Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Samtidig som man må huske på at dette vil gjennomføres som en del av utbyggingen av solcelleparker. Ikke som et bidrag til konvensjonelt jordbruk.

1 Like

Ja som Bernardo Mota Veiga sier:

Så når spanjolene går inn med 2 milliarder euro får vi håpe Amarenco kan få noe ut av det på sine prosjekter.

3 Likes

6 Likes

Man kan si mye om kurskollapsen, men ingen skal kunne fortelle meg at det fundamentale ikke er på rett spor. Selv om man trenger nyheter fra UAE for å være trygg på at absolutt alle togvognene er med på ferden

10 Likes

Helt enig, men tror ikke det fundamentale er på spill nå, men cash posisjon, alle ser det renner penger ut og alle ser det kommer en eller annen form for utvanning, så hvorfor kjøpe, det fundamentale kan være så sterkt det bare vill, men akkurat nå er det casha som rår, som du selv har nevnt, og de tappes raskt.

3 Likes

Den er opplest og vedtatt så ettertrykkelig at jeg ikke ser poenget i å nevne det i denne settingen. Alle vet grunnen til at kursen faller. Som strengt tatt bare gjør det viktigere at det fundamentale er i rute.

3 Likes

Sorry, skriver det mest for meg selv, for jeg er så ekstremt bull på det findsmentale, så må jeg huske på hvorfor kursen faller og kan falle mye mer. For det fundamentale er så ekstremt bull.

4 Likes

Håper virkelig denne har funnet en bunn/bunnen nå. Har uttrykt min skepsis rundt aksjen og aksjekursen av grunner tidligere oppgitt, men har tro på produktet. Ingenting gleder meg mer enn å se at selskaper og dets aksjonærer lykkes!

6 Likes

Enig, men før et par aktører er ferdig eller noe fundamentalt kommer som får opp kjøpsinteressen så er det neppe bunn eller hvertfall et tak. Få på plass cash og få bort 2 store selgere er mye gjort.

If strong fundamentals are not confirmed by the stock’s price action, the future may not be as bright as it appears. There is a reason for the adverse price move; you just don’t know it yet. Whatever you do, don’t think that the big break in the stock is now a buying opportunity. Many investors get caught in this trap. A stock they own suddenly declines sharply. Beliving that the marketplace must be wrong and that the stock is still a good performer, they decide its time to buy more. They don’t realize that the stock price is down because the big players know (or at least suspect) something is wrong and are getting out.

Often, before problems become apparent the price of a stock declines precipitously in anticipation of such developments. But management said everything is great right? When fundamental problems arise in a public company management is probably your worst source of information. The executives will try everything in their power legally and in some cases illegally to bamboozle the shareholders in an effort to protect the stock price.

Ikke mine ord, men fyren gjorde 33554 % på 5 år. Jeg lytter til den mannen.

5 Likes

Den var tynn

1 Like

Hva gjorde han 33000% på? Og hvem er han ?

Hvor mange % har du gjort siden du startet å lytte? :wink:
Du har fulgt selskapet selv en god stund å vet hva som er greia.

1 Like

Noen ganger stemmer det rådet der, noen ganger ikke.

Poenget er bra. Man slipper unna bunnløse fadeser ved å slavisk følge rådene. Men der stopper det. Og i Desert sitt tilfelle er det ekstremt lite treffende. Antall forprosjekter i USA kan ikke neglisjeres. Her må man helt åpenbart se det store fallet i sammenheng med makro og generell risk-off.

Men jakten på potensielle raketter (som ikke tjener noe, men kanskje en gang kommer til å gjøre det) går stort sett at skogen da. Når man er investert forelsker man seg så mye at disse disse aksjene nærmest får en personlighet og man glorifiserer mulighetsbildet.

1 Like

Enig med påstanden på et generelt grunnlag. Samtidig har man den informasjonen man har til enhver tid, og man kan ikke forvente at andre sitter med noe mer info i denne perioden. Så lenge jeg har fulgt med på selskapet har jeg ikke et negativt inntrykk av ledelsen. Usikkerhet er drepings uansett aksje, så det blir litt tidlig å si om påstanden stemmer i dette tilfellet. Time will tell.

1 Like

“Strategisk gjennomgang” vet ikke hvor lang tid sånt pleier å ta? Vi er vel på tredje uka nå? Det hadde gjort seg med en løypemelding… kanskje før den 25 mai, t o.m ?

Prisingen av aksjen begynner å se ganske absurd ut, så ja en løypemelding hadde vært velkommen

1 Like