Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Personlig er ryggmargsrefleksen å selge når slike meldinger kommer. Kjapt og brutalt. Har reddet meg i PCIB, NANO, Targovax, BBio, Qfuel, Pexip, Kahoot… Sette seg på sidelinjen når de usikre parametrene blir for mange. Valgt en annen linje denne gangen, og kan åpenbart tenkes å få svi, men det fremstår for absurd å koble worse case sammen med både logikk og sunn fornuft.

Skulle det gå ad undas vil den rettmessige analysen være at man har kommet for tett på selskapet til å ta det rette kalkulerende grepet. Foretrekker å heller bli “reddet” av å ha hatt tiltro til at selskapet og OKS vil vise seg tilliten verdig og mister ikke akkurat nattesøvnen av å ha tatt det valget.

3 Likes

Helt til mesteparten av handelen blir gjort av algoritmer, oh shiet. :stuck_out_tongue:

Personlig synes jeg Investtech farer med selvfølgeligheter og/eller bambus.
Tillegger de nærmest negativ vekt, dvs at det nesten er verdt å gjøre motsatt av hva de sier.
Har aldri skjønt hvorfor de får så mye oppmerksomhet

10 Likes

Algoritmene er foreløpig også programmert av mennesker med sine biases osv. :slightly_smiling_face:

At selskapet sender ut en melding om at de sonderer markedet for ulike løsninger/alternativer så er det for at de er pliktig til å sende ut en slik melding. De har engasjert Artic om jeg ikke husker feil? Det kan ikke forventes at informasjon som deles med selskaper eller personer Atctic kontakter i denne prosessen ikke blir kjent for personer som skulle/burde vært uinnvidde.

Børsreglene er klare på dette. Man kan ikke gå ut i “det skjulte” og fiske, om du samtidig avslører den hemmelige fiskeplassen din til noen få som kan få økonomisk gevinst bare gjennom å kjenne plassen.

6 Likes

Alltid noen skjær i sjøen, men kan ikke skjønne annet enn at dette blir medisin & at Desert Control drar dette i land for aksjonærer/forbrukere. Har tatt litt på usikkerheten rundt siste melding. Disse resultatene må jo bare bli generert.

De forente arabiske emirater: I De forente arabiske emirater gjennomførte Desert Control et pilotprosjekt på en 20 000 kvadratmeter stor tomt som hadde blitt forringet av overbeiting og ørkenspredning. LNC-løsningen ble påført jorda, og etter 24 timer begynte vegetasjonen å vokse. I løpet av tre måneder hadde landet blitt restaurert til en tilstand der det kunne støtte beite, og i løpet av seks måneder hadde det blitt en grønn oase med et mangfoldig vegetasjonsspekter.

Jordan: I Jordan gjennomførte Desert Control et pilotprosjekt på en 15 000 kvadratmeter stor tomt som hadde blitt forringet av overbeiting og sandinngrep. LNC-løsningen ble påført jorda, og i løpet av to uker begynte vegetasjonen å vokse. I løpet av fire måneder var landet gjenopprettet til en tilstand der det kunne støtte beite.

Saudi-Arabia: I Saudi-Arabia gjennomførte Desert Control et pilotprosjekt på en 10 000 kvadratmeter stor tomt som hadde blitt ødelagt av sandinngrep. LNC-løsningen ble påført jorda, og i løpet av tre uker begynte vegetasjonen å vokse. I løpet av tre måneder var landet gjenopprettet til en tilstand der det kunne støtte beite.

California, USA: I California gjennomførte Desert Control et pilotprosjekt i samarbeid med Limoneira, en ledende jordbruks- og sitrusfruktprodusent. LNC-løsningen ble påført jorda rundt sitrustrær, og trærne viste en økning i avling og kvalitet. I tillegg beholdt den LNC-behandlede jorda mer fuktighet, noe som reduserte vannforbruket til vanning.

Totalt sett demonstrerer disse pilotene effektiviteten til LNC når det gjelder å gjenopprette forringet land og fremme vegetasjonsvekst i tørre områder. Resultatene tyder på at LNC kan være en lovende løsning for å møte miljøutfordringene som står overfor tørre regioner og fremme mer bærekraftig landforvaltningspraksis.

I tillegg nye piloter på gang jfr. info fra siste Q. & vi må ikke glemme alle :trophy: :wink:

20 Likes


Ser Desert control reklamerar på Facebook. Er det nytt?

1 Like

Ser jo bedre ut i dag

Frykt avler mer frykt. Mange som sikkert hev ut i redsel for å bli med videre ned i dragsuget. Da hjelper det heldigvis når det hele stabiliserer seg.

Litt gammel, kanskje postet her før, men fremdeles aktuell. Hvis trenden fortsetter inn i fremtiden forventer jeg dårligere levestandard pga. for høy kost / dårligere kvalitet på varer man har blitt vant med alltid er tilgjengelig…

5 Likes

En viss sannsynlighet for at DSRT legger ned hele satsningen i UAE og kjører på i USA istedenfor? Lite folk igjen, og de få LNC produksjonsarbeiderne som er igjen søker seg stort sett nye jobber. Ikke alle riktig nok. Dette er ikke en påstand, men åpent spørsmål, og noe selskapet bør vurdere hvis ting går så trått.

3 Likes

Har forsåvidt vært borti tanken selv også

Men tenker vel at det egentlig er umulig å mene noe sterkt om hvorvidt DC kan tenkes å vurdere noe i den retningen.

1 Like

Kostnadssluk og ting går åpenbart ikke fremover siden “alle” slutter eller vil slutte. Da må man til slutt trekke i nødbremsen når likviditeten nærmer seg skvis, og satse på det som har progresjon, USA. Jeg tror ikke på noe annet enn at de ansatte kjeder seg i hjel i UAE med lite å gjøre. Hadde de hatt masse å gjøre, så hadde ikke så mange sluttet.

4 Likes

Så det svulstige hyllest diktet fra OKS til Emiren for litt siden var et slag i luften???

Meste parten av produksjons enhetene er i UAE.
Om de legger ned der nede snakker vi rett og slett om det er noen fremtid i dette selskapet.
(Jeg tar ikke av meg de rosa brillene, ennå.)

Voldsomt til sort/hvitt. Du mener at UAE veier tyngre enn verdens største marked (USA)? MENA har vist seg langt mer kronglete enn forventet. Det er et faktum. Samtidig har ting gått langt langt raskere i USA. DC er heldigvis langt fra avhengig av suksess i Midtøsten for at det skal være liv laget, selv om det er naturlig at mye vil ha mer.

Jeg har vært med i snart to år.
Har hele tiden hatt troen. Vi spiller på lag Aaleby.
Men, situasjonen i UEA nekter jeg å tro er så dårlig at de stikker av fra et marked de har jobbet med i mange år. Hvor de har bygget relasjoner, også politisk vil jeg tro.
Om de ikke lykkes i UEA så vil det være et utrolig tilbake steg.
Et «lite» knock out slag faktisk, også på meg som aksjonær.

1 Like

Jeg tror det skal ganske mye til for at de legger ned satsingen i UAE. Det ville også vært rart med tanke på hvordan CEO har agert i det siste. Det sagt så er det utvilsomt mye usikkerhet knyttet til om man får et ordentlig fotfeste i dette markedet. De har jobbet hardt for å sette opp shop, men det har ikke bært frukter enda. Forhåpentligvis får vi mer klarhet rundt situasjonen der nede snart.

2 Likes

Sliter bare med å skjønne logikken. Ingen kan vite hva som er ståa i UAE pdd. Utover at det har vist seg svært tungrodd å få raskt innpass. Sett på den bakgrunnen blir en slik diskusjon veldig teoretisk av typen hvis, dersom. Men likefullt. Knockoutslag på hva egentlig? DC sine muligheter til å skaffe seg betydelige inntekter de nærmeste par årene? På ingen som helst måte! Ikke det sagt at det ikke finnes potensial i MENA. Men! California alene har et areal som er 5 ganger større enn Emiratene. Med en BNP på 2100 milliarder dollar vs Emiratene sine 450 milliarder dollar. Alt alt for mange virker å miste gangsynet på hvor enormt mye større markedet er i USA kontra alle andre regioner i verden.

1 Like

Hvor kan man finne info om dette?

Hvis de legger ned I UAE så har det helt sikkert med byråkrati og maskineri som går sakte (kan jo ikke smøre, det er ikke lov). Det har ingenting med produktets suverenitet å gjøre.

1 Like