Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Enkelt; alt for store, nærmest utopiske forventninger blant aksjonærene. Som var den eksakte grunnen til at jeg solgte i november. At den falt fra 14-7 er emi-frykt i et risk-off market.

Foreslår at du heller bruker energien på å vise til et innlegg hvor jeg har tatt grundig feil.

Hvorfor det? Det klarer du fint selv med dine kjøp og salg! Jeg håpet og diskutere selskapet igjen. Hvorfor faller kursen? Hva med ditt og datt? Men igjen de som ikke følger sporet ditt, er…? Så foreslår jeg at du må beherske dine utsagn mot andre om du vil bli tatt seriøst i et åpent forum.

Og igjen, ikke forsvar selskapet’s mål som de sier selv de ikke har kapasitet til nå! Før de opprinnelige.

1 Like

Utrolig intens heksejakt på Aaleby fra flere av dere.
Han opptrer mer ryddig enn alle her.

7 Likes

1 - Begge trenger (trengte) mer kapital
2 - Begge var avhengige av suksess i prøveprosjekter
3 - Begge hadde avtaler med store aktører
4 - Begge mente å ha patenter på revolusjonerende ny teknologi
5 - Begge ble antatt å ha enorme potensialer
6 - Begge hadde enorm kursoppgang med påfølgende fall

Trenger du flere?

3 Likes

Seriøst? Punkt 2, 3, 4, 5 er til høyeste grad et faktum fortsatt hva DC angår. Alle vet eller bør vite at utviklingsselskaper uten inntekter av betydning er på børsen først og fremst for å kunne hente kapital til videre drift frem til selskapet er cash-positive. Det finnes ikke noe lærdom å hente i PCIB på dette punktet. De var ikke underfinansiert, men feilet. Teknologien var ubrukelig.

2 Likes

Tror de med noe mellom øra kan tenke selv, så vi trenger ikke fortsette dette.

4 Likes

Vel, det var i alle fall ikke ment som hersketeknikk.

Dette var som du ser henvist til “mange”, og ikke spesifikt til deg. Tråden er jo preget av bitterhet og skuffelse, og sett i lys av kursnedgangen er jo det forståelig.

Når det gjelder min kommentar om at selskapet først må lykkes i sine pionerområder, før man fokuserer på et videre potensiale, så var det kun ment som et moment som er helt nødvendig for å snu utviklingen. En slik kommentar bør vel alle tåle i et diskusjonsforum for aksjer?
Jeg ser selv et enormt potensiale over store deler av verden for dette selskapet. Men for at jeg skal vurdere å ta ny posisjon, er det avgjørende at selskapet først beviser sin evne til å få dette solgt i større volum i de områdene som dette først har blitt introdusert.
Kan også gjenta min kritikk mot den siste børsmelding. Der skyter selskapet seg selv i foten helt unødvendig.

6 Likes

Og der kom 6 tallet :thinking:

Ny drikkelek: hver gang vi tangerer ny ATL, eller bare gi meg en 10’er hver gang det skjer :white_check_mark:

#dahaddejegfåttpengeneigjenpåkorteretid

Har dessverre erfart dette tidligere…det finnes selgere på alle nivåer…når man tror bunnen må være nådd…nei, dessverre er det ikke slik…fortsatt mye å gå på nedover. Sentimentet er jo helt svart.

1 Like

I dette tilfellet finnes det en og kun én selger, men som sitter på så mange aksjer at det er helt opp til aktøren hva ATL blir til slutt.

Kan gå langt ned dessverre, om det ikke kommer noe positivt nytt fra selskapet. Cash posisjon er jo ikke mer enn litt over 1 krone pr aksje.

2 Likes

Med fare for at jeg blander datoer:
Denne meldingen la han vel ut før de meldte 3+2 piloter i Usa?

Isåfall har OKS levert

Det blir det det blir. Selskapet skal selvsagt ikke prises mtp cash posisjon. Rådende kursutvikling er ikke først og fremst markedet som priser selskapet, men markedet som kortsiktig ikke klarer å ta unna salgstrykket fra én aktør som skal ut med litt for mange aksjer, litt for kjapt. Så gjenstår det å se hva responsen fra selskapet blir. I form av nyheter og strategiske planer.

ja , liten grunn til å forvente så veldig mye før det er noe håndfast på bordet. Negativ spiral kan stoppe i morgen - eller om en god stund. Umulig å vite.

Selv om jeg gir ganske blaffen, så skjønner jeg veldig godt at lavere kurs biter mentalt for endel

3 Likes

Nei tror jo ikke det jeg heller, men har sett verre prising på selskaper før, så man skal aldri si aldri.

Aldri kjekt å se på negative tall, men hvis man har en risikojustert posisjon så skal man ikke miste nattesøvnen, selv med et fall på 50%. Når den først er kommet hit er det vel også fint for de som er langsiktige med lavest mulig kurs (hvis man skal fylle på vel og merke) :wink:

Deka selger sannsynligvis mer enn 100k aksjer per dag. De sitter på maks 1 mill. Ingen andre selger. Sier seg selv at fallet har sine klare begrensninger. Så gjenstår det selvsagt å se om kvartalsrapporten evner å høyne stemningen eller visa versa.

Som sagt jeg tror ikke det jeg heller, kan like godt snu her, men skal de ut med alt og det viser seg at selskapet har brent mer enn hva vi tror i q1, de får ikke tak i cash/industriell investor, de drøyer med å sette emisjon, så vet man aldri, da kan det være vi skal mye lenger ned. De solgte 56k på forrige liste, så det kan ta tid, om de skal ut med alt.

56k av totalt 74k solgte aksjer. Bare å se på dagsomsetningen og man vet med rimelig sikkerhet at de har solgt rundt 100k+ daglig de siste par dagene.