Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Jeg er enig i at det bør bli handelstopp. DC ble tvunget til ny børsmelding, og Yuma-gjengen tvunget til retrett mld. Jeg vil kalle det brannslukking. Noe er selvsagt i gjære, men så lenge ingen vet hva, bør vel ikke børsen stole på det etter hva som ble komunisert ut ifra Yuma. Det kommer til og skje noe ja.
At det i det hele tatt kunne skje på vegne av et børsnotert selskap er en gåte.

Men nå har DC nok av tid til og forfatte en mld av et annet kaliber enn det som har vært komunisert ut i det siste.

Ikke lett å si :thinking:

Tolker det som at det ikke er noe offentlig event i det hele tatt på torsdag

Det bør vel egentlig være ganske så åpenbart hvorfor DC har invitert en rekke VIPs fra UAE til Arizona; 1. forprosjektene, få se LNC utfolde seg i praksis og 2. Universitetet i Arizona, få høre mer om LNC sine unike muligheter/egenskaper understøttet av testresultatene så langt. Hvor poenget er å danne seg et siste og avgjørende inntrykk før den endelige avtalen spikres om noen uker.

Mine antagelser om ikke annet.

2 Likes

Godt poeng.
Håper de kan kommunisere noe ut på torsdagen så markedet får noe mer håndfast og forholde seg til en dagens flause🙏

Hva mener du med flause?

Så lenge selskapet nå har gitt ut den informasjonen de har, så ser jeg ingen grunn til å holde handelen stengt.

Det har tydeligvis blitt en storm i et vannglass etter den Yuma-posten på LinkedIn, og om det var planlagt noe signeringsmøte imorgen, så blir nok det flyttet litt for at ikke selskapet skal miste troverdigheten fullstendig.

Foreløpig ser det ut til å ha blitt mye fuzz, uten særlig grunnlag. Jeg kan imidlertid forstå at LinkedIn-posten satte fyr på markedet, så ingen tvil om hvor feilen ligger.

1 Like

See announcement from Desert Control AS 13.06.2023 at 16:06 CET. Trading will
resume today at 09:00.

1 Like

Tja, pga det her så kom det jo frem en forventet timeline i børsmeldingen dsrt sikkert følte seg tvunget til å sende ut i går. Så sånn sett så har vi mer info om hva som kommer til å skje og når. For min del synes jeg det virket lovende uten å vite eksakte terms.

5 Likes

Burde uansett bli litt forventnings driv i kurs.

Det er slik jeg også tenker.

Tror nok ledelsen fikk beskjed fra børsen om å komme med en melding etter «lekkasjen» på linkedin.
Samtidig kan vel ikke ledelsen si noe mere enn de gjør da ingenting er signert enda.

Blir uansett spennende fremover :+1:

1 Like

Det som er greia her er at dette salget av UAE businessen og mulige royalties (som av meg tillegges lite vekt foreløpig) trolig vil redusere eventuelt emi behov drastisk fordi cash burn i UaE forsvinner helt og fordi man får inn penger nå til å drifte USA. Man kan også forvente at det kommer inntekter av en viss betydning allerede neste år, og dermed tilsier alt heldigvis at man slipper en grisete utvanning. Noe som har sinnsyk stor betydning i positiv forstand.

11 Likes

Med tanke på utvanning, hvorfor satte ikke DCG en emi kjapt i går hvis det er alternativet som er fremst i skoen? Jeg innser at de kanskje ser en vei utenom.

1 Like

Jeg tror ikke behovet for emi er der lenger etter det som kom frem i går, om alt går i boks som kan være nært forestående.

1 Like

Tipper at det har vært høy prioritet også å finne den veien. Mest av alt i respekt ovenfor grunderene, som ikke ville hatt noen muligheter til å unngå drastisk utvanning.

1 Like

Blir vel en liten FOMO et par dager nå.

Starter opp tosiffret - det kan man like :slightly_smiling_face:

1 Like

Lite forskjellige selgere i boka. Stort sett 1 selger på de ulike nivåene, og 5 på 12kr. Folk innser trolig derisken nå.

skal vi opp til 20 kr idag da? den farten her går det unna, plukkes en del i bøkene.

2 Likes

Skal vi ta et kollektivt ansvar og trekke ALLE salg?