Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Det som er helt utrolig er hvor gira man klarte å bli. At ikke man skjønte at disse start upene bruker lang tid på og evt få til noe. Eufori er skummelt. Alle growth selskapene jeg har vært innom har gått ned mellom 60-90%

2 Likes

Lett å si når man har fasiten i hånda.
Det sagt - DC har fått til mye på kort tid i USA.

Det eneste som lagger er etablering & større kontrakt(er) i uae.

1 Like

Ble selv aldri særlig giret. Var for åpenbart at ting ville ta tid. Men har definitivt undervurdert euforien som lå i bunn da kursen vaket rundt midten av 20-tallet. Og da blir man nådeløst straffet, når prosentvis mange blir skuffet, selv om det fundamentale mer eller mindre går som man selv har forventet.

Hvis de fleste hadde solgt på 30-40 og stått på utsiden og ventet på ny inngang nå så ville nok ikke frustrasjonen på diverse forum være som den er.
De fleste var godt i pluss, så bare videre, vært en del inn og ut på veien, og sitter nå med svære reelle tap/papirtap. Og for å toppe det så kom upper cuten her om dagen

2 Likes

Euforien for egen del lå i troen på at vissheten om null konkurranse og hele verden for sine føtter skulle kunne skape nye forventningsbølger så lenge selskapet evnet å vise at de hele veien var på rett spor. Som jeg personlig mener at de har vist med tyngde i USA. Istedet fikk caset euforien som tok kursen til kr 40 rett i fjeset. Hvor det var tydelig at alt for mange hadde forventet at DC nærmest bare skulle velte seg i store kontrakter fra første øyeblikk. Og derfra har det handlet nærmest utelukkende om “show me the money”, i et risk-off market som ikke kunne brydd seg mindre om mulighetsvinduet når det ligger ett år eller mer fram i tid.

Jeg har sagt det her fra 28kr. Det har gjort dere illsinte, men hvis dere er ærlige tror jeg kanskje dere ser at uansett hvordan jeg hadde sagt det ville dere ikke tatt det til dere uansett.
Det har vært fascinerende å se hvordan dere egger hverandre opp med stadig villere ideer. Som f.eks at en emisjon bare er «toppers». Det blir en «vekst-emisjon» OMG :relaxed:

Er vel en av de få som har realisert gevinst i aksjen. Oppvåkningen fikk jeg da tanken slo meg at hvis man har mangel på vann, så bruker man vannet der det gir best avkastning. Det er ikke i sand men i matjord. Jeg skrev det her mange ganger, med det falt ikke i «god jord».

Så nå har realitetene senket seg over deres konti. Hva gjør man herfra?
Det er herfra selskapet får vist om det er liv laga. Kapitalinnhentingen blir dyr, for dere (tror jeg). Kommer de gjennom den og får inntektsgivende kontrakter vil alt se adskillig bedre ut. Blir det ikke herlig og ha meg som aksjonær og skribent igjen? :rofl:

1 Like

Jo….:joy:

Oh my… 🤦kan du vise til disse ville ideene? Har selv skrevet 1/4 av samtlige innlegg på tråden. Hva har vært mine bidrag i så måte? Problemet ditt bamse er ikke at du har advart mot en emisjon, men alt det imbesile som har blitt servert iblandet dette.

2 Likes

Du klarer bare ikke å la være. Det er deg som burde vært utestengt.
Jeg gidder ikke kommunisere med deg og innlegget var ikke bare ment til deg selv om du vokter denne tråden som om den var din

1 Like

Hva annet mener du egentlig at stuntet med GeirX skal beskrives som? Som er ett eksempel. Man blir sjelden utestengt for å sette halen på grisen. Heldigvis

Her er samtlige innlegg hvor vekstemisjon blir nevnt.
https://tekinvestor.no/search?context=topic&context_id=33940&q=Vekstemisjon%20%20order:latest&skip_context=false
Hvor er egentlig tegnene til at noen egger hverandre opp ifb med at tematikken blir nevnt?

PS; vokter mest av alt bullshit. Som dine innlegg representerer i alt alt for stor grad. En form for narsissisme som fascinerer.

3 Likes

Sett i speilet?

Hva er selvforherligende ved å være en kverulant?

Kan ikke dere slutte med denne drittkastingen, ødelegger hele tråden med intetsigende påstander.
Tror ikke vi ser noe utvikling før en evt børsmelding. Alt annet ser ut til å bli kalkulert gjetting.
Kan noen av dere si hva det vil koste å få utstyret fra UEA til USA,…er det i det hele tatt mulig.
Eier DSRT fortsatt alle containere, eller er dette solgt…
Hvor mange prøvecontainere er under bygging for USA…eller har alt stoppet opp.:blush:

5 Likes

Utstyret er i all hovedsak containere, som DC eier fullt og helt. Easy peasy og ikke akkurat store kostnaden.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

Sorry, bare måtte

Interessant, da er det i alle fall ikke penger ut av vinduet. Har tro på DSRT, men før pengene er på plass tør jeg ikke gå inn. Er inne i POLIGHT, hvor vi har hatt hestekur, fikk hestekur gjennom NUMND, så orker bare ikke en til.
Og til Bamse , fikk også solgt meg ut med god fortjeneste i DSRT, men har såååååå lyst at de skal få det til. :blush::blush::blush:

2 Likes

Produksjonskapasitet finnes i betydelig omfang og DC vil i stor grad basere seg på innleie når prosjekter i USA skal gjennomføres. Mao; man snakker ikke om enorme kostnadsøkninger for å bygge kapasitet herfra og frem mot Q1 2024. Handler om å ha nok :dollar: til å drifte selskapet frem mot inntektene begynner å løpe. Som er nok et poeng mtp den famøse meldingen; DC har alt under kontroll. Utover at det er et børsnotert selskap i vekstfasen som er på børsen nettopp for å kunne hente penger. Intet nytt under solen og ingen grunn for noen plutselige paniske grep.

At man velger å stå utenfor til den finansielle biten er på plass er lett forståelig.

Her er vi nok «spot on» En emisjon på 10,- ville lett blitt banket gjennom i form av en melding etter endt børsslutt hvis så var. Jeg mener det må ligge en form for annen sondering bak meldingen. At produktet & det fundamentale virker er alle enige om å med diverse utmerkelser mener jeg UAE står like fjellstøtt som Uniten selv om det har tatt litt lengre tid.
Desert Control har også mottatt støtte fra flere statlige og ikke-statlige organisasjoner i bl.a. MENA-regionen for deres innsats for å bekjempe ørkenspredning og fremme bærekraftig landbruk. For eksempel, i 2020 kunngjorde Abu Dhabi Investment Office at de ville investere 10 millioner dollar i Desert Control for å støtte utviklingen og distribusjonen av deres LNC-teknologi i UAE.
De har nok ikke mistet troen med alle utmerkelsene & resultatene av diverse piloter. Tvert imot. Ruglete blir det frem til avklaring, men jeg gir meg ikke på disse nivåer.

6 Likes

Våknet opp og så jesus.
Dette er kreativ skivebom av dimensjoner.

Redigert :

Det du egentlig prøver å si, er at lnc ikke har forretningsverdi fordi vannmangelen forsterkes.
Da venter jeg spent på hvordan du kan forklare hvorfor limoneira og diverse andre aktører i USA er veldig på hugget etter å ta i bruk lnc.

8 Likes