Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Hva er verdien av et selskap som fullfinansieres av Mawarid?

Kanskje et statlig selskap i UAE går inn på eiersiden?

1 tror jeg

Som er verdt å ta bryet med å reise over sjøen? Meget mulig.

Kursen brukte 6 måneder på å nå kr 35. Rett skal være rett. Og den gikk skyhøyt basert på en vel forenklet tro på hvor kjapt ting ville skje i Midtøsten. Det fundamentale lå i bunn. Klare tegn på at LNC var liv laget. Boostet av vissheten om det enorme behovet/potensialet. Dessuten; det var i stor grad institusjonelle som kjørte kursen i denne perioden og stod for mye av volumet.

1 Like

Kan være dette er koblet sammen med AIM for Climate.

Dere blir spammet med at jeg tenker høyt nå.

Følger deg fint. Har 1000 tanker i huet sjæl :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 Likes

Det produseres store mengder alfalfa i USA som brukes til fôr i midtøsten, men jeg er dog usikker på om det bare er SA som gjør det, eller om også UAE også eier store produksjonsarealer i USA. Disse områdene kan muligens ha stor nytte av LNC, og kanskje det er enklere for SA og UAE og kjøpe LNC i USA en i midtøsten (av en eller annen grunn).

Klimaministeren i UAE er iallfall i USA nå, men tviler av flere årsaker på at hun er ‘VIP fra uae’. Kan tenkes at hun vil være tilstede hvis det er et samarbeid UAE+USA

1 Like

Jeg forstår ikke hvorfor det skulle gjennomføres noen emisjon nå, siden pengesekken først synes å gå tom mot slutten av året. Utviklingen synes å være bra og med flere muligheter, eksempelvis salg av rettigheter i Midt-Østen mot kontantinnbetaling og videre royalty. Det burde være mulighet for å foreta en gunstigere emisjon på et senere tidspunkt når foreliggende muligheter er bedre avklart. Dette forventes å skje i løpet av noen uker, så det synes ikke å haste med noen emisjon. Ellers kjøpte jeg ca 20 000 aksjer til ca 8,50 kr for noen få dager siden. Ren flaks når det gjelder timing - kjøpte så snart jeg hadde kontanter tilgjengelig.

1 Like

Liker retningen som DC styrer mot, hvor satsingsområdet er USA, som man mer eller mindre vet at vil generere solide inntekter fra og med 2024. Med en slankere organisasjon uten et pengesluk (UAE), hvor mye av arbeidsstokken vil være knyttet opp mot de ulike prosjektene.

Er kanskje ikke fullstendig urealistisk å bli cash positive allerede kommende år. Avhengig av hvor kjapt man får omgjort forprosjekter til storskala-prosjekter.

2 Likes

Hva tenker folket om morgendagen? Blir det som planlagt (Ref. Greater Yuma Economic Development Corporations) en kunngjøring fra Desert Control med påfølgende signeringsseremoni? Tviler på noen utsettelse iom. at denne vippen fra UAE er der for en eller annen grunn.
Kan være at resultatene (som jeg har messet om en stund) fra University of Arizona blir presentert i samme slengen. Spennende blir det. Lykke til. Vi har stått godt i det :clap:

7 Likes

Forventer at det som måtte komme ut blir et aldri så lite gjesp og at man fortsatt må vente noen uker på å bli signifikant klokere

Men spotter også en mulighet for å bli positivt overrasket eller endog blåst av banen. Fremstår svært kryptisk, som ikke er rart mtp at DC har en interesse av å holde kortene tett til brystet for å ikke ødelegge overraskelsesmomentet.

2 Likes

Den koden har i allefall GYEDC klart å knekke.

1 Like

Da var den store dagen kommet… så får vi se om det er en så stor dag som vi håper på :sweat_smile:

Når i dag skal det evt skje noe?

Kan vi ikke alle bare forvente at ingenting kommer i dag, så kan man heller bli positivt overrasket hvis det skulle komme noe :wink:

2 Likes

Hehe, enig, så kan vi få samme rally en gang til:)

Fra meldingen:

The arrangements have been made for extending networks with the Middle East and arranging contacts with leading research organisations within the field of desert agriculture in Yuma, Arizona. The event is also aimed at facilitating a potential signing of agreements further to the non-binding letters of intent already entered into, as described above.

Intensjonen er å få signert noe, selv om det ikke gis noen garantier for at det skjer :slightly_smiling_face:

1 Like

Klokken er 00.15 i Yuma så HVIS det blir signering skjer det kanske etter stopp i dag. Kanskje en melding i kveld eller morgen tidlig??

2 Likes