Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Har selv antydet at det er her spenningen ligger, men man må huske på at det er selskapet selv som har valgt denne veien og DC er ikke mer presset enn at de fint kunne gjennomført en emisjon på kr 10 istedet. Mao; det handler nok om at de ser sitt snitt til å få gjennom en god deal alt tatt i betraktning.

2 Likes

Hviken del av påstanden? selskapet må få til en løsning for å hente kapital ergo presset økonomisk situasjon. Om de risikerer å gjøre en dårlig deal vet jeg selvfølgelig ingenting om, men det er en risiko ved det mtp at det ikke er avklart.

Det er logisk av flere årsaker. Den mest åpenbare er at q1 presentasjonen var nærmest kjemisk fritt for satsing og progresjon i UAE, noe som var helt mot normalen

En annen viktig faktor med å forlate UAE er at det trolig vil bli langt langt lettere å få ulike støtteordninger og tilgang til finansiering på sikt hvis direkte knytninger til UAE avsluttes. Fra et eSG perspektiv er UAE no-go mtp S’en og G’en hos banker og mange myndigheter. Jeg liker caset mye bedre om UAE forsvinner.

8 Likes

Du har et godt poeng der, så gjenstår det å se hvordan avtalen utformer seg

Du svarte deg fint selv :+1:

Tenker for min del at OKS har levert varene på alle områder så langt*. Blir overrasket om avtalen havner på nedsiden av forventningene. Selv om det avhenger av forhåpningene til den enkelte.

*lov å mene at DC kunne vært enda mer transparent mtp utviklingen i UAE det siste året

2 Likes

Her er det noe på trappene som ikke er positivt

Håper ikke dette viser å være en cowboy aksje og vi blir finta inn i pølseboden

Hvorfor falt da kursen mens de jobbet med et annet spor enn emisjon?

Å koble kortsiktige kursbevegelser mot utfall av fundamentale nyheter gir lett skivebom.

2 Likes

Det er viktig å huske på at Mr. Market ikke alltid opptrår rasjonelt, spesielt i smallcaps

3 Likes

Det er heller ikke mange aksjene som skal til for å flytte kursen… stor spread.

1 Like

Royalties, F.eks 2% av totalsalget i hele Midt-østen. I f.eks 4 år. Kan bli store summer av det med tanke på at patentet utløper 2027(mener jeg det var). Samt, potensielt maskin salg. Ta et eksempel av salg av mellom 100-200 enheter. Mange muligheter å spille kortene sine her. (Blusser opp en gammel selger i meg,)
Men, igjen å bygge dette i dagens tempo. «Stein for Stein…»
Da, tror jeg på. Det som muligens er i ferd med å skje.(Om jeg tolker signalene korrekt.)

Mye usikkerhet nå, ikke rart det er volatilt. Vi får håpe de lander på en god avtale.

Helt sikkert mye paper-hands i DSRT nå, etter siste tidens oppgang er det vel en hærskare av tradere som sikrer gevinst, "for å sleppe unna " noe de i utgangspunktet har liten til ingen innsikt i. Jeg sitter støtt som eit fjødd.

2 Likes

Så liten kjøps- og salgsinteresse i aksjen at aktørene, som daglig låner aksjer med MEGLERKONTO INNLAND DNB BANK ASA, styrer kursen akkurat dit de vil. Slik har det vært siden Monsunen og Deka gjorde seg ferdig. Pur bingo, bortsett fra at man kan sitte long med en helt annen sikkerhet kontra før tirsdagens melding.

3 Likes

Helt enig…traderne får holde på med sitt…det fundamentale vinner alltid til sist

1 Like

Det var nok en del tradere som ble nervøse fordi det ikke kom noen avtale i børsens åpningstid. De burde jo skjønne at en avtale som skal signeres i USA, med størst sannsynlighet kommer lenge etter at OB er stengt for dagen.

Fra Greater Yuma Economic Development Corporation Linkedin:

[#Update]
The event at the Quartermasters Depot State Historic Park on June 15th was a miscommunication. We are just so excited about Desert Control working to facilitate introductions of the UAE visitors to leading research organizations for desert agriculture in Yuma, Arizona. Building bridges for potential international collaborations offers opportunities for development of new water efficiency solutions for agriculture, key to our local economy.
Just to clarify, the Quartermasters Depot State Historic Park is a beautiful place, and we highly recommend visiting, but Desert Control is not hosting an event there on June 15th.

Den meldingen der kom igår kveld… Men det er fortsatt like spennende hva som skjer/har skjedd idag…

1 Like

13 Likes