Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Noen som vet hvem som utformer disse børsmeldingene? Er det OKS? Tydeligt at mannen er begavet på flere områder. Pipelines good lookin out

Er en stor stor kjøper i boka, flasha 300k nylig. Så ingen grunn til salgspanikk.

Virker som om mange tolker dette som derisk, ja - selv om vilkårene for en eventuell avtale ikke er på bordet.

Bra volum, vært ørkenvandring her lenge, vil tro det er rom for mye opp om man ser hvordan andre utbombede aksjer har gått i det siste :star_struck:

Morsom utvikling. Får man ryddet unna finansiell usikkerhet, så er det ingen grunn til at ikke fremgangen i USA skal bringe aksjen opp til gamle høyder innen rimelig tid.

5 Likes

Syntes det er vel verdt en spekulasjon at uae velger å klaske noen milliarder i bordet for å sikre seg rettighetene. Litt sånn som LIV golf holder på😅 så kjøpte på 13,8. Så får vi se.

1 Like

En solid klapp på skulderen til alle som har satt last og brast gjennom stormen det siste halve året. Som har hatt urokkelig tro på at selskapet og OKS vil lose det hele trygt i havn. Selv om man ikke er der helt enda; så trygt i havn at den virkelige reprisingen kan finne sted.

11 Likes

DSRT-aksjen ble kjøpt for 42 kroner på et tidspunkt. Tror det kan være en pekepinn på hvilket realiserbart potensiale man har, jeg tror dog vi har potensiale over ATH.

Potensialet er langt langt langt over ath hvis man ser litt lenger frem

3 Likes

Jeg er enig i det, men det er kun spekulasjon. 41,99 er ATH og beviselig potensiale.

DSRT ble notert da alle kastet penger etter selskper som ble notert… Jeg mener denne med lik linja mangen andre på det tidspunktet ble notert for en tullepris!!

1 Like

Nå ble DC notert for en veldig lav verdi sammenlignet med veldig mange av de andre ferske selskapene på growth

Bullshit. Det var i 2020 man hadde den virkelig store boomen. Især på høsten. DC ble notert for sent til å få nyte godt av den grønne bølgen. Hvor absolutt alt gikk til himmels på nærmest pur luft. Var ikke mye futt igjen blant de nynoterte på slutten av 2021 hvor DSRT nådde ATH.

Litt av en berg- og dalbane i dag

Traders heaven den situasjonen her

Var vel å forvente. Risiko for utvanning er det eneste som bryr meg. Kursen lever sitt eget liv.

I rekken av spekulasjon/tenke høyt:

I meldingen står det:
“change of business model”

Kan det være så enkelt som at DC selger aksjene sine i MDC til Mawarid/<aktør X>? Og får godt betalt for det? Og at det også påvirker gjeldende avtale rundt salg av LNC til/gjennom MDC? Til å bli en royalties-basert avtale og ikke en cut på margin?

Salg av aksjene er formelt en ‘unlock cash’, men i praksis en upfront?

Hva tenker folket?

2 Likes

her kan vi være uenige, det er helt greit for meg. IPO på 14 til den gikk til 35kr på 2 mnd, ikke mye som tilsier at DSRT var verdt 35kr pr aksje der…

De selger kanskje aksjene, men til god rabatt skal du se.

Ikke en dum tanke. Lurer bare på hvorfor en VIP fra UAE skal gidde å ta turen over? Må ligge noe mere bak. At det gror godt «over there» var de klar over fra før.