Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Jeg bare opplever at du er blant de mest trangsynte.
At du kan skrive at UAE er eneste årsak til motvind viser bare at du har null forståelse for markedet som faktisk består av flere enn deg.
Jeg kan nevne mange faktorer som markedet trolig frykter, men jeg har erfart at du ikke tar dem inn uansett, så jeg gleder meg heller over at jeg har en langt bedre investeringsfilosofi enn deg :slight_smile:

1 Like

Kontrakter er guida “mid year”, det burde jo være like rundt hjørnet… er vel kjedelig å ikke ha fått ned snittet, eller være helt ute før det… jeg skjønner ikke hva folk er så nervøse for… er vel ikke akkurat mange som gearer her… :stuck_out_tongue:

Markedet mener tydeligvis ikke at det var overreaksjon i går. Uten nyheter så ser det ut som vi er på vei dit vi var for litt siden.

Markedet har styrt kursen siden kr 6.30 uten å knapt ha akkumalert en eneste aksje underveis. Mao; ingen ting å bry seg om. Hverken opp- eller nedgang. Finansieringsløsningen som vil styre den endelige retningen.

Hehe, noen som gikk på en klassisk rugpull her nå ja :sweat_smile:

Edit: …det går begge veier som @Aaleby sier :rofl:

1 Like

Utifra det jeg har lest om selskapet så har de ett produkt som virker og som mange har bruk for. Da gjenstår bare å få kontrakter og tjene penger :joy: spennende å se om det kommer noe bra iløpet av det neste ukene.

1 Like

Kom gjerne med de

(jeg er fullt klar over at det er risikofaktorer i caset - noe jeg også har vært innom en god del ganger)

Dette blir bare synsing og påstand ut ifra din magefølelse

Ja, du gjorde det jo stort i PCIB.

1 Like

Markedet er effisient og bakt inn i kursen er det tatt høyde for både oppsider og nedsider.
Når det kommer en typisk oppsidenyhet vil kursen gå opp, og selvsagt omvendt.
Feilmarginer er noe som hører med, og det er utrolig vanskelig å prise et selskap i denne fasen som ikke har inntekt per dags dato.

Jeg lo godt når jeg leste her at folk mener de kan bevege kursen ved å kommentere på Tekinvestor.
Det forklarer noe av det evige jaget på overoptimisme, ros av CEO for ingenting og ut av luften, daglig posting av kjøpere og selgere, angrep på
alle som ser ting fra en annen vinkel.

Det finnes kanskje noen man vil klare å overbevise der ute, men dette er ikke de rasjonelle som investerer ut i fra rådende fakta.

1 Like

Kan du vennligst vise til at dette er skrevet og av hvem?

Her sier du det mer eller mindre rett ut.
Det forklarer mye.

Er det mulig!!! Tror du virkelig at jeg sikter til kursutviklingen?! Handler om den enkelte aktive her inne, hvor en lettpåvirkelig kan tenkes å ta et valg som vil kunne slå feil ut for den enkelte personen. Kursen bryr meg midt bak!

Hvis folk virkelig er så lettpåvirkelig som du antar, så er det kanskje like så greit.
Dersom man baserer sine investeringer utifra innlegg på Tekinvestor så burde de heller kjøpe en blue chip eller et indeksfond.

1 Like

Det som er like greit hadde vært om du sluttet med å spy ut tanketomme innlegg som har null connection med virkeligheten.

PS; selvsagt vil summen av meninger påvirke alle og enhver. I større eller mindre grad.

1 Like

Innlegg på Tekinvestor har nok ganske så stor påvirkning på investeringsvalg hos mange som leser her. Et godt eksempel er trådene om Ultimovacs. Jeg hadde ikke hatt forutsetning til å forstå det selskapet uten alle dyktige skribenter der som har forklart mangt og mye!

4 Likes

Fy faen for et begredelig lavmål på Desert Control tråden. Jeg gremmes. :see_no_evil:
Melder meg helt ut folkens. Vi hørs ved lift off

image

6 Likes

Jeg bare svarte på sleivspark fra @Hayen

Beklager.
Jeg kan jo prøve å overse ham

1 Like

Helt enig. Fatter ikke at det er mulig. Melder meg også ut.

Ser at andre også er lei.

Denne tråden er nesten blitt uleselig. Fint å være kritisk @Moenet, alle tråder trenger innlegg som belyser muligheter og farer, men du er en utrolig stor kverulant. Fint om du kjøler ned tastaturet for det må være glohett.
Ønsker ikke si noe negativt om deg @Aaleby, men du kunne med fordel la være å se det som din misjon å alltid måtte svare på meningsløse innlegg. Kunne også nevnt andre, men fint om tråden kunne blitt leselig igjen.

12 Likes

Du kunne ikke hatt mer rett. Katastrofalt dårlig til å håndtere at meningsløse innlegg får lov til å sette agenda. Trykkventilen for blodpumpen blir å svare heller enn å la innlegget gå inn i glemselen. Som i litt for mange tilfeller fremstår som alt annet enn konstruktivt.

Tar den :+1:

9 Likes

Jeg tar det til meg, og jeg er litt enig, samtidig som jeg er langt fra den eneste.
Når det kommer meldinger om at jeg skriver for mye, får jeg bare lyst til å skrive mer :slight_smile:
Spesielt når meldingene går på person.
Jeg har faktisk utrolig få meldinger sammenliknet med antall meldinger lest, selv om jeg har vært aktiv i det siste.

Men jeg skal prøve å unngå å ta agnet på de som hele tiden pinger meg og utløser disse lange kjedelige trådene som er slitsomt for fellesskapet, tar det til meg. (arrogante douchebags er en trigger for meg)
Så skal jeg prøve å være mer selskapsfokusert fremover, så håper jeg de som ikke liker meg bare lar vær å @ meg for felleskapets beste.

2 Likes