Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Hvorfor ble ikke handelen tatt opp igjen etter børsmeldingen…:thinking:?

De fant ut at den var såpass ullen at folk må få sove på det ? :sweat_smile:

Beste løsningen man kunne håpe på i min bok. Realistisk sett. Når UAE/MENA har vist seg å være så seigt. Vel og merke om betingelsene er gode.

6 Likes

Dette er ca slik jeg tolker det også. De endrer strategi i det tungrodde midtøsten-markedet, sikrer kapital i form av lisensinntekter/royalty slik at de kan ha fullt fokus på US-markedet der utviklingen til nå har vært meget lovende.

Synes i grunn dette fremstår ganske så bull.

11 Likes

Så lenge selskapet klarer å sikre seg at de får betalt riktig for royalties, dvs at det ikke trikses med solgt volum i andre enden, så kan dette bli veldig bra.

Det er for så vidt i tråd med den langsiktige forretningsmodellen til DC

10 Likes

Vi alle har vel sett for seg LNC i bruk på enorme myndighetsdrevne prosjekter. Realitetene er gjerne ikke like rett fram. Selskapet fortjener honnør for å agere såpass resolutt på tingenes tilstand.

9 Likes

her må det komme flere detaljer før jeg tar stilling til hva jeg synes om dette, det kan hende at vilkårene ikke blir så gunstige på lang sikt, det blir umulig å spå

3 Likes

“The strategic review process has generated incoming interest
from multiple parties. The Company has entered non-binding letters of intent
with selected parties with whom it is anticipated to reach final agreements by
around mid-year.”
= LOI etablert med aktuelle stakeholders. Endelig avtale ventes etter hvert ( ca medio 2023)

“The change of business model aims to unlock cash and reduce operating costs for
Desert Control.”

= upfront til DC+ DC har ikke operasjonelt ansvar i uae

“The Company confirms that arrangements have been made for an event, with final
location to be determined, as published by the Greater Yuma Economic Development
Corporation on LinkedIn on 12 June 2023”
“The event is also aimed at facilitating a potential signing of agreements
further to the non-binding letters of intent already entered into, as described
above.”

= signering av avtale på et arrangement i regi av yuma economic development corp.

Mao, slik jeg raskt tolker det, så tyder vel mye på at ‘noen’ overtar ansvaret or Uae, og at avtalen inkluderer upfront, royalties og at denne avtalen blir signert ‘veldig snart’ (torsdag?).

Arrester meg gjerne hvis jeg er for kjapp nå med å konkludere.

19 Likes

Jeg leser den 100% identisk og synes derfor det var rart folk ikke synes dette var bull… :running_woman:

14 Likes

Samme her

1 Like

Blir mest spennende om Desert Control har følt seg i en såpass skvis at de har vært et litt for lett bytte eller om de evner å få på plass en udiskutabel god avtale. Og om de har valgt å få mye i upfront i bytte mot mer symbolske royalties eller hvordan den endelige avtalen er utformet. Best case kan dette vise seg å være et særdeles godt håndverk, men det er åpenbart umulig å vite på nåværende tidspunkt.

4 Likes

De har jo litt penger der nede i uae😅

Spent på om de setter i gang handelen før avtalen er signert!

1 Like

Jeg tipper den pauses til torsdag “for å unngå unødvendig spekulering” :blush:

Enig i alt, og har tenkt på det samme. De har nok sikkert gitt fra seg “noe” for å få upfront.

Jeg er for øvrig nysgjerrig på hvordan de skal sikre seg å få betalt for “kirsebærene som produseres”.
Hvis dc har ansvar for enhetene, vet dc akkurat hvor mange liter lnc som overleveres kunde. Er det så at Mawarid skal passe på både både enhet, produksjon av lnc og rapportering av volum til dc (som er grunnlag for royalties), så kan jo dette trikses med over en lav sko. Jeg føler meg trygg på at dc ikke tar risiko for et sånt scenario, men lurer på hvordan strukturen blir.

Redigert :
Fravær av kranglefanter på tråden er for øvrig en indikasjon på en frykt om at det kommer veldig gode nyheter fra dc

12 Likes

Her er det også et spørsmål om de ikke risikerer frislipp av alt som heter produksjonshemmeligheter og opparbeidet know-how og hvordan slike dilemmaer skal løses.

1 Like

Ja, og i samme gate:

Hvordan unngå at en produksjonsenhet plutselig drar på ferie til Kina

3 Likes

Opplagt at de må holde tunga rett i munnen og forsvare sine interesser. Mange scenarier hvor de kan risikere både det ene og det andre. Vi får håpe at de har god oversikt og kontroll på en eventuell avtale.

2 Likes

«Bedre å få litt av mye, enn mye av ingenting.»

Fritt etter den kinesiske filosofen, se under.
Den kinesiske filosofen er den oppførte forfatteren av klassikeren «Kunsten å krige». Sun Tzu levde for rundt 2500 år siden, men verket skal ha inspirert ledere som Napoleon, Ho Chi Minh, Mao Zedong.
Mao.
«Kjenn fienden – og deg selv»
Her synes jeg at DCG, spiller kortene sine helt perfekt.

6 Likes

Bare vent. Flere av dem har sikkert akkurat kommet seg inn før pausen :joy:

2 Likes