Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Det har absolutt vært en nedgang fra toppkurs, og det kom raskere enn jeg forventet.

Fra absolutt bunn til toppen i går = ca. 136%.
Fra toppen i går til bunn i dag = ca. 20%.

Vil si det fremdeles er innenfor en normal korreksjon etter en nokså bratt stigning på kort tid,
men enig at pullback var litt mer og kraftigere enn det jeg selv forventet… :see_no_evil:

Poenget mitt er at det bare er dumt å slenge ut med kommentarer om at det er kursmanipulasjon for ingenting, dette er helt vanlig oppførsel fra markedet. Selvsagt blir det kursendringer og større volum når det tikker en melding om “signeringsseremoni”

Synes ikke det er merkelig med store svingninger når man enda ikke har fakta på bordet. Det er en lovende utvikling med annonsert strategiendring i Midtøsten, men man vet ikke hva dette innebærer enda. Når ytterligere informasjon blir tilgjengelig så får vi forløsning - eller fall, alt ettersom.

2 Likes

Her er fra onsdag 7 juni, hvor kursen gikk fra kr 8,5 dagen før til kr 8,98, med en dagsomsetning på 324k.

Ikke mye som tyder på tunge kjøp. Gir også et helt helt annet inntrykk av volumet

Og slik har det pågått i ukesvis. De siste to dagene skiller seg ut volummessig og ved at kursen agerer slik man er vant med når det er tradere involvert (får seg en dupp mot slutten av dagen). Blir interessant å se hva som har fått omsetningen til å gå såpass i taket.

du sier jo her egentlig akkurat det jeg prøvde å formidle, så skjønner ikke helt hva du stiller spørsmål ved

javel, men jeg snakket eksplisitt om de 2 siste dagene og kommentaren til Bearwizarf

Du skriver at det er tradere. Poenget er at kursen var sterkt stigende i perioden. En eventuell dump iløpet av dagen ble alltid etterfulgt av tilsvarende tunge kjøp som tok kursen videre opp og fram. Med mye volum uten at det fantes aktører som understøttet volumet. Utover et par enkeltaktør. Slik har bildet vært en god stund.

Hva som har foregått de siste to/tre dagene vet ingen. Utover at det var noen som flashet en post på 300k og at omsetningen gikk i taket. Her kan det være tradere som har lekt seg og utnyttet momentumet/usikkerheten og/eller noen som kjøper tungt og som passer på å slippe opp for å ikke presse kursen ytterligere.

Ja det er folk som trader aksjen, noe du selv også sier. Helt vanlig når slike hendelser oppstår.
Betyr det kursmanipulasjon? per definisjon er svaret nei.

Hvordan noen kan trade aksjen opp fra kr 7 til 10 og tjene på dette uten å utstrakt handle med seg selv når det knapt finnes hverken kjøpere eller selgere, det er den som favner min interesse. Bevegelsene i går og i dag gir i utgangspunktet vesentlig mer mening.

«Stay tuned» som OKS sier.
Denne opp/ned turen blir nok situasjonen fremover.
Inntil en avklaring kommer som lovet løpet av 14 dager/mid year.

Ja og det er jo bevegelsene etter linkedin inlegget til Greater Yuma Economic Development jeg har skrevet om, så skjønner ikke hvorfor du drar inn tidligere tidspunkt.

image
når dette ble publisert så spratt kursen opp og med langt høyere volum enn vi er vant med

Det er du som hardnakket påstår at det er omtrent utenkelig med manipulasjon av kursen, mens jeg forteller at det er nettopp det som har foregått i lang lang tid. Da er det ikke akkurat umulig at det ikke er kun tradere som har lekt seg og at det absolutt er tenkelig at også @Bearwizarf har et poeng. Derav grunnen til å dra inn tidligere tidspunkt.

Da må du lese igjen, jeg sier at dersom noen er skyldige i kursmanipulasjon så er det vedkommende som la ut en feilaktig melding om signering.
Og hvis så er tilfelle har de tatt gevinst for lenge siden, det som skjer i dag er langt i fra kursmanipulasjon.

1 Like

Point exactly. Anyhow. God helg!

Ja algoritmebaserte roboter er ikke det samme som kursmanipulasjon, som jeg viste definisjonen til over her.
God helg.

En robot som handler med seg selv er kursmanipulasjon. To aktører som med forsett handler med hverandre for å manipulere ordreboken og dernest kursutviklingen er “kursmanipulasjon”. Hva som eksakt har foregått i det siste skal jeg ikke påstå. Utover at det har vært rimelig spesielle bevegelser.

Og hvis dette skjedde ut av intet hadde det vært rart, men når vi har en naturlig forklaring på kursøkning i form av posten på linkedin så er ikke handelsmønstrene rare i det hele tatt.
Det er hele poenget mitt, og jeg tipper dette blir slitsomt for alle å lese om så jeg gir meg her.

1 Like

Du er glad i å skrive innlegg…

2 Likes