Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Jeg ville også tatt det med knusende ro om jeg hadde samme GAV som OKS :wink:

1 Like

Tar det uansett for gitt at det var ment som en inngang for å kunne sende ut et budskap uten egentlig å ha sagt noe som helst.

Du får ta kontakt med selskapet, og forhøre deg om de ville forvarslet en hypotetisk, åpen emisjon.

Det betyr ikke at resultatet av prosessen med nødvendighet blir noe annet enn en åpen emisjon med rabatt. Jeg tror derimot sannsynligheten for det er lav. Om det likevel skulle skje, betyr nok det at forhandlinger/samtaler med en aktør som ønsker hele eller deler av selskapet har gått i stå.

2 Likes

Snakket med «sky Joe» noen timer etter melding, men han kunne selvfølgelig si like lite til meg som til deg rundt en forvarsel om en hypotetisk åpen emisjon.

Marit Røed Ødegård som sitter i styret, kjøpte samtidig som meg i juli for to år siden 30.000 aksjer til ca. Kr.16.-
Tar det som et signal på at også sentrale aktører som har betalt markedspris sitter med grei hvilepuls under siste ukes omstendigheter.
Men, koker litt i topplokket mitt for tiden. Det innrømmes.
Kjøpte ytterligere 8.000 stk på mandag kurs 9,40. Tenkte at nå var det slutt på nedturen.
Men, nei. Nye bakkerekorder settes hver dag, for h………………:exploding_head:

5 Likes

så grunde hauset om at saudi sto bak bnp konto når det er han selv som er “skjult” bak den?

1 Like

Kraftig påstand. Hva bygger dette på?

jeg bare spør siden jeg ikke ser altitude på listene fra dsrt dater 2 mai. oppklar gjerne om du ser altitude?

1 Like

Altitude solgte alt i fjor, eller forfjor (husker ikke i forbifarten). Slenger du ut så alvorlige påstander på så syltynt grunnlag?

det var jo du selv som la ut bilde der grunde legger ut en alvorlig påstand om bnp posisjonen…? var det ikke?

Et godt stykke derfra til å prøve å koke sammen en så svevende konspirasjonsteori :wink: Uansett; viktigste var å komme til bunns i hva du visste og ikke visste.

så det er fortsatt et mysterie?

Det er hva det er. En påstand (som ikke lar seg verifisere) fra en relativt kjent finansaktør, fremsatt på chatten til DSRT-facegruppen. Hverken mer eller mindre.

2 Likes

Ikke veldig overraskende at det var Deka Investment som var storselgeren blant topp 50. Kjøpte opprinnelig 1,4 mill i én bolk høsten 2021 og solgte 600k av disse i jevne drypp t.o.m januar 22. Før de senere kjøpte tilbake det samme antallet. Virker mao til å ha et pragmatisk forhold til beholdningen. Særdeles lite spennende ellers foruten Platypus som kvittet seg med 100k. Lite bevegelse forøvrig blant de større aktørene.

1 Like

Jeg har vært der selv på en annen aksje i høst… Mistet hodet helt og akkumulerte alt jeg kunne, mye av det altfor prematurt…

Heldigvis har den andre snudd litt opp igjen, men det tok faktisk et halvt år bare å ta igjen skadeskutt kurs før emi…

Det er fysisk vondt å ha så stor tro på en aksje som markedet bare gruser… Det gikk utover nattesøvnen her…

Men jeg tror jo også DSRT vil bli veldig bra på lenger sikt… Har opptil flere ganger vurdert å søke jobb der faktisk…

Synd det tar så lang tid med piloter mtp vekst sesonger… Det er alltid vanskelig for startups å penetrere markedet, de må liksom overbevise hver eneste kunde at produktet funker… men klarer DSRT det, så er jo dagens Mcap bare tull…!

Tvi tvi!

9 Likes

Er det lov å håpe at det snur her da og bunnen er bak oss:)

Det vet vi nok først når det virkelig snur. Eksisterer ikke volum til å kunne kvitte seg med aksjene for selgersiden og da blir kursen nødvendigvis presset ytterligere ned om mange nok fortsatt vil ut. Akkurat nå er det fort bare waiting game for å bygge opp volum.

1 Like

Håper det var siste, store posten som gikk nå, på 13 k aksjer… men er det noen som har spekulert i at Mawarid kan stille opp i en evt rettet emi? Eller lån? Mtp de meldingen, er det jo ganske bakvendt å gruse kursen FØR en emi med stor rabatt?

Eventuelt bare kjøpe seg opp til 100%, hvor DC fortsatt forblir leverandør av selve LNC. Ville nok vært en særdeles dårlig langsiktig deal for DC, men samtidig har man fortsatt resten av verden som lekegrind. Spekulativt og neppe med rot i virkeligheten.

Fallet og falltakten er såpass iøyenfallende at det må en fundamental endring / sentimentskifte til, for å snu trenden (min mening). Mange venter nok mao. på en avklaring før man tør å kjøpe.

Slike fall skremmer jo normalt vekk langsiktige investorer og tiltrekker seg momentum / volatilitetstradere. Kan fint få en pen stigning herfra, men trenden blir ikke snudd på en dag av den grunn, desverre.

#tålmodighetskrem

5 Likes