Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

22 Likes

Litt rart at de ikke baker inn denne som en børsmelding

2 Likes

Ekstremt rart ja! Hva skjer med kommunikasjonsavdelingen til Desert!?

2 Likes

Enig, kanskje kommer senere i dag?

Virker veldig rart, kan skjønne forrige glipp på linkedin men deres egen hjemmeside uten en melding i forkant???

De mener vel kanskje at dette er mer en pressemelding

Det er en positiv sak som gjerne kan nå ut til flest mulig, og det har ikke akkurat gått inflasjon i antall børsmeldinger fra DC. Jeg tenker de fint kunne sendt ut denne som børsmelding.

2 Likes

Enig, de hadde ikke blitt kritisert for det, heller motsatt

Kursen var minus -3% eller noe sånn før denne ble postet. Nå er den +4.22% og var oppe i 6%.
Mao. så var dette børssensitiv informasjon, og slett arbeid av DSRT å ikke legge det ut som en pressemelding på newsweb. Copy & paste!

3 Likes

Ja, kanskje lurt å sende en mail til IR kontakt

Den meldingen der en nok en fundamental milepel for selskapet. Å få den godkjenningen av USDA for OMRI er egentlig helt rått!!

10 Likes

Jeg tror nok at grunnen til at de ikke børsmelder det, det er som nevnt ovenfor, at det kanskje er en del av støtte announcement på et senere tidspunkt, forhåpentligvis nå i Yuma ?

men at det ellers hadde vært børstmeldt, det er jeg rimelig sikker på

Dette er ikke børssensitivt etter min mening. Enda en kloss på plass i det store bilde, men kursen går oppover idag på forventninger til avtalen.

Kursen spratt opp på LinkedIn-posten mener jeg

Det mener jeg også, og i dag spratt den opp pga. OMRI godkjenningen i tillegg :slightly_smiling_face:

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Når jeg tenker over det, så vil jeg ikke feire kursoppgangen i morgen med Hummer og Champis.
Det blir Rakfisk, øl og Aquavit.:joy::joy::wave::wave:

1 Like

Hvordan har du feira kursnedgangen på flere 10talls %?:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Ved ikke å selge. Tålmodighet er en dyd, vettu.

2 Likes

Denne godkjenningen i dag er ikke fersk news, DSRT fikk vite dette for et par dager siden. De har altså ikke vurdert det som børssensitivt siden det ikke bli meldt umiddelbart. Det vil også si at dette ikke har noen verdens ting med dagens UAE happening i Yuma å gjøre. Morsomt å følge dsrt om dagen med litt newsflow. TBC.

Desert Control LNC CF
certificate
RULING BODY: NOP
STATUS: Allowed
PRODUCT CODE: dcd-18739
CLASSIFICATIONS: Crop Fertilizers and Soil Amendments
CATEGORIES: Bentonite
COMPANY: Desert Control
DATE LISTED: 13-Jun-2023
EXPIRATION: 1-Sep-2024

https://www.omri.org/omri-search?page=1&query=lnc&exactMatch=false
https://www.omri.org/sites/default/files/opl_pdf/NewProducts-NOP-EN.pdf

10 Likes