning og kan påvirke selskapets aksjonærer og interessenter.

Børsmeldinger brukes ofte for å sikre at markedet har tilstrekkelig informasjon om selskapet og dens planer, og at alle investorer og andre interessenter blir informert på en rettferdig og likeverdig måte. Børsmeldinger kan også bidra til å unngå feiltolkninger og rykter som kan påvirke selskapets omdømme og aksjekurs.

Børsmeldinger om strategiske gjennomganger og alternative strategier kan bidra til å vise at selskapet er proaktivt i å vurdere alle muligheter for å maksimere verdien for sine aksjonærer. De kan også signalisere til markedet at selskapet er åpne for å vurdere muligheter som kan forbedre selskapets posisjonering og ytelse på lang sikt.

4 Likes

Vi er helt på linje bortsett fra: kjøpe opp en annen virksomhet! :+1:

1 Like

Er informasjonen meldepliktig?

I newsweb er meldingen kategorisert som INNSIDEINFORMASJON
så jeg antar at de var nødt til å melde dette. Meldingen som kom etterpå er kategorisert som IKKE-INFORMASJONSPLIKTIGE PRESSEMELDINGER :thinking:

Ny ATL for aksjen i dag btw.

Er det tatt hensyn til kravet om at selskapet til enhver tid skal ha midler til å drive i 6 mnd til i dette estimatet? Dvs at de i teorien kunne drevet fram til sommer 2024 før kassa var helt tom?

Det tviler jeg på med cash burn de har i dag, da skal de tjen mye på pilots eller kutte bra med kostnader i såfall.

Er så lav likviditet i papiret her, at det skal så lite til å dumpe kursen.

Det er ingen her inne som tar hensyn til enkel matte.
Jeg har advart siden 28kr. Nå er den 8.
For det har jeg fått ukvemsord og stengt konto.

2 Likes

Nå har du gjort litt mer enn det. Inkludert fake trollekonto og ekstremt mye provokativ fjas. Som jeg nylig skrev:

Problemet Bamse er at du oppfører deg som en 5-åring i en 60 år gammel kropp.

4 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Det har du uten tvil @bamse, så kan det sikkert diskuteres om man har dratt det litt for langt enkelte ganger.
Men, veldig viktig å utfordre på slike tråder hvor 98% er pro en aksje.
Jeg mener også at mange har oversett det åpenbare og siste melding mener jeg i beste fall vitner om en ledelse som ikke helt kjenenr til markedskreftene og dynamikken.
Meldingen burde aldri vært utsendt.

2 Likes

Jeg vil påstå at det er rimelig stor avstand mellom velbegrunnet kritikk/advarsel og den atferden den brukeren der har fremvist de siste månedene…

4 Likes

Prøv med litt kritikk selv, så får du se hvor lenge tråden forblir saklig.
Takk for meg. Dere har ingenting å tilføre meg.

Kan nok godt være og jeg forvarer ikke bamse, men at han har fått rett i sine antagelser ift retning på kurs er hevet over enhver tvil.

Bare så fordømt synd at utfordringen blir motivert av å provosere. Og oppfører seg prepubertal til det tidvis ekstreme. Det er ikke å utfordre, men forsøple.

1 Like