Det er bra med kritiske røster.
Hvis man ser i retrospekt, hva har de «kritiske røstene» truffet på og hvorfor har kursen falt?
Hvor har det blitt av emisjonen som så mange maste om? Er dere villig til å innrømme å ha tatt feil hvis den ikke kommer?
Og hvor relevant er det f.eks å komme trekkende med en spekulasjon om at CFO går av pga UAEs kvinnesyn?
Er det ikke så at kursen har falt fordi fremdriften har gått tregere i UAE enn hva både selskapet og mange aksjonærer så for seg?
Det er vel eneste årsak til at selskapet nå har motvind
Hvem av «de kritiske røstene» «forutså» det?
Det var en eller flere som for et par år siden snakket om at det var vanskelig å trenge gjennom i UAE
Den/de som gjorde det var positiv til DC.
Jeg savner evne til å sortere tankene og rasjonelt/faglig fundament hos de som er «kritisk»
Det blir for lettvint å se på kursen som har falt og med det si at «jeg hadde rett»
Rett i hva da?
En advarsel om at det kan gå dårlig med kursen? Det kan man jo si om alle selskap.
Hvilke påstander er det som har holdt vann og som kan kobles mot kursutviklingen/selskapets status?
Min oppfatning ar, at de aller fleste (alle?) av de som følger DC tett, og har troa på selskapet, har et veldig rasjonelt forhold til risikoen i dette caset.
Ja, det har gått tregt i UAE. Da stiller man spørsmål rundt hvorfor og prøver å gå i dybden rundt «hvordan henger ting sammen i UAE», noe flere av de aktive her har gjort. Fakta har en tendens til å ødelegge enhver god diskusjon, samtidig som det gir verdifull innsikt til senere.
Svak kommersiell fremdrift i UAE har forplantet seg til en lite heldig reduksjon av dyktige folk i staben. Det hadde vært greit med mer stabilitet. Det tror jeg alle er enig i, men man må også forvente en turbulens i et selskap som ikke har ‘satt seg’ enda. Turbulensen gir iallfall en usikkerhet rundt hva som faktisk skjer.
Lite inntekter fra UAE har også gitt at selskapet er i en anstrengt situasjon kapitalmessig.
Poenget mitt er – hadde UAE gått som ønsket/forventet, så ville ‘alle’ de kritiske røstene ha bommet ganske solid.
Ser man utenom UAE, så er det tydelig at selskapet leverer som bare det i USA.
De har også vært dyktig på tilstedeværelse i media, i flere prosjekt fått dokumentert at LNC fungerer, gjort uavhengige studier, fremstår veldig edruelig i bruk av penger, setter tæring etter næring osv.
Hva synes du dine bidrag har vært bamse?
Har du gjort noe annet enn å rope ulv ulv?
Jeg har skjønt at du opplever deg forfulgt av meg, men jeg behandler innleggene dine for det de er.
Derfor blir de møtt med samme holdning uansett om du skriver under @bamse , @geirx eller et annet kallenavn.