Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Ja, kan se ut som du traff bra der, og som du sier eneste som er synd er at det er så lavt volum på oppgangen, men gledes uansett av at det går oppover og ikke ned:)

Hehe, det pumpes på ved stegning. Er dette tredje dag på rad? Jeg har fortsatt en vei å gå til mitt snitt på 20​:grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

Ja, spesielt opplegg. Kursen flyttet mye i auksjon med veldig begrenset volum.

I ganske lang tid var det én algoritme som eide ordrebildet, men nå er det minst to som holder på, og de har ulik agenda.

2 Likes

Dette selskapet bør generere enorm almen interesse, totalt uavhengig av om man er aksjonær eller ikke! Tenk hvor fantastisk viktig det vil være om man kan berge/øke avlingene i noen av verdens viktigste jordbruksområder! Tror få er klar over hvor alvorlig klimakrisen kan bli i forhold til verdens matforsyning. Så lenge man finner det man trenger i butikken, så skyver man jo bare slike problemer under teppet… Selskapet burde vært mye mer omtalt i media, enn kun på noen aksjeforum!

9 Likes

FOMO kicking in

Gratulerer så langt. Dette har dere fortjent etter mye tålmodighet.
Jeg tror fortsatt på store svingninger begge veier inntil kapitalsituasjonen er løst. Eller kontrakter selvsagt.

3 Likes

Takk for de velvalgte ord, Bamse.
Legger ved en link fra FB.
Kontrakter……lov å håpe i allefall.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0K8XituLW1uFfkTTwigDr9Mv3Md7pXcCyMAnkV3M47q9DHgKTszXZkMMtthhojKQfl&id=884430082

2 Likes

5 Likes

Hold you’re horses mister. It ain’t time to suck each other’s dicks quite yet !!

1 Like

Hehe. Kunne ikke vært mer enig.
Kursoppgangen nå er ikke fundamentert i noe som helst.
Den kan like gjerne gå til 5 som 15 fra nå av.

1 Like

Det kan man vel ikke si med sikkerhet?

1 Like

Nei, forsåvidt ikke,men det fordrer at noen vet mer enn andre.

Det er iallfall ikke fundamentale positive nyheter kjent i markedet som driver kursen.
Det kan fort bli easy come, east go.
Så kan man hevde det samme om mye av nedturen, dvs at den var betydelig fundamentert i nedsalg og negativ psykologi.

For min del spiller det for øvrig liten rolle om kursen er 5 eller 25. Det kan fremstå hyggeligere, men har liten praktisk effekt så lenge man ikke skal realisere.
For selskapet (og med det også aksjonærene) kan det bety noe hvis de trenger hente penger i markedet.

Høyere kurs nå er nok også et bedre grunnlag for å få kursen langt opp på lenger sikt.

1 Like

Det ville i tilfelle ikke vært noen stor overraskelse på OB?

Jeg tenker at om det er noen som vet mer enn andre her, så kan det gjerne være i forbindelse med den prosessen som nå foregår for å avklare de finansielle muligheter. Her er det jo flere eksterne som er involvert, og dermed øker faren for at noen er i forkant av markedet.

Kursen er ofte en dårlig indikator/fasit på ståa/kortsiktig fundamental utvikling.

Vanskelig å se på kursbevegelser & tolke noe fundamentalt ut av det ( er min erfaring). Man blir nok isåfall som regel lurt av algoritmer/aktører som utnytter psykologien i markedet.

2 Likes

Kursen er den beste indikatoren for fundamental utvikling!

3 Likes

Det trades🙃

Aksjer slenges ut i 800-900 kroner per post. Latterlig. Er det 3 øre i kurtasje på disse​:rofl::rofl::rofl:. Hvordan fungerer dette for øre trillerne?

Må være profesjonelle aktører som ikke betaler kurtasje på samme måte…?

1 Like

Samlekurtasje heter det, noe alle kan få.

1 Like

Ikke mye om Desert, men de er i loopen:

https://www.arabianbusiness.com/opinion/unpacking-the-future-of-food

4 Likes