Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Man kan jo begynne å lure på hva som faktisk skjer innad i selskapet hvis man kun skal tolke kursen som en indikator. Ned -10% daglig flere dager på rad er jo ganske vilt. En ting er sikkert, de som selger her, selger med massive tap (ny ATL igjen).

1 Like

Mye belåning/gearing som gjør at strikken ryker nå, ikke bare i denne aksjen.

Folk har ikke ledige midler på lønningen å dytte inn lenger, og da er det ingen til å ta imot.

Er vel dels den klassiske; emi-frykt gjør at litt for mange mener at det er billigere å selge på utbombede kurser enn å sitte i ro og bli offer for heftig utvanning. Selvforsterkende effekt herfra til evigheten.

Fikk igjen en god del på skatten og vurderer å dytte inn noe av dette i DSRT.
I utgangspunktet var planen å vente til situasjonen var avklart men kjenner det kribler når jeg ser disse prisene… :sweat_smile:

@Aaleby - må være mye paperhands i dette papiret. Det er også et problem med likviditeten, det skal ikke mange aksjer til for å bevege kursen ene eller andre veien egentlig. Spesielt at man frykter emi når det bare potensielt er 1 av mange mulige utfall. Hadde vært enklere å forstå om de faktisk hadde annonsert emi… ?

I tillegg har du de som kjøper og håper på en rekyl, de ser det ikke kommer noe rekyl og må selge lavere, en evig rundans.

Kjedelig å sette en emi på 5-6 kr nå, når man kunne gjort det på 10 kr for litt siden…

1 Like

Det er nettopp derfor jeg ikke ser for meg at det blir emisjon. Det vil være tidenes mest idiotiske stunt å annonsere at vi trenger penger, la kursen falle 30-40%, for å så gå ut og hente penger.

#logic

7 Likes

Egentlig ganske enig. Derfor har jeg begynt å kjøpe litt, og lukke øya… det må finnes andre muligheter…

2 Likes

Dersom de gjør dette så er det tidenes egg ledelsen har lagt her. En alvorlig ripe i lakken slik jeg ser det. Forhåpentligvis har de noe annet i emning.

Det ER annet i emning. Selskapet ville selvfølgelig ikke publisert denne meldingen om de bare skal sette en vanlig emisjon.

Et rødt flagg som det ville vært vanskelig å legge i glemmeboken. Fra et selskap som ikke akkurat har hatt for vane til å lokke fram noen :triangular_flag_on_post:

Velger fortsatt å stole på at det logiske trumfer det absurde.

1 Like

Det vet du med største selvfølgelighet like lite som alle oss andre!

Mulig de vil selge deler av selskapet da til en større aktør i statene gjennom en rettet emisjon? Så vil de ha en vudering av verdien først?

Ja ja, enda en vanlig Desert dag…begynner å bli en vane med 10% ned minimum…skal man dømme etter de siste dagers utvikling så kommer det en dump på slutten av dagen også…sluttkurs i dag 7 blank?:thinking:

1 Like

Se han som prøver seg på 7,5, håper helt sikkert på rekyl, om han ikke treffer ”bunnen” ingen kjøper den opp, så skal han garantert ut med dette igjen, da er der ingen som tar i mot og han/hun må selge billigere. Men til slutt har nok aksjer kommet over på langsiktige hender, da vil kursen stabilisere seg og neste news avgjør.

Q1 kanskje, blir vel folk vettaskremt når de ser at de har brent enda mer.

Men hva er det mest realistiske alternativet til emisjon? Lån er vel heller ikke noen optimal løsning? Da står vi igjen med en rettet emisjon mot en partner som mest realistisk i forhold til en åpen emisjon. Men problemet er at dette kursfallet i stor grad også berører hva slags deal de kan få med en partner. En partner vil jo gjerne bruke børsverdien som en rettesnor i forhandlinger.

1 Like

Jepp, det har du helt rett i. Mine tanker gikk mer i retning av oppkjøp. Noen nevnte en Saudi-konto på aksjonærlistene? Hva om det er kommet interesse for et oppkjøp eller en merger? Da er styret pliktet til å sette i gang en slik prosess. Men dette er selvfølgelig høyst spekulativt :wink:

Den tilfeldigheten er rimelig påfallende. Én aktør som kjøpte aggressivt i noen få dager, stoppet på 1,3 mill aksjer og 3-4 dager senere kom den famøse meldingen…

Ville gjort det lett å forstå denne dersom tilfeldigheten ikke var så tilfeldig:

Hvordan vet vi at dette er en Saudi-konto?

Vi vet kun at Grunde Eriksen, eier i Altitude Capital, fant det for godt å stille dette spørsmålet in the open. Selv om han garantert har tilgang til oppdaterte lister som hadde gitt ham svaret.

1 Like