Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Dag 2, hvor topp 50 nettokjøpte 60k aksjer. Kun Deka som solgte, men begrenset til 26k. Kursen kollapset videre med 10% ned, men lite juicy å finne i listene.

3 Likes

Deka er bak JP Morgan? Vet du hvor mye de har igjen?

1,3 mill igjen, men de må åpenbart selges utenfor børs om de skulle ha planer om å bli kvitt alt. Både solgt og kjøpt mer tidligere, så tenker at det er komplett umulig å filosofere noe rundt hva de har av videre planer.

1 Like

Kjøpte bare en boks. Det får holde…
IMG_2478

2 Likes

Alle her inne har jo advart lenge også de som var long. Alle visste om alle risikomomenter og farer allerede så det var ikke noe poeng for noen å komme utenfra og diskutere dette (de ble jaget ut).

3 Likes

Burde kanskje tilsatt noe LNC?

Liten oppsving nå
20% opp

For lite volum enda til å fastslå om man har å gjøre med et skifte, men en god start

Veien ligger om ikke annet klar dersom gårsdagens liste representerer en mer varig holdning blant topp 50, hvor nær sagt samtlige har valgt å vente av stormen.

Det tar tid å danne en ny tradingrange og erfaringsmessig vil vi se stor volatilitet som gradvis avtar til man finner denne rangen. Hvis man ser på H/L på daily, så er spennet såpass stort at denne bouncen som er i gang fint kan gå mot 10-12 kr uten at man endrer trend på denne timeframe av den grunn. Mao. - jeg forventer den vil finne en range som er thightere enn det vi har pr i dag, og så konsolidering innen denne rangen til vi får avklaring på finansieringsbehovet.

#traders-paradise

(Ofte enklere med et bilde enn ord - blir rangen 9.50 til 7.36? Eller 11.50 til 7.36? Eller skal den lavere enn 7.36 hvis bouncen ikke får traction? Best case håper jeg på en lower high, en higher low, og så brudd opp av denne potensielle rangen men det er som sagt for tidlig å si).

7 Likes

Jeg har null tillit til ta i utgangspunktet og enda mindre i tilfeller som dette.

Har mer tillit i dette tilfellet hvor man lett kan tenke seg at tradere finner det for godt å kjøre kursen basert på nettopp TA. Det ideelle case når man enkelt kan få andre til å slenge seg på, type tro på at den har falt for mye og er endelig i ferd med å hente seg inn.

Noen som presser opp prisen før emisjon…

Jeg mener uansett at det er en metode for å prøve å tallfeste/kvantifisere menneskelig psykologi. At fortiden sier noe om framtiden ja, kanskje litt, av og til.

Problemet med TA er at mange som ikke er inne i TA-verden tar det som en fastbestemt predikasjon, fremfor en potensiell sannsynlighet for hva som kan skje basert på tilsvarende tidligere forløp i dette papiret, eller andre papir. Grunnen til at TA fungerer er fordi vi ikke endrer oss nevneverdig som en masse, over kortere tidsrom. Biologisk evolusjon er ufattelig tregt!

Mennesker er mennesker, enten de er fra Ghana eller Australia.
Vi er alle underlagt det samme følelsesregisteret, fra frykt til grådighet.

TA fungerer på samme måte som konseptet bjellesauer, fordi vi er flokkdyr :wink:

1 Like

Nja, hadde Oddmund Grøtte boka " Aksjekjøp og daytrading" som bibel i noen år tidlig på 00-tallet. Brukte bla Metastock flittig. Og kom fram til at fundamental analyse gav meg mer. Dette er selvfølgelig bare min subjektive dog erfaringsbaserte konklusjon.

Mange bruker TA til å prøve å tippe en bunn der kursen skal snu. Det er utrolig vanskelig å spå hvor og når en trend skal snu, spesielt hvis kursen er i en sterk trend. Den type TA som jeg liker handler om å prøve å identifisere trender, spesielt nye trender som er påbegynt. Det er for meg en stor forskjell mellom å identifisere en ny trend som er etablert, mot å finne punkter der dagens trend skal snu.

4 Likes

Investtech har tatt Desert Control inn i “Hold deg unna porteføljen” i dag:

3 Likes

Viser vel bare hvilken teoretisk tilnærming de har. Skal ikke garantere for at den ikke kan falle mer, men uten ytterligere negative nyheter vil det åpenbart begrense seg hvor langt ned den kan falle. Bør være ganske åpenbart at det er et bedre bet å satse på at den tar et bykst kortsiktig og at bunnen var på 7,3 enn at den snur ytterligere ned.

Her er det som ble skrevet om Desert i saken ovenfor. Selv tør jeg ikke kjøpe aksjer her før selskapet avslører hva som egentlig blir utfallet av den uklare meldingen de sendte. Jeg vil ikke hoppe inn her og risikere en emisjon eller annet tilsvarende over natta.

Røde flagg

– I Desert Control lyser de fleste indikatorene nå rødt og aksjen har brutt gulvet i en fallende trendkanal. Det er også gitt salgssignal fra en rektangelformasjon, samtidig som aksjen har et sterkt negativt momentum, sier analytiker Asbjørn Taugbøl til Finansavisen.
Embed: Desert Control

Taugbøl minner om at styremedlem Brage Johansen nylig solgte 300.000 aksjer i Desert Control til en kurs på 13,97 kroner, hvilket betyr at han frigjorde 4,2 millioner kroner.

I slutten av april engasjerte styret i Desert Control meglerhusene Arctic Securities og Pareto Securities som finansielle rådgivere for å vurdere strategiske muligheter for selskapet.

– Svært høy risiko

– I løpet av den siste uken er kursen ned over 40 prosent. Fredag morgen korrigerer den noe opp, men risikoen er svært høy. Vi advarer mot å kjøpe denne aksjen og tar den inn i hold-deg-unna-porteføljen, sier Taugbøl til Finansavisen.

Fredag formiddag omsettes Desert Control-aksjen for 8,33 kroner, opp 12,6 prosent, hvilket gir selskapet en markedsverdi på 345 millioner kroner.

1 Like