Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Virker som futten er iferd med å gå ut av DCG?
Ser fram til at kommende Q presentasjon kan bli en vitamininnsprøytning

Skjermbilder fra video på YouTube lagt ut for et døgn siden:

→ Det kommer en podcast med Nancy Carda i august på denne siden (ligger også på Spotify osv) :

https://simonsnelder.com/podcasts/

Podcastene hans er dedikert til en gjest, og varer vanligvis i 50-55 minutter

15 Likes

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0328Bq91DnsSzxFiEYsEzuMivokyryowM7eGLS9WV68RGiTjaf2QphoiSAA3Atf7krl&id=100068886143188

2 Likes

Ser ingen grunn til å forvente at de nyansatte har dype lommer eller en særskilt interesse i å spekulere på børsen. Blir en positiv overraskelse om det skjer.

2 Likes

Re:Agri tec challange.
Ser at det kjempes om 2 mill USD, fordelt på 4 vinnere, men det kan ikke være mer enn 20 ansatte, så da faller vel DCG bort fra dette, eller?
Ellers, så venter vil vel på slutt resultatet fra Arizona piloten. Mener, å huske at dette skulle legges frem i slutten av juli…
«Tiden frem til Q2, snegler seg avgårde».

«End of summer»
Mtp. at hot season varer i 3,7 måneder fra 29 mai til 20. September for Yuma/Arizona/Phoenix kan det i værste fall drøye til over Q med resultatene fra piloten. Men nå har jo ikke vi tenk å selge med det første så et par måneder fra eller til i spenning spiller forsåvidt liten trille.

3 Likes

Spennende (og) uavklart i dette chartet her. Vi er forbi krysningspunktet jeg tegnet for en stund tilbake. En følelse av at noe ligger i luften og som kan ta oss i et byks opp eller ned. Evt. så siger vi sideveis en stund fremover - sakte men sikkert oppover eller nedover langs de diagonale linjene :slight_smile:

Kommer ingen fundamentale nyheter så kan 26 og kanskje 22-23 fort komme i spill igjen her.

Kjøpte selv mer på 28.50 denne uken som et slags støttekjøp av de glidende snittene vi foreløpig ligger på / over. :crossed_fingers:

11 Likes

1 Like

Hmmm. Han var CEO for Desert Control Americas - nå forretningsutvikler. Hva skjer? mer administrativt anrettet CEO på vei inn for å ta hånd om ansettelser og daglig drift sannsynligvis.

Det nærliggende å tro for et start up til scale up selskap er at DC går over i en ny fase der borte. OKS å troppene er nok mer enn fornøyd med jobben CEO har gjort, men at selskapet er i utvikling å har behov for andre kvaliteter i lederrollen så jeg tar det for gitt at etterfølgerplanleggingen er noe styret har kontroll på når det gjelder beredskapsplan kontra langsiktig løsning. DC trenger en kraftfull organisasjon der borte så kanskje den nye CEO kan tiltrekke seg andre typer mennesker. Hva vet vel jeg :man_shrugging:

1 Like

Vurdert på en armlengdes avstand så er MD lysår unna å være en amerikansk utgave av OKS (sikkert aldri vært forventningen internt heller?), og hans SoMe-framtreden har vært et sørgelig skue, ref. kommentarer og passiv fremtoning på LinkedIn og Facebook.
Det sier heldigvis ikke noe om hans faglige kvalifikasjoner og at de nå finner en ny hylle til ham ser jeg på som en omrokkering som forhåpentligvis er til det beste for laget.

7 Likes

Mickey-D har mye kontakter i Israel og skriver på Hebraisk på Linkedin - jeg har hele veien tenkt at han kunne være en god mann til å få oss inn der også. Tenker det kan bli et side-project.

Sahel er utvilsomt great green wall, no doubt about it. Ingen grunn til å tro på selvstendige prosjekter i Mauritania, Mali, Burkina Faso, Niger, Tsjad Sudan, Eritrea osv… en god samling av noen av verdens fattigste land. Senegal litt bedre stilt tror jeg, men bare litt.

1 Like

Blir ikke akkurat overrasket om det er Kristian Falnes som har satt inn et støt for å bli kvitt sine resterende aksjer (ca 300k).

Leker med horisontal støtte på 26kr DSRT nå - kan fort bli utfordrende med et 300K-tungt salgspress på toppen. :slight_smile:

1 Like

Ikke lenge til q2 rapport, håper vi holder oss over 26 kroner frem til det. Så må de jo naturligvis evne å begeistre på en eller annen måte på presentasjonen også :slight_smile:

2 Likes

Plagsom han der Falnesen… jeg tok en liten bit av kaken, men klarer nok ikke mer :wink:

Hva tenker dere om at posten på 26,5 har gått unna såpass fort? Alright volum i dag sammenlignet med foregående dager… holder støtten stand mon tro?

4 Likes

Det er nå nok ansatte til å lage et bra bedrifts lag i Cricket samt et fotball lag.
Fint med litt avveksling i alt «arbeidet».

1 Like

Tingenes tilstand, her og nå.

2 Likes

Hjelper ikke med en uttørket verden når dsrt ikke klarer å selge produktet sitt. Hadde dsrt hatt svaret på vann i Sahara så hadde det solgt av seg selv for lenge siden.

1 Like

Tror ikke desert hadde ansatt så mange operatører om de ikke visste de fikk solgt LNC til markedet. Hadde de ansatt over 30 selgere istedenfor 30 operatører, så kunne man begynt å lure litt. Jeg tror det skjer mer i kulissene enn vi aner. Fyller fortsatt på jevnt når jeg har mulighet og i slutten av måneden får vi fasiten på q2, selvom jeg personlig har mer trua på q3.

5 Likes