Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

2 Likes

Et bilde fra Yuma som viser hvorfor det DSRT gjør nå er 100% riktig
https://twitter.com/YCEDA_DesertAg/status/1667222599498121217/photo/3
https://pbs.twimg.com/media/FyMqHKBXsAAExV2?format=jpg&name=4096x4096

2 Likes

må inrømme at jeg frykter kurskollaps på fredag dersom det ikke tikker inn en børsmelding etter stengetid i dag

Uansett har vi fått informasjon nok til å skjønne at selskapet har fokus på andre finansieringsløsninger enn betydelig utvannende emisjon.

Frykt for stor emisjon har tynget kursen

9 Likes

Ryddes ytterligere i rekkene

8 Likes

Hva skjer med kursen…? Noen som vet mer enn andre (som vanlig på Oslo børs)?

Kan virke som en aktiv kjøper som slapp opp gassen litt, men volumet tiltar mer og mer

Begynner ikke man å bli vant til en volatil kurs som DSRT-aksjonær? Forstå seg på de daglige bevegelsene er bare å gi opp, imo.

1 Like

det er vel rett og slett tradere som prøvde å utnytte momentum i dag, også har folk prøvd å selge på topp da de forventer det samme som meg, ingen nyheter med påfølgende nedgang i kurs på fredag

Det er vel det algoritmene gjerne prøver å få noen til å tro

2 Likes

Tipper det er flere som ønsker å posisjonere seg. Brorparten venter nok til emisjonsspøkelset er fordrevet/man ser avtaler og vilkår knyttet til omleggingen av strategi i Midtøsten.

Kursen har levd sitt eget liv uavhengig av det fundamentale i mange uker. Den kan like gjerne falle en del tilbake som å fortsette videre opp, men hva så? Mye av grunnlaget for emi-frykt er blåst vekk, om man velger å stole på selskapet, og da skal kursen definitivt opp og videre frem om man bare har lange nok briller.

Det kommer helt an på hva de kommer frem til mtp driften i UAE, ingen vet om det er snakk om salg av eierandelen i Mawarid DSRT LCC, hva slags beløp det er snakk om, eller hva royalties innebærer. Potensielt kan dette svekke inntektsgrunnlaget også på lang sikt, og da vil noen kanskje påstå at det ville vært bedre med en emisjon.

1 Like

Liten illustrasjon på hvordan man kan tenke angående salg av UAE; de har sikkert brukt minimum 100-120mill der alene, trolig mer. Det inkluderer selvsagt clusterne. Når businessen skal selges, så inkluderer jo det trolig full rettighet til bruk av clusterne (om ikke eierskap). Da vil alt annet enn at DCG får igjen det meste av investeringen være galskap. Er man heldig får man gevinst i tillegg (men det kommer kanskje i form av royalties i etterkant?). Med andre ord er det betydelige beløp jeg forventer at man får inn fra dette salget nå. Noe som åpenbart eliminerer emi risk på disse nivåene.

2 Likes

Fra mars mnd, men absolutt relevant rundt det som skjer nå. Ikke sett delt tidligere.

IICA joins initiative created by the U.S. and the United Arab Emirates – host country of COP28 – to increase investment in climate-smart agriculture and innovation | Inter-American Institute for Cooperation on Agriculture

Selvsagt vil det svekke inntektsgrunnlaget på sikt, men da må man se det oppimot det totale potensialet til DSRT og det er så spinnvilt at selskapet uansett ikke vil ha kapasitet til å gjennomføre rubbel og bit.

Man bør ikke glemme at hovedsatsingen vil være USA, det desidert største markedet i verden. Det er ikke akkurat slik at man bør frykte for inntektsgrunnlaget de kommende årene.

1 Like

Inntrykket mitt er at de avslutter helt i UAE operasjonelt og med tanke på tilstedeværelse.

2 Likes

Jeg bare tør ikke å være for optimistisk før jeg vet vilkårene, det er jo en risk i at de selger seg selv billig i UAE fordi at de er i en presset økonomisk situasjon. Men jeg håper at optimistene får rett selvsagt. Også er det åpenbart stort potensiale i USA, det er jeg helt enig i.

Akkurat det der blir en påstand fra din side. Det vet vi ingenting om.

Da tror jeg de hadde kjørt emi tidligere fremfor å gjøre en veldig dårlig deal, samt melde om strategic review som tanka kursen. Trolig var det et konkret forslag på bordet i uae som gjorde at meldingen om strategic review ble sendt ut. Og avtalen var åpenbart så interessant at styret ville følge det opp

1 Like