Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Følge nøye med på LinkedIn.

For å unngå shortcuts å risk for failure har salgsprosessen med myndighetene tatt lengre tid en forventet når man skal gå gjennom ulike beslutningstakere for de tre aktuelle hovedregionene. Dernest skal det inn i kommunale budsjettprosesser å flere av disse krever en form for mindre (men betalte) pre-prosjekter for å tilpasse med budsjettene. Dette var selskapet tydelige på i desember 22’ Med eksklusive rettigheter for UAE gjennom Mawarid er det enorme muligheter for utvidelse til prioritert partnerskap for andre jurisdiksjoner over hele Midtøsten og Nord-Afrika som Desert Control fint kan ta seg av på egenhånd. Fortsatt et lite start up som scaler up.

9 Likes

Som nevnt av flere her har DSRT holdt på i UAE i snart 2 år. Det som forundrer meg er tiden det tar å få til noe kommersielt i en region der pengene sitter rimelig løst når det gjelder biler, privatfly og oppkjøp av fotballklubber for å nevne noe. Det burde være mulig å få noen titalls millioner til noe som betyr noe…i tillegg til det å eventuelt være først/i front på «desertification»…

5 Likes

Fremstår usannsynlig i mitt hode:

  • Behovet enormt
  • Betalingskapasiteten stor
  • Partnerskapet Mdc mot myndighetene i uae fremstår særdeles målrettet
  • Mawarid og dc har nok brukt lang tid på å legge grunnlaget for mdc. Å kaste kortene etter bare ett knapt år fremstår ulogisk.
  • I utgangspunktet ganske lave løpende kostnader for dc
10 Likes


Stilling : MDC operation manager - Khalifa park .

Er det kjent info at Desert har et prosjekt gående der? Khalifa park er svær. Ser på Google Maps bilde over området.

9 Likes

Samme leksa hver dag i denne aksjen…kursen pumpes litt opp på begynnelsen av dagen før selgerne melder seg på og dumper kursen…sannsynligvis close i rødt i dag…:thinking:

1 Like

Tenker man skal være glad for at det er en selger med kustus, som lar kjøpersiden bygge seg solid opp før salgspostene kommer. Alternativet er en del verre. Men ja, er nok noen litt større som ikke er ferdig med å kvitte seg med aksjer.

Hvis markedet priser inn show me the money som du nevnte tidligere så er jo ikke selskapet veldig billig i dag heller med dagens inntekt og cashburn, da skal kursen mye lavere, også vil den forhåpentligvis stige igjen i takt med kontrakter og hard money in the bank. Som vi håper kommer.

Tjaa, syns vel at man samtidig kan forvente at markedet evner å se litt frem, gjøre seg opp noen tanker om hva som blir resultatet neste år basert på alle forprosjektene som selskapet har landet. Ingen tvil om at det er “show me the money” som har herjet en stund, men etter mitt syn er det nettopp det selskapet gjør. Om enn implisitt.

1 Like

Ja, men nå ser det ut som det markedet ser litt frem er det som kommer litt før neste år, jeg tror fortsatt på instituell kommer inn, men kursenfallet har jo ikke gjort det lettere for oss i forhandlinger. Optimalt hadde de hentet cash først for så å gå til forhandlinger. Lån er heller ikke optimalt i dette markedet. Nå har de heldigvis litt tid på seg, men jeg er meget spent på cashburn i q1 rapporten.

ATL nå og forrige bunn røk, da ser vi vel 6-tallet snart.

Virker som det er én aktør som styrer hele bøtteballetten, så det spørs hvor ivrig vedkommende er til å pøse ut.

Fjerner trykket og plutselig er det knapt noe i boken

Det som styrer er all usikkerheten

Kjøpte de 41 aksjene for moro skyld😅

1 Like

Neida. Ikke i det hele tatt. Alt blir så bra atte…Muligens årets dårligste håndverk på børsen i år

2 Likes

Han mente vel rent fundamentalt

Fra eksisterende aksjonærperspektiv er dette ekstremt bekymringsfullt spør du meg

Men han svarte at han ikke var redd for pengene sine ? Det er bittert å være masse i minus, men det er så klart det fundamentale som gjelder til slutt. Og hvis det går veien er det jo en sinnsyk kjøpsanledning. Problemet er vel egentlig at man blir usikker på alt nå

2 Likes

Det svarte Knut Roar Wiig meg noen dager før han måtte gi fra seg Nordic Unmanned.
Tillitten er lik null til slike uttalelser, og er redd at pengekrisen snart vil komme til syne.
Hvem vil betale for slike aksjer, når alle emisjoner ligger på 30% rabatt for tiden…
Synes informasjon fra ledelsen ligger på et lavmål, som i de fleste aksjer som sliter.
Er rett å slett bare trist.:neutral_face:

Problemet i situasjonen er at man må forskuttere for å kunne ta en avgjørelse. Uavhengig av om det er å selge, kjøpe eller bare forfatte en mening. Alle skjønner at DC kunne satt en emisjon på kr 10 dersom alt utelukkende handlet om å få penger inn i kassen for å drifte selskapet i x antall måneder. Muligheter til å konkludere får man først når fasiten ligger på bordet. Inntil da blir enhver kraftsalve forfattet med forsvinnende lite kjøtt på beinet.

3 Likes