Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Det beste hadde vært en insentivpolitikk for vannsparing evt. et cap-and-trade marked - belønning for å ikke dyrke mat høres ikke bra ut for meg.

2 Likes

Ingen grunn til å tro at resultatene i USA blir dårligere enn i Midtøsten. Men for troverdigheten sin skyld må valideringen likevel gjennomføres. I USA. Mao; det er nok snakk om når heldigvis. Og man er noen uker unna å få de første resultatene.

Resultatene på hva? Hvis det er 5-års prosjektet i Yuma du tenker på så ligger nok foreløpige resultater på et langsiktig prosjekt litt lengre frem i tid, men en oppdatering rundt «ståa» ja så absolutt. Er av den oppfatningen at selskapet ser positivt på utviklingen å verdt å minnes på at med resulterer fra ferdige piloter gjør at farmers ikke har tid til å vente på noen sluttrapporten, men er i gang med forsøk av LNC på sine farmer. Det er i allefall slik jeg ser på situasjonen pr dd.

Man er vel lovet en oppdatering på de analyserte resultatene fra vårens pilotprosjekt. Den totale varigheten er 5 år, men mtp vannmelon og paprika handler det mer om å gå i dybden. Valideringen, med svar på egnethet, er guidet til sensommeren. Om jeg ikke er på en plutselig bærtur.

Håper inntektene kommer i år

Den er grei. Mener like fullt at OKS har sagt at vekstene fra i våres skal analyseres og at man får svar på dette iløpet av sensommeren. Uten tvil at det ligger en verdi i å følge vekstraten gjennom LNC sin levetid. Slik det nå blir gjort i Yuma. Men den viktigste delen av valideringen, hvor godt LNC fungerer fra og med påførsel (etter 7 timer), der slipper man heldigvis å vente i 5 år.

3 Likes

Ja, det er sagt, men om de melder dette er mer usikkert. Det kan være de slipper mer info på en kvartalspresentasjon eller lignende

Stor betydning vil det heller ikke ha iom at man mer eller mindre vet at resultatene vil ligne på de som allerede foreligger fra UAE og at den kommersielle delen i USA først starter i Q1 2023. Mao; ingen grunn til å stresse.

2 Likes
1 Like
2 Likes

Kjøpte litt på 25. Overraskende lite kjøpsinteresse blant større aktører. Noen som har en oversikt over bevegelser blant topp 50 siste ukene?

2 Likes

Sier bare hejdå Falnesen :poop:

Vi trenger en positiv børsmelding snart

Falnes har på ei uke solgt ca 120k aksjer. I den samme perioden har topp 50 nettosolgt ca 50k. Som vil si at øvrige topp 50 har nettokjøpt 70k. Forståelig at det kreves “show me the money” for at kursen skal ta av.

3 Likes

Da bærer det vel videre til 23kr :sleeping:

Da var jeg i minus på DCG.
Det hadde jeg ikke trodd, etter optimismen som råder på Tsekinvestor.
Kommer ingen avtaler med det første, er jeg redd aksjen blir solgt under 20 om kort tid

Det som forundrer meg er at denne venteperioden ikke er innlysende for investorer. Det tar tid med med tilstrekkelig testing og ROI analyse. Ingen signerer en giga deal bare fordi det vokser opp noe grønt, det skal mere til. Enten sitter man langsiktig her og evt fyller på i venteperioden eller så er det feil aksje å sitte i (for utålmodige)

6 Likes

Lar meg evig fascinere over de som virker å innbille seg at kursutviklingen på kort sikt er en slags rettesnor på om man har truffet på den fundamentale analysen som langsiktig investor. Knapt en eneste her inne som har bullet kursen i det korte bildet.

4 Likes

Selv om alt skulle se lyst ut Aaleby, er det likevel ingen garanti for at DCG vil lykkes.
Uansett er DCG en spennende nykommer innen sektoren fornybar.
Klarer de å dokumentere og forhåpentligvis bli like stor på sikt, som Yara, er det bare å ta av seg hatten .

You dont say. Hvorfor tror du at undertegnede har brukt mye tid på å gå i sømmene på de klimatiske utfordringene i det sørvestlige USA mtp på tørke og jordbruk? Nettopp for å ha en mulighet til å selv vurdere sjansen for at Desert Control skal kunne slå gjennom i det eksplisitte markedet. Hva som taler for og imot. Kursen her og nå bryr meg ikke. Overhodet.

Samme gjelder UAE/Saudi-Arabia mtp rådende ambisjoner for nasjonal matsikkerhet og bærekraft. Knyttet opp mot utfordringer mtp jordsmonn, vanntilgang og alternative muligheter for å øke matproduksjonen lokalt.

I MENA-regionen vil det etter mitt skjønn være en voldsom prestasjon om det går ad undas. USA derimot har både sine mulige fallgruver og mulige muligheter.

2 Likes